Citat:
Ursprungligen postat av
LivinginthePast
Hmmm... det är så märkligt, detta med biverkningar av MDMA. Jag har inte tagit jättemånga gånger, men jag upplever nästan ingen depp efter - lite håglös dagen efter, bara. Sedan känner jag mig fan ovanligt upprymd 1-2 veckor efter! Lite svårt att känna sig övertygad om behovet av 3 månaders uppehåll när man har det så. Kanske är det väldigt individuellt?
För ett gäng år sedan tröttnade jag på amfetamin, för jag kände mig som värdens sämsta människa i flera dagar efter landning, men MDMA är verkligen något annat för mig.
...och alkohol kan jag verkligen må skit av - även efter ganska moderata intag.
Jaja, inte mycket att säga om detta kanske, men jag är lite nyfiken - finns det fler som upplever det som jag?
Det är det som är det stora problemet för oss som inte är missbrukare i vanliga fall.
I början (första 10 gångerna?) så överväger det positiva det negativa utan några som helst problem. Tvärtom så är det bättre. Men det vänder Sakta men säkert och man blir psykiskt beroende utan att fatta det. Man fastnar i en bubbla.
Det är först efter man mått riktigt skit efter att man tagit för mycket under en kväll, 400mg+, för att sedan ha ett uppehåll på en månad som man inser att det är problematiskt.
Man vill göra det igen för att suget är starkt, men man vill inte in i bubblan.
Detta undviker man genom att vänta minst 2 månader mellan gångerna. Helst mer. Skulle nästan kunna tro att man ska vara stenhård och inte köra mer än 1 gång per år för att slippa bli schizofren.
Det här med att vitaminer/kosttillskott/5-HTP ska hjälpa massor för att komma tillbaks fortare, eller att kunna bruka oftare. Njae det funkar inte på mig iallafall, inte ens placebon funkar.