2016-01-15, 10:21
  #11461
Medlem
Skugges avatar
Sökte på brill nu och klickade i alla "fuskingredienser" som filtrerieng, det som dök upp var NOA och Yellow Belly, så resten kanske är riktiga öl då. Då lär jag ju säga att t.ex. Wedding Stout är en imponerande brygd som är brygd utan aromtillsatser.
Citera
2016-01-15, 10:42
  #11462
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skugge
Sökte på brill nu och klickade i alla "fuskingredienser" som filtrerieng, det som dök upp var NOA och Yellow Belly, så resten kanske är riktiga öl då. Då lär jag ju säga att t.ex. Wedding Stout är en imponerande brygd som är brygd utan aromtillsatser.
tror nog man ska ta deras filter med en nypa salt.
Citera
2016-01-15, 12:24
  #11463
Medlem
Skugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
tror nog man ska ta deras filter med en nypa salt.

Så kan det va, just Wedding Stout säger dock explicit att den är brygg med "Russin, Kokos, Vanilj, Kanel", så man kan hoppas.
Citera
2016-01-15, 12:29
  #11464
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skugge
Sökte på brill nu och klickade i alla "fuskingredienser" som filtrerieng, det som dök upp var NOA och Yellow Belly, så resten kanske är riktiga öl då. Då lär jag ju säga att t.ex. Wedding Stout är en imponerande brygd som är brygd utan aromtillsatser.

Jo, men som jag skrev i ett tidigare inlägg så står det inget om "fuskingredienser" i exempelvis Ben Simcoe Pale Ale trots att Henok själv sa att den inte innehöll någon riktig mango.
Citera
2016-01-15, 13:11
  #11465
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Jo, men som jag skrev i ett tidigare inlägg så står det inget om "fuskingredienser" i exempelvis Ben Simcoe Pale Ale trots att Henok själv sa att den inte innehöll någon riktig mango.
Att den inte är bryggd med riktig mango betyder inte att smaken måste komma från tillsatt arom. Mangosmak från humle är ju inte direkt ovanligt, kan absolut komma från t ex simcoe.

Edit: Sa Henok verkligen att den innehåller mangoarom? Eller sa han bara att den inte innehåller mango?
__________________
Senast redigerad av mallasohra 2016-01-15 kl. 13:14.
Citera
2016-01-15, 15:28
  #11466
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mallasohra
Att den inte är bryggd med riktig mango betyder inte att smaken måste komma från tillsatt arom. Mangosmak från humle är ju inte direkt ovanligt, kan absolut komma från t ex simcoe.

Edit: Sa Henok verkligen att den innehåller mangoarom? Eller sa han bara att den inte innehåller mango?

Är 99% säker på att han sa att den innehöll mangoarom, men mitt minne kan lura mig och jag reserverar mig för detta Givetvis kan man få fram mangosmak från humle, men inte i den graden.
Ben innehåller antingen riktig mango eller mangoarom. På Brill.se skriver de "Andra ingredienser: Mango" vilket jag undrar över för jag har verkligen för mig att Henok sa att det inte fanns någon riktig mango i den.

Nåja..
Citera
2016-01-17, 23:27
  #11467
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
Spontanast, belgisk öl. Är det någon son rekommenderar?
Citera
2016-01-18, 00:15
  #11468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FujitsuNakajima
Spontanast, belgisk öl. Är det någon son rekommenderar?


Som rekomenderar belgisk öl generellt eller som rekomenderar någon spec belgisk öl?

om det är svaret på fråga ett du är ute efter så är svaret JA. Belgisk öl är fantastisk, oftast. Brett begrepp dock med många olika stilar, men det är en helt ny värld som öppnas, typ
Citera
2016-01-18, 00:21
  #11469
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FujitsuNakajima
Spontanast, belgisk öl. Är det någon son rekommenderar?

Spontanjäst är helt klart en speciell smak som man oftast behöver lära sig att uppskatta. Många är sura som vinäger och de har oftast en mycket speciell, brettig karaktär som påminner om stall och gödselstack. Men testa.
Citera
2016-01-18, 08:33
  #11470
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FujitsuNakajima
Spontanast, belgisk öl. Är det någon son rekommenderar?
om du vill testa nästa steg i ölvärlden, så absolut.
Citera
2016-01-21, 10:21
  #11471
Medlem
Skugges avatar
Va köper ni imorrn? Jag är ju sugen på Amerikanska Trappisten. Trappist-stämpeln känns som ett gott tecken men måste erkänna att jag inte känner mig helt övertygad av att denna kommer vara lika bra som de brukar, någon som provat?
Citera
2016-01-21, 10:31
  #11472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skugge
Va köper ni imorrn? Jag är ju sugen på Amerikanska Trappisten. Trappist-stämpeln känns som ett gott tecken men måste erkänna att jag inte känner mig helt övertygad av att denna kommer vara lika bra som de brukar, någon som provat?
Nog för att många av trappistölen är riktigt bra, men stämpeln har ju egentligen ingenting med kvaliteten att göra. Jag står nog över den och nöjer mig med några flaskor amager, ghost och omnipollo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in