Flashback bygger pepparkakshus!
2016-01-23, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SillyWalks
Lättast skulle väl va typ fattigare riddare med lite ägg och florsocker med massa smör samt jordnötssmör på, du kan säkert få på 100 gram på varje macka så att de blir drygt 1000 ckal styck. 20 sånna på en dag är nog inte allt för svårt, annars äter du 10 stycken och dricker smält kokosolja till(då den smakar bäst)

Hehe, skönaste. En pizza ligger på runt 1500 kalorier. Men ett tunt vitt bröd med jordnötter får du till 1000 kalorier?

Till killen lite längre upp: En elefant äter 100-200 kg gräs om dagen. Räkna om det i kalorier. Vore intressant.

20 000 kcal på ett dygn är möjligt, men det blir jättesvårt. Jag ger inte mycket för trådstarten. Men vi som bulkar på 4000 kcal om dagen vet hur kämpigt det är de dagar man har 3500 kalorier att äta under de två timmarna innan man ska sova. Vi har våra sätt, men då är det ju bra mat man ska äta och inte kvantitet som gäller i TS fall.

Har man inte ätit stora mängder mat tidigare så man har en okey matsäck för denna mission så är det rätt kört oavsett om det är rapsolja eller inte.
Citera
2016-01-23, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-My-Dad
Har slagit vad med 2 polare om att jag kan äta 20 000 kcal på 24h.
Dealen är att jag får 50 000kr av dem båda om jag lyckas med bedriften, om jag däremot inte klarar av utmaningen så får jag betala dem 10 000kr var.

Själva utmaningen kommer att äga rum nästa helg, med start 00.00 natten mellan fredag och lördag. Polarna kommer att närvara under hela dygnet för att säkerställa att jag inte fuskar.
Jag får själv välja vad dessa 20 000 kcal skall bestå utav.

Min fråga är då, hur ska jag lägga upp detta, vad ska jag börja äta och vilka livsmedel ska jag satsa på för att få i mig så mycket energi som möjligt. Jag har funderat en hel del kring om jag tagit mig vatten över huvudet men är rätt säker på att detta skall vara möjligt, vad tror ni?

TS skulle förmodligen dö innan du kommit upp i dessa kalorier om du inte kanske är en elitidrottare..
Citera
2016-01-23, 19:24
Medlem
paprikaflickans avatar
Asså skit i alla som säger att du ska dricka olivolja och grejer. Dumheter! Det är inte som att du har sån tidsbrist att du måste halsa i dig konstiga saker. Du har gott om tid att få i dig tillräckligt med kalorier genom vanlig ätbar mat, så det är absolut ingen vits att trycka i dig äckliga saker. Din kropp kan utan problem bearbeta den mängden mat, så det största hindret är egentligen psykologiskt. Alltså, håll dig till saker du tycker är gott för att hålla humöret uppe.

Du behöver äta 830 kalorier i timmen, vilket inte borde vara svårt. Det motsvarar ungefär antingen 170g chips, 1.5 liter cola eller apelsinjuice, en halv normalstor pizza, två billys, osv. Alltså inga kopiösa mängder mat som behövs. Lycka till!!

Det finns dock en poäng i att hålla sig till mat som tar upp lite plats i magen, eftersom att det är magsäckens storlek som sätter stopp snarare än antalet kalorier. Saker med mycket fett osv är bra. Vätska är också bra eftersom att det passerar genom kroppen snabbt. Lyssna bara på din kropp! Om du känner att det tar totalstopp för att magen är full, vänta någon timme eller två och låt kroppen bearbeta det som finns. Du har gott om tid!
Senast redigerad av paprikaflickan 2016-01-23 kl. 19:31.
Citera
2016-01-23, 19:31
Medlem
framtands avatar
Käka rejält hela veckan men sluta i god tid innan 12-slaget, börja pressa laxermedel så du börjar skita så snart som möjligt. Varva små mängder energirik olja med mer rejäla måltider, drick måltidsersättning, skit som en elefant, ät små sötsaker hela tiden.

Tror knepet är att varva lite så det inte börjar stocka sig i halsen och uppstötningarna börjar för att du käkat 5 kilo ballerinakex eller druckit obscena mängder olivolja.
Citera
2016-01-23, 19:32
Medlem
patriss avatar
Gainer! om det inte är fusk dvs. Brukar vara runt 400 Kcal per 100 gram pulver. Känns lite troll dock om inte dina polare är stenrika. 50.000 är mycket pengar.
Citera
2016-01-23, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paprikaflickan
Asså skit i alla som säger att du ska dricka olivolja och grejer. Dumheter! Det är inte som att du har sån tidsbrist att du måste halsa i dig konstiga saker. Du har gott om tid att få i dig tillräckligt med kalorier genom vanlig ätbar mat, så det är absolut ingen vits att trycka i dig äckliga saker. Din kropp kan utan problem bearbeta den mängden mat, så det största hindret är egentligen psykologiskt. Alltså, håll dig till saker du tycker är gott för att hålla humöret uppe.

Du behöver äta 830 kalorier i timmen, vilket inte borde vara svårt. Det motsvarar ungefär antingen 170g chips, 1.5 liter cola eller apelsinjuice, en halv normalstor pizza, två billys, osv. Alltså inga kopiösa mängder mat som behövs. Lycka till!!

Det finns dock en poäng i att hålla sig till mat som tar upp lite plats i magen, eftersom att det är magsäckens storlek som sätter stopp snarare än antalet kalorier. Saker med mycket fett osv är bra. Vätska är också bra eftersom att det passerar genom kroppen snabbt. Lyssna bara på din kropp! Om du känner att det tar totalstopp för att magen är full, vänta någon timme eller två och låt kroppen bearbeta det som finns. Du har gott om tid!

Gissar du? Enligt dig så är det sjukt lätt att springa 10 000 meter. En kilometer springer man ju på 3 min så då är ju 10 000meter en baggis! Man har gott om tid att springa 10 mil på en dag så det är buslätt.
Citera
2016-01-23, 20:17
Medlem
ekonomis avatar
Hahaha rolig utmaning!
läste någon som sa 6 liter grädde, vet själv när man lyxar till det med glass å grädde att man blir illamående rätt snabbt när man känner att fettbehovet är mättat, vet inte hur stor du är heller men det kommer bli riktigt tufft att inte kräkas, du kommer bli galet illamående efter det här och hur som så kommer allt komma ut i rinnande form! ur ett eller annat hål xD
Citera
2016-01-23, 20:33
Medlem
paprikaflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Gissar du? Enligt dig så är det sjukt lätt att springa 10 000 meter. En kilometer springer man ju på 3 min så då är ju 10 000meter en baggis! Man har gott om tid att springa 10 mil på en dag så det är buslätt.

Ja? Att ta sig 10 000 meter på 24 timmar är nog något till och med en rullstolsbunden skulle klara utan rullstol. Promenerar man i lugn takt tar det två timmar.

10 mil är nog betydligt svårare, men är nog absolut inte omöjligt för någon i någorlunda form, såvida man inte har packning och man får hjälp med mat och dryck längs vägen. Går man i någorlunda raskt promenadtempo, typ 6 km/h, är man i mål på 16 timmar. Då har man 8 timmars paus att fördela som man vill.

Jag säger inte att varken detta eller TS utmaning är "en baggis", men båda är absolut görbara om man planerar rätt och har viljan.
Citera
2016-01-23, 20:36
Medlem
different_trips avatar
Vilka hjälpmedel är tillåtna? Får du tex röka cannabis?

Chips och nötter är givna. Vitt bröd och nutella. Fyll ut alla dina vanliga livsmedel med oljor. 24k är dock mycket, väldigt mycket.
Citera
2016-01-23, 20:42
Medlem
Jag skulle utan problem få i mig 20k kcal på ett dygn. Efter en joint bör två pizzor flyga ned i kistan. Med efterrätter och chips på det bör jag nosa på 10k. Sen sover jag 6h för att starta dagen med en ny joint och låt säga åtta mackor i ugn, fullkomligt dränkta med smör, ost, bacon etc. 4h senare ny joint efter en jättebajja och avslutar allt med en flottig pizza tätt följt av två semlor.

Izi game.
Citera
2016-01-23, 20:42
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
2-3 vätternrundor.

There will be bajs.
Citera
2016-01-23, 20:44
Medlem
Tjoflos avatar
Trycker du i dig bra fett tar inte kroppen skada, men pumpar du i dig socker samtidigt mår du skit. Jag hade kört mycket olja, smör och ätit det ihop med ägg, massa mjölk. Vispat 1L grädde och micrat hallon att äta tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in