2016-01-24, 11:52
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
6. Som Flashbackrasist kan du anmäla ditt intresse för att få vara med i Yougov och påverka. Många Flashbackrasister har uppgivit att de också gör detta, aktivt och med stor entusiasm. Denna punkt väger då mycket tyngre än dina övriga punkter tillsammans. T.ex skillnaden mellan 2,6 och 1,8 är inom den statistiska felmarginalen, och därför inte en faktor alls.

Den enda korrekta slutsatsen av punkt 6 är att man bör helt bortse från Yougovs pajaskonster.
Det är ju bra att sådana som du kommer in i tråden med jämna mellanrum och ifrågasätter. Du skulle lika gärna kunna nöja dig med att bara skriva: Upplys nytillkomna läsare om varför Yougov och Sentio är mest tillförlitliga. Det är nämligen det enda du åstadkommer, men det kanske också är ditt djävulska syfte.
2016-01-24, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Och? SD kommer aldrig att få något att säga till om iaf. Även om de blir största enskilda parti. Är det då verkligheten kommer att komma ikapp dig?

Hurra på!

Du tror alltså att Sveriges största parti kommer att kunna ignoreras och hållas utanför formellt inflytande utan att det får enorma konsekvenser i samhället och för människors förtroende för politiker?
När det gäller informellt inflytande så är SD:s påverkan redan stor såvida man inte tror att S, M, och KD hade gjort sin 180 graders svängning i migrationspolitiken oavsett om SD funnits eller inte.

Vi är förmodligen inte ens en mandatperiod ifrån en regering som kommer att basera regeringsmakten på stöd från SD.

För varje opinionsundersökning som görs blir det alltmer uppenbart för de övriga partiernas företrädare att den nuvarande hållningen mot SD blir allt mer ohållbar.
2016-01-24, 11:55
Medlem
Citat:
Upp och ner? Hur då? Det handlar fortfarande bara om blockpolitik.
Tre-blocks politik ja, och det tredje blocket är jäääättestorr, så stort att de andra två är jäääätterädda. Så rädda att de i sin desperation famlar omkring i blindo viker naturligtvis gör att det tredje blocket ökat ytterligare. Till slut ör det tredje blocket större än de andra två tillsammans
2016-01-24, 12:01
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Och? SD kommer aldrig att få något att säga till om iaf. Även om de blir största enskilda parti. Är det då verkligheten kommer att komma ikapp dig?

Hurra på!

SD har redan påverkat politiken markant om du inte har lagt märke till det utan att ha något "att säga till om".
2016-01-24, 12:02
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Punkt 5 var: Yougov är ett internationellt erkänt företag som jobbar i tiotals länder. Sifo jobbar enbart i Sverige.

Ett marknadsundersökningsföretags överlevnad hänger på deras förmåga att så tillförlitligt som möjligt undersöka just marknaden. Opinionsundersökningar är dessutom tämligen unika på det sättet att de frekvent stäms av med verkligheten, d,v,s ett valresultat. Därför är jag ganska så säker på att du bör komma upp med en något bättre argumentation än ovan ifall du vill att någon skall läsa dina inlägg utan att ögonen tåras av skratt. Testa att ta av stödhjulen och pröva med att utelämna ordet rasist i en mening där det inte är relevant.

Fast.... hans argument var ju rätt bra. Och belagt eftersom många rassar just uppger att de reggat sig på yougov. Och det är rätt tydligt, om man följer SD's olika grupper på fejjan, att taktiken är att låta mycket för att lura utmanade svenskar att tro att SD är legitima (genom sin påskinade storlek).

Därav att alla SD's medlemmar rekommenderas att gå med och regga sig på yougov. Det blir dessutom inte sämre av att rassarna också gärna tror på yougovs siffror. Lite egen egomassage lixom.

SD's överrepresentation på yougov är rätt tydlig om man jämför med alla andra institut. Yougov hade dessutom ett mindre urval tillfrågade i sin undersökning, än SIFO.

Eller så kan man förstås tro någon SD-konspiration för barn om att alla andra institut är köpta/ägda av judar, och vinklar sina resultat. Men tror man det så kan man lika gärna börja på julklappslistan till tomten redan nu. Framför allt så borde man inte prata om stödhjul för att få egna argument att hålla.
2016-01-24, 12:03
Medlem
JustZlatans avatar
Har Sifo viktat om resultatet för SD eller är det samma gamla mätmetod som underskattar SD?
2016-01-24, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
De har ju en smart affärsidé. De låter allmänheten göra grovjobbet. Då kan de sälja sina tjänster billigare än konkurrenterna. Men man får vad man betalar för: skit in, skit ut.

Bra jobbat! du klarade av att utelämna ordet rasist. Fortfarande tåras mina ögon av skratt dock. För att uttrycka mig blygsamt så tror jag nämligen att du överskattar priselasticiteten på dåligt utförda marknadsundersökningar. Jag är tämligen säker på att efterfrågan på marknadsundersökningar som visar totalt fel är lika med noll oavsett prisbild.
Jag är emellertid imponerad över att du kan de olika företagens priser. Känner du för att redovisa prisskillnaden mellan en opinionsundersökning gjord från SIFO och en från Yougov?
2016-01-24, 12:13
Medlem
Svithjods avatar
Sifo är lika usla som vanligt, men de lyckades visa att S rasar rejält efter tafflandet under hösten.
M´s nya "tuffa" uttalanden ger effekt, men om det är något annat än Folkpartiets trams om språktester i ny form återstår att se.
SD klättrar sakta men säkert på status.st och kommer så fortsätta göra i takt med att åsiktskorridoren fortsätter att krackelera och problemen i vardagen blir allt mer uppenbara.
Var SD befinner sig exakt är svårt att veta men jag skulle gissa på 23-25 %, jag är fortfarande övertygad om att SD kommer bli klart stösta parti i valet 2018 eller om det blir extraval redan i år eller 2017.
2016-01-24, 12:19
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Sifo är lika usla som vanligt, men de lyckades visa att S rasar rejält efter tafflandet under hösten.
M´s nya "tuffa" uttalanden ger effekt, men om det är något annat än Folkpartiets trams om språktester i ny form återstår att se.
SD klättrar sakta men säkert på status.st och kommer så fortsätta göra i takt med att åsiktskorridoren fortsätter att krackelera och problemen i vardagen blir allt mer uppenbara.
Var SD befinner sig exakt är svårt att veta men jag skulle gissa på 23-25 %, jag är fortfarande övertygad om att SD kommer bli klart stösta parti i valet 2018 eller om det blir extraval redan i år eller 2017.

Vi får hoppas att Moderaterna tolkar framgången i Sifo som ett resultat av sin "hårdare" invandringspolitik. Om AKB och resten av Moderatledningen ser att det ger utdelning att komma med åtstramningar i invandringen får vi hoppas att de fortsätter i den riktningen. Det kommer leda till att M närmar sig SD och att SD kan fortsätta skärpa sin invandringspolitik. Det gör ett samarbete, om än inofficiellt, mellan M och SD mer troligt vilket i slutändan kommer leda till politiska resultat. Som jag har sagt tidigare måste nu SD driva på ordentligt och fortsätta att sätta agendan för svensk invandringspolitik. Sverige måste börja skicka hem folk som inte har något här att göra.
2016-01-24, 12:21
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Du tror alltså att Sveriges största parti kommer att kunna ignoreras och hållas utanför formellt inflytande utan att det får enorma konsekvenser i samhället och för människors förtroende för politiker?
När det gäller informellt inflytande så är SD:s påverkan redan stor såvida man inte tror att S, M, och KD hade gjort sin 180 graders svängning i migrationspolitiken oavsett om SD funnits eller inte.

Vi är förmodligen inte ens en mandatperiod ifrån en regering som kommer att basera regeringsmakten på stöd från SD.

För varje opinionsundersökning som görs blir det alltmer uppenbart för de övriga partiernas företrädare att den nuvarande hållningen mot SD blir allt mer ohållbar.

Självklart så kommer SD att hållas utanför. Och nej, jag tror inte att det får några större konsekvenser för människors förtroende för politiker. De som röstar SD tillhör de grupper som redan tidigare saknade tilltro till politiker. De är rotlösa instabila väljare som inte riktigt har alla hästar hemma. Väljare som kan uttrycka saker som att de ska dra från Sverige för att de hatar mångkultur. LOL.

Det är inte dessa stjärnor som är Sveriges ryggrad. Eller svensk politiks ryggrad. Och eftersom en majoritet svenskar både är utbildade och beresta så kommer SD aldrig att nå tillräcklig storlek för att få politiskt medbestämmande. De kanske når 25-30%, men det är max. Och inte tillräckligt. Fler än så är nämligen inte puckona.

Men det är inte det minsta förvånande att SD-väljare tror att det var deras ylande som resulterade i åtstramningen i migrationspolitiken under flyktingkrisen. Det som saknas hos nästan varenda unär SD-väljare är ju rationell realism. Därav att man inte kan förstå att man inte har ensamrätt på migrationsfrågan. Eller klarar att förstå att andra partier självklart kan se potentiella problem, och förändra sin politik, när det behövs. Politik är nämligen inte statiskt. Precis som livet.
2016-01-24, 12:25
Medlem
Citat:
Fast.... hans argument var ju rätt bra. Och belagt eftersom många rassar just uppger att de reggat sig på yougov. Och det är rätt tydligt, om man följer SD's olika grupper på fejjan, att taktiken är att låta mycket för att lura utmanade svenskar att tro att SD är legitima (genom sin påskinade storlek).

Därav att alla SD's medlemmar rekommenderas att gå med och regga sig på yougov. Det blir dessutom inte sämre av att rassarna också gärna tror på yougovs siffror. Lite egen egomassage lixom.

SD's överrepresentation på yougov är rätt tydlig om man jämför med alla andra institut. Yougov hade dessutom ett mindre urval tillfrågade i sin undersökning, än SIFO.

Eller så kan man förstås tro någon SD-konspiration för barn om att alla andra institut är köpta/ägda av judar, och vinklar sina resultat. Men tror man det så kan man lika gärna börja på julklappslistan till tomten redan nu. Framför allt så borde man inte prata om stödhjul för att få egna argument att hålla.

Varför skulle SD:are tro på judiska konspirationer? Inget parti är så Israel-vänligt som SD och det finns en hel del judar i SD:s partiledning. Så din konspirationsteori om SD:s konspirationsteori verkar än mer lämpad för barn än den påhittade du försökte smeta på mig som min åsikt.
Själv tror jag för övrigt att samtliga institut har utfört sina mätningar på det sätt som de tror speglar opinionen bäst. Jag tror emellertid (och jämförelse med valresultaten tyder på det) att Yougov och Sentio är de som bäst klarar av att mäta just SD.

Du har helt uppenbart inte förstått hur lätt/svårt det är att registrera sig på Yougov OCH påverka en väljarundersökning. Tråden innehhåller en hel del relevant information om detta som du kanske borde läst innan du skrev ditt inlägg.

De bevis som finns på att SD-sympatisörer är överrepresenterade I Yougovs OU består alltså också främst av att SD har högre opinionsstöd just i Yougovs mätningar än hos andra institut? Övertygande indeed.
2016-01-24, 12:33
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Självklart så kommer SD att hållas utanför. Och nej, jag tror inte att det får några större konsekvenser för människors förtroende för politiker. De som röstar SD tillhör de grupper som redan tidigare saknade tilltro till politiker. De är rotlösa instabila väljare som inte riktigt har alla hästar hemma. Väljare som kan uttrycka saker som att de ska dra från Sverige för att de hatar mångkultur. LOL.

Det är inte dessa stjärnor som är Sveriges ryggrad. Eller svensk politiks ryggrad. Och eftersom en majoritet svenskar både är utbildade och beresta så kommer SD aldrig att nå tillräcklig storlek för att få politiskt medbestämmande. De kanske når 25-30%, men det är max. Och inte tillräckligt. Fler än så är nämligen inte puckona.

Men det är inte det minsta förvånande att SD-väljare tror att det var deras ylande som resulterade i åtstramningen i migrationspolitiken under flyktingkrisen. Det som saknas hos nästan varenda unär SD-väljare är ju rationell realism. Därav att man inte kan förstå att man inte har ensamrätt på migrationsfrågan. Eller klarar att förstå att andra partier självklart kan se potentiella problem, och förändra sin politik, när det behövs. Politik är nämligen inte statiskt. Precis som livet.
Problemet med ditt tramsande är att 25 % stödjer SD idag och ytterligare drygt 40 % tycker SD har den bästa invandringspolitiken. 70 + % vill se en tuffare invandringspolitik.
M är det enda partiet förutom SD som signalerat hårdare tag med någon form av trovärdighet, KD är som ett flipperspel, ibland är det tuffa tag för att sedan vända andra kinden till, L vet jag inte om de säger något öht? C vill öppna gränserna och V, Mp har haft den inställningen länge.
S har tvingats bromsa inflödet även om det är fort stort fortfarande.

Sverige behöver direktavvisa de som söker asyl och kommer från ett annat EU land.
Det skulle ge oss ett andrum så vi skulle kunna beta ned den flodvåg som vällt in och bromsa kostnadsökningarna.

SD har mycket kvar att hämta opinionsmässigt och kommer så göra.
Senast redigerad av Svithjod 2016-01-24 kl. 12:35.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in