Citat:
Hrm. De otaliga dumma försöken att sabotera, ljuga, bända sanningen om detta fall är ganska intressanta. I ett par år har man fått vänja sig i tråden
Hej och välkommen igen, babbelkvarn. Du gillar inte mig, och jag kunde inte bry mig mindre 
Jag vet att mitt/vårt arbete ogillas starkt, och vi motarbetas till och med utanför Flashback (boken Styckmordet/epilogen utsattes nyligen för ett regelrätt sabotageförsök, då någon medvetet beskrev innehållet helt fel).
Ditt första påstående är för övrigt helknäppt.
Antingen döms man eller så döms man inte. TH och TA dömdes aldrig för nåt alls.
Men på din planet finns det något småflum som heter "dömdes". Jaha, kul för dig. Så funkar det ej på planeten jorden, tyvärr

Citat:
Ditt andra påstående är också helknäppt.
Bevisning, hållbara vittnesmål, indicier, personkoppling och en solid tidslinje saknades helt.
Under en seriös rättegång hade de friats, oavsett preskriberingstid.
Och ingen vet ens när da Costa dog.
Hon dog nog under en period av 2 veckor (mitten juni - slutet av juni), men det hjälper inte oss - spannet är förs tort - och hennes försvinnande och död kan inte exakt prövas mot de anklagades tidslinjer. Tidaspekten är väldigt porös.
Och glöm inte att samtliga vittnen (damen med hunden, MS osv) var totalt kontaminerade i slutet på 80-talet. När alla huvudvittnen vet vad de väntas leverera är de värdelösa.
Det enda de gjorde var att försöka fylla i luckorna i en story som hela Sverige kände till.
Vilket jävla bullshit

Citat:
Det är inte bara svårt. Det är så gott som omöjligt, även om teknisk bevisning finns.
Mycket känt fall: Wanda/Gonerka.
S Gonerka dödade en kvinna i Malmö och styckade henne i köket.
Det är helt klarlagt att han dödade henne, men han slapp både dråpdom och morddom som jag minns det.
Finns ett solitt erkännande går det väl att sy ihop de flesta fall, men ett lik styckas ju sällan av någon som är beredd att avslöja detaljerna ...
Och i detta fall var kroppen i sådant skick att någon dödsorsak inte ens kunde skönjas.
Da Costa kan ha blivit ihjälslagen (våld mot huvudet lever mjälte), hon han kan ha knivhuggits, hon kan ha skjutits i huvudet och /eller halsen ...
Och hittas en kriminell person i detta skick så kan man knappats väntas sig att gärningsmannen ska hoppas in i bilen, tvärnita utanför rätten och hojta "Nä, fan alltså, förlåt, jag ångrade mig, det var jag!"
Kroppens skick visar tydligt att gärningsmannen inte vill synas.
Det är ju själva poängen med likstyckningen.
Och en förhärdad (troligen våldsvan) person som gör en sån här sak veknar nog inte så lätt ...