2016-01-25, 12:19
Medlem
Jag ger mig fan på att den unga kvinnan hade kränkt mannen genom något så basalt som att han var tvungen att ställa sig matkön eller att han skulle sluta vifta med sitt könsorgan i TV rummet.
Citera
2016-01-25, 12:20
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halal
SVT-text skriver att det handlar om ett "behandlingshem för barn och unga"! Var enda ord i artikeln är omsorgsfullt valt för att inte ngn skall förledas tro det handlar om kod 291...

Man kan ju fråga sig vad de boende på hemmet "behandlades" för. En asylprocess är mig veterligen ingen behandling. Det här ärendet är ett solklart fall av 291. Tyvärr har nyheten spridit sig utanför poliskretsar så att SVT försöker mörka är bara patetiskt.
Citera
2016-01-25, 12:21
Medlem
LameBulls avatar
http://unvis.it/expressen.se/gt/amal...et-ar-chockad/

Citat:
Hon säger att hon aldrig varit med om våld på hemmet innan.

– Det har aldrig hänt. Alla är alltid trevliga och glada. Jag har aldrig tänkt att det ska hända något konstigt här, säger Amal Hassan.

verkar ju lite skumt...

Men gissar på att nån blev lite kränkt...
Citera
2016-01-25, 12:22
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Usch så hemskt och så meningslöst.

Hoppas den jäveln straffas hårt och sparkas ut ur landet med huvudet före!
Utvisa ensamkommande "minderåriga"? Kommer inte på fråga.
Några månader på nån form av öppen ungdomsvård så är den här saken ute ur världen!
Citera
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Anmärkningsvärt är att på SVT-Text är denna nyheten lagd på sidan 116. Där brukar man placera lite "ickenyheter" eller lite äldre nyheter.
Citat:
Kvinna knivdödad på behandlingshem

En kvinna avled i dag på sjukhus efter
ett knivbråk på ett behandlingshem för
barn och unga i Mölndal. En man har
gripits misstänkt för mord.

Kvinnan som avlidit var 22 år gammal
och jobbade på boendet, uppger
polisen.

http://www.svt.se/svttext/web/pages/116.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dolcegabana
Jobbar själv på ett boende för ensamkommande och kan intyga att säkerheten för personalen är lika med noll. Man arbetar många timmar helt ensam med de boende. Det som hänt i Mölndal känns mycket tungt.
Beklagar! Varför låser man inte in knivar o dyl på boendena?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoLLyBoB
Undrar när Stefan Löfven går ut och fördömmer det här?

Är BO en vit kvinna så kommer det aldrig att hända.
Citera
2016-01-25, 12:23
Medlem
colloseums avatar
Det dog en 18-årig tjej på ett HVB hem utanför Norrköping. Men det har tystas ner ingen information om brott eller ursprung, tragiskt!!
Citera
Medlem
Ragolins avatar
Trist att man börjat skära ner personalen på HVB hem för ensamkommande flyktingbarn. Jag tycker att personalen måste möta det invandrade våldet m ed specialutbildning och en personlig skyddsutrustning som är anpassad för dom nya våldsamma invandrarna. Läste att någon matvarukedja utrustat personalen med västar som skyddar mot stickvapen. Detta måste införas på alla riskarbetsplatser. Ska bli spännande att se hur gammal detta barn är, den verkliga identiteten och åldern brukar komma fram när en sån här utredning.
Citera
Medlem
nedboys avatar
Fy! Har tjejen dött? Stackare!

Nu undrar man ju vad som är orsaken till att någon kände sig manad att ta hennes liv? Nu räcker det nog inte med bara ett samtal hos "gode man" för ynglingen?

Frågan nu är om det bara är en inblandad i detta? Det kan lika gärna vara ett sånt där dåd där alla män på boendet har gått ihop för att döda tjejen just för att hon är kvinna och det kanske inte fanns någon manlig anställd i tjänst just för tillfället? Kommer vi vanliga att få reda på det då?
Citera
2016-01-25, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Man kan ju fråga sig vad de boende på hemmet "behandlades" för. En asylprocess är mig veterligen ingen behandling. Det här ärendet är ett solklart fall av 291. Tyvärr har nyheten spridit sig utanför poliskretsar så att SVT försöker mörka är bara patetiskt.

Nu ändrade SVT... "Ensamkommande barn och unga" De är tamigfan sanslösa.
Citera
2016-01-25, 12:25
Medlem
SpecialEditions avatar
Är BOs etnicitet och förhållande till boendet känt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in