2016-01-14, 19:34
  #14509
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Jag köper min på Ica

Nämen, det måste jag kolla upp! Jag trodde den var borta sen länge.

Citat:
Ursprungligen postat av baktakt2015
Nyfiken tog överhanden så jag tog en sväng tidigare idag: http://i65.tinypic.com/312uzig.jpg

Ungefär som jag också trodde
Satt nog 3 paraboler på taket.

Eminent spanat, Watson! Ser ut att bo samma samlarfarbror där som för 40 år sen. Men liket har han förhoppningsvis grävt ner.
Citera
2016-01-14, 20:15
  #14510
Medlem
snowbells avatar
Har det här huset varit med i tråden?
I så fall har jag missat det, om inte, så finns nu ett ganska unikt tillfälle för dig som vill bo vid vatten...

http://www.svenskfast.se/hus/sodermanland/eskilstuna/eskilstuna/gamla-staden/kopmangatan-21c/117662#bilder

Ganska läckert läge. Dock skulle jag inte vilja bo där med små barn.
Citera
2016-01-14, 20:56
  #14511
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
Har det här huset varit med i tråden?
I så fall har jag missat det, om inte, så finns nu ett ganska unikt tillfälle för dig som vill bo vid vatten...

http://www.svenskfast.se/hus/sodermanland/eskilstuna/eskilstuna/gamla-staden/kopmangatan-21c/117662#bilder

Ganska läckert läge. Dock skulle jag inte vilja bo där med små barn.

Härligt läge men finns det inte en extrem risk för vattenskador? Det vet vi ju från historien att när det kommer kraftig nederbörd så svämmar många samhällen över, minns exempelvis Uppsala för 2-3 år sedan, där restaurangerna vid Fyrisån blev dränkta och bord/stolar på uteserveringarna flöt omkring i vatten. Det där huset såg ut att drabbas om vattennivån höjs med bara 1 millimeter.
Citera
2016-01-14, 22:24
  #14512
Medlem
Jag tror inte detta postats förut, trots att det legat ute så länge... Fantastiskt ställe!
http://www.hemnet.se/bostad/villa-570m2-odakra-helsingborgs-kommun-cedergatan-20-cedergatan-22-6630503
Citera
2016-01-14, 22:55
  #14513
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fairy
Jag tror inte detta postats förut, trots att det legat ute så länge... Fantastiskt ställe!
http://www.hemnet.se/bostad/villa-570m2-odakra-helsingborgs-kommun-cedergatan-20-cedergatan-22-6630503

Där har man varit ett antal gånger. Massa tekniska finesser i huset. Knäppaste detaljen är väl kameran i fågelholken. Undras om han ska sälja växthusen som finns bredvid också.
Citera
2016-01-15, 07:27
  #14514
Medlem
11xx22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Där har man varit ett antal gånger. Massa tekniska finesser i huset. Knäppaste detaljen är väl kameran i fågelholken. Undras om han ska sälja växthusen som finns bredvid också.

Det här huset har jag helt missat fast jag hänger mycket i tråden.

Har det någonsin varit något pris angivet?

Ett riktigt sagohus och fin trädgård men läget är kanske inte det bästa.
Citera
2016-01-15, 08:51
  #14515
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11xx22
Det här huset har jag helt missat fast jag hänger mycket i tråden.

Har det någonsin varit något pris angivet?

Ett riktigt sagohus och fin trädgård men läget är kanske inte det bästa.

Läget är vad man kan kalla värdelöst. Nära järnväg och elände att komma dit. Du sitter fast på järnvägsövergången typ varje kvart. Inte ens kommunalt avlopp även om de har börjat gräva. Priset kan knappast bli under 10 miljoner.

Sedan ligger hotet om expropriation över det eftersom enkelspåret ska byggas ut till dubbelspår. Kanske man kan undgå det men man får leva med förfärligt buller. Minus järnvägen är det perfekt.
Citera
2016-01-16, 13:07
  #14516
Medlem
CarolynHaxs avatar
Den här sovalkoven tar begreppet shabby chic till nya höjder: http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1,5rum-sodermalm-maria-stockholms-kommun-hornsgatan-70a,-3-tr-8634695
Citera
2016-01-16, 13:12
  #14517
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Den här sovalkoven tar begreppet shabby chic till nya höjder: http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1,5rum-sodermalm-maria-stockholms-kommun-hornsgatan-70a,-3-tr-8634695

Gillar inte stilen men här var det gulligt och mysigt. Tycker ändå att den där glasväggen till sovalkoven begränsar rummet, bättre hyllor för förvaring kunde ha byggts. Men har man inte så mycket prylar/böcker så duger det väl. Notera köksfläkten som är målad i guld, nu har gul-metall-trenden bitit sig fast för att stanna länge tror jag då jag tycker att den hela tiden ökar.
Citera
2016-01-16, 13:35
  #14518
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Den här sovalkoven tar begreppet shabby chic till nya höjder: http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1,5rum-sodermalm-maria-stockholms-kommun-hornsgatan-70a,-3-tr-8634695

För att vara 44 kvm så är det charmigt. Jag gillade sovalkoven, som behöver få en skvätt vit färg.

I övrigt så är det inte min smak, men man måste beakta lägenhetens yta som har utnyttjats på bästa sätt. Som första boende, om man gillar Södermalm så har denna lägenhet allt.

Avgiften är rimlig. Likaså priset som är lågt satt. Är det en budgivning som ska triggas igång?
Citera
2016-01-16, 13:47
  #14519
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Läget är vad man kan kalla värdelöst. Nära järnväg och elände att komma dit. Du sitter fast på järnvägsövergången typ varje kvart. Inte ens kommunalt avlopp även om de har börjat gräva. Priset kan knappast bli under 10 miljoner.

Sedan ligger hotet om expropriation över det eftersom enkelspåret ska byggas ut till dubbelspår. Kanske man kan undgå det men man får leva med förfärligt buller. Minus järnvägen är det perfekt.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-570m2-odakra-helsingborgs-kommun-cedergatan-20-cedergatan-22-6630503

Huset ser ut som de hus man ser på TV, när bättre bemedlade engelsmän ska flytta till landet. Fint men ett hus som förutsätter ett bra läge.

Utan färdigt avlopp, och spekulation om framtida järnvägsspår är det säkert svårsålt i den regionen, och till det priset fastigheten antagligen är värderad till, just med tanke på att det är Bukowskis som anlitats.

Skulle kanske passa till någon rörelse?
Citera
2016-01-16, 16:52
  #14520
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
http://www.hemnet.se/bostad/villa-570m2-odakra-helsingborgs-kommun-cedergatan-20-cedergatan-22-6630503

Huset ser ut som de hus man ser på TV, när bättre bemedlade engelsmän ska flytta till landet. Fint men ett hus som förutsätter ett bra läge.

Utan färdigt avlopp, och spekulation om framtida järnvägsspår är det säkert svårsålt i den regionen, och till det priset fastigheten antagligen är värderad till, just med tanke på att det är Bukowskis som anlitats.

Skulle kanske passa till någon rörelse?

Det är byggt runt växthusen som förmodligen kommer att säljas separat. Där är det för övrigt misär och elände. Skitigt och sönderfallande byggnader. Ändå bor folk i gamla kontoren. Tyvärr är växthusen värdelösa om man vill satsa på en verksamhet som inriktar sig mot privatpersoner. Man får inte tillstånd till detaljhandel på grund av att tillfarten går i en trång villagata. Folk skulle inte hitta dit ändå...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in