Citat:
Ursprungligen postat av
SuraStina
O fy fan. Vilket misskött hus!!!
Jag tror att möglet inomhus kommer ifrån att de boende har förstört/stängt av självdraget i ventilationen. Jag tycker mig se att möglet finns framför allt kring golv nedanför ventilationsöppningar o kring dörrar. Varm fuktig luft har strömmat in utifrån och i sedan kondenserat när den mött den svalare luften. Har då utsuget inte funkat så blir det mumma för möglet att växa i.
Panelen på fasaden tror jag beror är dålig pga taskig färg, tex plastfärg i kombination med dåligt underarbete innan de målade om.
Ett par händiga köpare kan få fason på det där. Dock kräver det mycket jobb. Är man lite om sig o kring sig kan man ju hitta prisvärt byggmaterial osv. Behöver inte bli så jäkla dyrt.
Men jag hade backat. Är alldeles för bekväm för sådana där projekt.
//SS