2016-01-25, 12:47
Medlem
ufomongos avatar
Detta är väl lika förvånande som att lejonskötare äts upp med jämna mellanrum?

Huggen i ryggen? Det blir intressant och upprörande att läsa FUPens händelseförlopp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Är alltså HVB living nordic AB som ligger bakom boendet. Bilden här stämmer överens med de i media.
http://www.sjukvardsinformation.net/..._20140911.html
Stämmer bra det.
Citera
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
– Gärningsmannen är gripen. Han är boende här men vi har inte kunnat fastställa hans identitet än, säger Thomas Fuxborg, polisens presstalesman på platsen
http://m.gp.se/nyheter/goteborg/1.29...flyktingboende

Kan det röra sig om ett marockanskt gatubarn? Det här låter som problemen som brukat uppstå just i samband med dessa ungdomar. De Afghaner som tas in på boendena brukar väl åtminstone ha en angiven identitet.

Det verkligt problematiska vore om killen säger att han är 14 år samtidigt som rättsväsendet underkänner ålderstester.
Citera
2016-01-25, 12:49
Medlem
ReiseReises avatar
Och här sitter vi och skriver av oss på ett forum... hade detta hänt i ett östeuropeisk land hade det där jävlaa hemmet varit belägrat vid det här lagret...

Kan tänka mig att någon blev kränkt av flickan, i deras kulturer är kvinnan underställd mannen och talar inte om vad som går och inte går. Alternativt försökte hon lösa en konflikt som uppstod mellan dem och deras jävla stammar som de alltid bråkar över, och blev knivhuggen mitt i kaoset.

Fy fan jag måste sluta läsa sånt här... jag radikaliseras bara .... inte bra .... Inget mera flashback idag.

btw vem fan bryr sig om BO var etnsik svensk eller inte. Hon var svensk och dom har precis mördat en av våra medborgare, som dom annars inte har ofredat på ett badhus / nyårsfest.
Senast redigerad av ReiseReise 2016-01-25 kl. 12:55.
Citera
2016-01-25, 12:50
Medlem
dANiis avatar
Haha, man vet inte ens vem förövaren är eller hur gammal han är, det är bara till att ta in dom och sätta dom på ett hem herrejävlar så sneknullat landet är.
Citera
2016-01-25, 12:50
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Är alltså HVB living nordic AB som ligger bakom boendet. Bilden här stämmer överens med de i media.
http://www.sjukvardsinformation.net/..._20140911.html

Tillhör boendet någon asylbaron? Att driva boenden för "ensamkommande" är ju rena guldgruvan om man sköter det på rätt sätt. Många svenska småkommuner blir ju helt översvämmade av invandrare eftersom det finns relativt billiga hus där som kan omvandlas till flyktingförläggningar.

Hur många "ensamkommande" finns det i Mölndal? Någon i tråden sa att de numera finns överallt. Känns nog inte så kul för lokalbefolkningen.
Citera
2016-01-25, 12:51
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Och här sitter vi och skriver av oss på ett forum... hade detta hänt i ett östeuropeisk land hade det där jävlaa hemmet varit belägrat vid det här lagret...

...

Polisen kommer nog hårdbevaka det hemmet en tid framöver. Sannolikheten för att någon skulle göra något är alltför stor för att lämna det obevakat.
Citera
2016-01-25, 12:51
Medlem
Är det alltså det boende Joakim Lamotte Raljerar över på sin videoblogg? Han kritiserar oroliga föräldrar och boende som inte vill ha boendet i sitt område.

http://nyheter24.se/debatt/808692-hu...flyktingbarnen
Citera
2016-01-25, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Vad jag hört så börjades det prata om relgion och som inte alla vet men många av de afghanska flyktningar är shia och många från irak är sunni. Enligt en vän till mig så var BO från Irak och GM Afghanistan.
Kan Fredens religion ha orsakat detta menar du? Nähä...
Citera
2016-01-25, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Någonstans känns det lite underligt att man kan åka hit och mörda och sedan bara få lämna landet.
Dödsstraff är inget jag brukar stödja. Men det kanske är lika förenligligt i ett land med fria gränser som en välfärdsstat inte är det.

Seriöst så höjer jag inte ens ögonbrynen för sånt här längre.

Utvisning är det bästa. Billigast för skattebetalarna och personen får inget PUT/medborgarskap. Ett problem mindre.
Citera
Medlem
LaScalas avatar
När man söker personal till asylboenden har jag sett i annonserna att man efterfrågar folk med "språk-och kulturkompetens".
Man vill ha personal som talar de boendes språk och har kännedom om deras kultur.
Det har inte heller gått så bra enligt privat info.
Den invandrade personalen har beskyllts för att vara partisk, hållit med de sina landsmän eller varit emot de med "fel" religion. Eller att de har varit för "svenska" i sitt sätt.
Det talar väl kanske för att det inte var en svensk personal som blev dödad?
Men det kan förstås finnas naiva svenskor som söker såna jobb också..vi får väl se.
Citera
Medlem
Blir mycket intressant att se hur den radikala feministvänstern skall få detta till att det är vita kränkta mäns fel att det hände. För på något sätt är det alltid denna grupp som är ansvarig för sådana här dåd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in