Och det gjorde jag.
Den har funkat i 50 år. Buffet är en av världens rikaste, trots att han inte är i närheten av 50% i veckan.
Lennart "Aktiestinsen" Israelssons strategi går att beskriva med två ord: Köp. Behåll.
Den har funkat i 50 år. Aktiestinsen är en av Sveriges rikaste, trots att han inte ens slagit index.
Citat:
Och ändå påstås det att man kan ha en edge över tid...
Anledningen till att det inte finns några strategier som alltid fungerar är för att marknaden är dynamisk, ständigt föränderlig.
Citat:
Buffets strategi går att beskriva med tre meningar: Analysera bolag. Köp när de är billiga enligt denna analys. Använd hävstång.
Är dagens finansiella marknad samma fenomen som för 50 år sedan? Nej. Varför förväntar du dig då att en tradingstrategi ska vara samma sak som för 50 år sedan om marknaden har förändrats?
Den har funkat i 50 år. Buffet är en av världens rikaste, trots att han inte är i närheten av 50% i veckan.
Lennart "Aktiestinsen" Israelssons strategi går att beskriva med två ord: Köp. Behåll.
Den har funkat i 50 år. Aktiestinsen är en av Sveriges rikaste, trots att han inte ens slagit index.
Citat:
Det var ju precis det jag skrev. De är inte rika för att de kan trada. De är rika för att folk tror att de kan trada.
Anledningen till att fondförvaltare blir svinrika är för att de har skyhöga löner med löjliga bonusar. Kom igen, trodde du visste detta.
Citat:
Varför finns det inga superrika spåtanter? Av samma anledning.
Finns nog inga superrika traders, precis som det finns väldigt få superrika människor överlag. Vad har trading med att vara superrik att göra? Jag trodde vi pratade om lönsamma traders, inte superrika Forbez magazine människor? Kanske är i fel tråd.