2016-01-25, 12:54
Medlem
dANiis avatar
Viktigaste av allt är ändå, är Löfven på väg?
Citera
2016-01-25, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Något säger mig att sådana här jobb innehas av rena svenskor. Lagom naiva och sådär.
Tror inte att en nykommen tjej ens tänkt tanken att jobba på ett sådant ställe.

Verkar som att dina föraningar inte stämmer på detta hemmet dock. De foton vi fått se via länkar i tråden(om du nu inte följt med), visar bara människor med utländsk bakgrund, platschef är för övrigt också en kvinna med utländsk bakgrund.

Så här beskrivs personalen på hemmet.
Citat:
I personalgruppen finns olika etniciteter och språkkunskaper samt erfarenhet från boenden för ensamkommande och hur det är själv komma till ett nytt land. Personalen talar bl.a. dari, tigrinja, arabiska, assyriska/syrianska, turkiska och engelska. Flertalet av de anställda har högskoleutbildning.

Om man räknar med 3 skift, dvs 24/3=8, och de arbetar i par om 2(vilket är normen enligt en anställd som intervjuats), så blir det 6 anställda(exklusive platschef och möjlig annan administrativ personal). Min gissning, är att hela personalstyrkan har någon sorts utländsk bakgrund.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-01-25 kl. 12:58.
Citera
2016-01-25, 12:55
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JDAM
Citat:

"Detta är något SD-anhanget tar som intäkt för att de asylsökande är en våldsam grupp."

Jösses det kan man läsa om dagligen vad försöker journalisten antyda herregud.

Ja dessa journalister är rätt bra på att snabbt skriva ihop en text när något sånt här händer och formulera att detta var egentligen SD's fel och att partiet ännu en gång bara försöker lura oss.. och att vi måste bli mer öppna och förstående och toleranta för att förebygga dessa händelser.... obs glömde jag nämna att det också bara behövs MEEER RESURSEEEER som det alltid heter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dANii
Viktigaste av allt är ändå, är Löfven på väg?
Bara om BO är muslim. Annars ej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Vad jag hört så börjades det prata om relgion och som inte alla vet men många av de afghanska flyktningar är shia och många från irak är sunni. Enligt en vän till mig så var BO från Irak och GM Afghanistan.

Ännu en sak som svenska myndigheter inte tänkt på kan förorsaka problem. Kristna och muslimer och sedan människor från olika länder och kulturer och sedan all muslimska inriktningarna. BO kanske sa att GM inte var en riktig muslim ( det brukar Sunni tycka om Shia ) och det en aledde till det andra.
Citera
2016-01-25, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polyphemus
Är det alltså det boende Joakim Lamotte Raljerar över på sin videoblogg? Han kritiserar oroliga föräldrar och boende som inte vill ha boendet i sitt område.

http://nyheter24.se/debatt/808692-hu...flyktingbarnen

Nej detta är i Åby, nära travbanan, det Lamotte pratar om är i Lindome
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Är alltså HVB living nordic AB som ligger bakom boendet. Bilden här stämmer överens med de i media.
http://www.sjukvardsinformation.net/..._20140911.html

HVB Living Nordic AB har ett bokslut och en årsredovisning som är typisk för sådana här. HVB omsätter 4 miljoner men har ett resultat på 477 kronor. Man bilder ett företag i en skatteparadis, sedan när HVB AB gör sin årliga vinst debiterar typiskt sett lite mer som ränta. Räntan är till för att bli av med vinsten och skatten. Allt är helt lagligt och svenska skattemyndigheten kan inte ens se bokföringen eller vem som äger det utländska företaget.
Senast redigerad av quicksand 2016-01-25 kl. 12:58.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keyzex
Det här börjar bli så vanligt nu bland asylsökande och flyktingar i alla skepnader så jag bryr mig inte längre, blir inte upprörd över att en ung kvinna har blivit mördad.

Jag har givit upp det här landet, det bästa är väl när dom tar livet av varandra så det blir lite självsanering.
Hon har sig själv att skylla som jobbade på ett sådant ställe..

Ditt vidriga jäävla as! BO ska förihelvete inte klandras för nånting efter att hon blivit knivhuggen i ryggen och avlidit! Ni andra i tråden som har liknande tankar kan dra åt helvete!
Citera
Medlem
Ragolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
http://m.gp.se/nyheter/goteborg/1.29...flyktingboende

Kan det röra sig om ett marockanskt gatubarn? Det här låter som problemen som brukat uppstå just i samband med dessa ungdomar. De Afghaner som tas in på boendena brukar väl åtminstone ha en angiven identitet.

Det verkligt problematiska vore om killen säger att han är 14 år samtidigt som rättsväsendet underkänner ålderstester.
Alla på Skäggets förskola är 14-17 år. http://www.sjukvardsinformation.net/..._20140911.html
Men en mordutredning är betydligt mer "kränkande" än en asylutredning och kan avslöja gärningsfarbrorns verkliga ålder.
Citera
2016-01-25, 12:57
Moderator
blomvattnares avatar
Det förinlagda modmeddelandet är nu uppdaterat med länk till tråd där man kan diskutera mer generellt:

(FB) 22 årig tjej mördad på hvb hem. (Hur många ska dö för multikulturen?)

/Mod
Citera
2016-01-25, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr-no
Jag håller med fullständigt. Det är fan ingen mening att bry sig om det här längre. De som jobbar med sånt här är trots allt medvetna om riskerna och det borde jämföras med att göra FN tjänst eller liknande.
Jag skulle inte bli förvånad om Arbetsförmedlingen tvingar arbetslösa i fas 3 till att jobba på boendena. För vilken kvinna skulle frivilligt vilja jobba bland taharrush-talibaner? Bara någon som är riktig desperat efter pengar, tro mig.
Citera
2016-01-25, 12:58
Medlem
Glauciuss avatar
Tragisk händelse men tyvärr bara början. Det här ger förhoppningsvis personer som funderar på att arbeta på asylboende en tankeställare, man bör hålla sig så långt bort från dessa boenden som möjligt.
Citat:
– Gärningsmannen är gripen. Han är boende här men vi har inte kunnat fastställa hans identitet än, säger Thomas Fuxborg, polisens presstalesman på platsen. - See more at: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.....dNHkAya0.dpuf

Är någon förvånad? Personen kom säkert utan pass och kommunicerade bara ett ord till Migrationsverkets personal.... Asylum!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in