2016-01-16, 21:03
  #14521
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Det är byggt runt växthusen som förmodligen kommer att säljas separat. Där är det för övrigt misär och elände. Skitigt och sönderfallande byggnader. Ändå bor folk i gamla kontoren. Tyvärr är växthusen värdelösa om man vill satsa på en verksamhet som inriktar sig mot privatpersoner. Man får inte tillstånd till detaljhandel på grund av att tillfarten går i en trång villagata. Folk skulle inte hitta dit ändå...

Är det gamla växthus inblandade kan det bli dyrbart

http://www.hd.se/lokalt/helsingborg/2009/02/26/rivningen-av-vaxthusen-slutade-i-rora/
Citera
2016-01-17, 08:58
  #14522
Medlem
SuraStinas avatar
Här va're mögel.

http://www.lansfast.se/hitta/villa/vastra-gotaland/herrljunga/herrljunga/aplakullen-1faglavik/4eqj9hatbrem9h45/

Hur kan det bli så? Huset är ju inte så gammalt. Kan det ha byggts för tätt?
Citera
2016-01-17, 09:31
  #14523
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Här va're mögel.

http://www.lansfast.se/hitta/villa/vastra-gotaland/herrljunga/herrljunga/aplakullen-1faglavik/4eqj9hatbrem9h45/

Hur kan det bli så? Huset är ju inte så gammalt. Kan det ha byggts för tätt?
Jösses. Jag tror snarare att det beror på att de inte satt lock på panelen.
Citera
2016-01-17, 09:34
  #14524
Medlem
Obegripligt...kanske de målat huset med fel färg, det är ju vad det ser ut som, mögel precis överallt.
Citera
2016-01-17, 09:37
  #14525
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikitalord
Är det gamla växthus inblandade kan det bli dyrbart

http://www.hd.se/lokalt/helsingborg/2009/02/26/rivningen-av-vaxthusen-slutade-i-rora/

Som tur är har just de växthusen inte använts för professionell odling utan bara förvaring. Inga gamla lager av bekämpningsmedel eller annat giftigt. Men lite sanering krävs alltid.

Där kom bomben!

http://www.hd.se/lokalt/helsingborg/2016/01/17/villatomter-offras-med-dubbelspar/
__________________
Senast redigerad av Bongoman 2016-01-17 kl. 09:51.
Citera
2016-01-17, 10:16
  #14526
Medlem
stoppsmälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Här va're mögel.

http://www.lansfast.se/hitta/villa/vastra-gotaland/herrljunga/herrljunga/aplakullen-1faglavik/4eqj9hatbrem9h45/

Hur kan det bli så? Huset är ju inte så gammalt. Kan det ha byggts för tätt?

O fy fan. Vilket misskött hus!!!

Jag tror att möglet inomhus kommer ifrån att de boende har förstört/stängt av självdraget i ventilationen. Jag tycker mig se att möglet finns framför allt kring golv nedanför ventilationsöppningar o kring dörrar. Varm fuktig luft har strömmat in utifrån och i sedan kondenserat när den mött den svalare luften. Har då utsuget inte funkat så blir det mumma för möglet att växa i.

Panelen på fasaden tror jag beror är dålig pga taskig färg, tex plastfärg i kombination med dåligt underarbete innan de målade om.

Ett par händiga köpare kan få fason på det där. Dock kräver det mycket jobb. Är man lite om sig o kring sig kan man ju hitta prisvärt byggmaterial osv. Behöver inte bli så jäkla dyrt.

Men jag hade backat. Är alldeles för bekväm för sådana där projekt.

//SS
Citera
2016-01-17, 10:26
  #14527
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoppsmäll
O fy fan. Vilket misskött hus!!!

Jag tror att möglet inomhus kommer ifrån att de boende har förstört/stängt av självdraget i ventilationen. Jag tycker mig se att möglet finns framför allt kring golv nedanför ventilationsöppningar o kring dörrar. Varm fuktig luft har strömmat in utifrån och i sedan kondenserat när den mött den svalare luften. Har då utsuget inte funkat så blir det mumma för möglet att växa i.

Panelen på fasaden tror jag beror är dålig pga taskig färg, tex plastfärg i kombination med dåligt underarbete innan de målade om.

Ett par händiga köpare kan få fason på det där. Dock kräver det mycket jobb. Är man lite om sig o kring sig kan man ju hitta prisvärt byggmaterial osv. Behöver inte bli så jäkla dyrt.

Men jag hade backat. Är alldeles för bekväm för sådana där projekt.

//SS

Låter troligt. Jag tänker ju att mögel är som cancer, finns en gnutta kvar efter försök till sanering så växer det ofta tillbaka....hade aldrig vågat bo i ett sådant hus med risk för att bli sjuk. Nä en tändsticka är bästa saneringen här haha.
Citera
2016-01-17, 16:22
  #14528
Medlem
De har snålat med el uppvärmningen och istället eldat rejält i öppna spisen kallraset vid ytterväggar gör fort dessa skador, vissa rum har nog stått oanvända och helt utan värme.

Många hus kommer se ut så här när man tex stänger element och bara kör värmepumpar.

Ytterpanelen är målad med plastfärg är ju ändå dags att byta ut på ett 70-talshus, så det får man räkna med.
Citera
2016-01-17, 16:25
  #14529
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Den här sovalkoven tar begreppet shabby chic till nya höjder: http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1,5rum-sodermalm-maria-stockholms-kommun-hornsgatan-70a,-3-tr-8634695


Ser ut som han varit och tömt en container från återvinningensstationen nattetid och sedan möblerat /byggt efter vad som fanns i den.
Citera
2016-01-17, 22:22
  #14530
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Den här sovalkoven tar begreppet shabby chic till nya höjder: http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1,5rum-sodermalm-maria-stockholms-kommun-hornsgatan-70a,-3-tr-8634695

Tar begreppet "dumpster diving" till nya höjder. Men, men...finns säkert någon här i världen som tycker det där är snyggt. Däremot finns det nog ingen som tycker "guldkranen" på toaletten är snygg/passande...
Citera
2016-01-18, 10:56
  #14531
Medlem
Kan det vara Sveriges minsta villa? http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1468420&images=1
Citera
2016-01-18, 11:12
  #14532
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanz34
Kan det vara Sveriges minsta villa? http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1468420&images=1
Attefallshus som börjar bli smått vanliga, sett några möblerade/stylade versioner. Säljs som lägenhet.
Personligen hade jag själv hellre bott i en husvagn då man har betydligt bättre planerad boyta och förvaring i en husvagn än en typ friggebod som ska möbleras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in