2016-01-16, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupseriously2
Anekdotiskt.

Vidare förstår jag inte vad som är problemet? Ponera att människor inte åldrades, är det fortfarande ett problem eller blir du äcklad av skillnaden i kroppsligt åldrande?

Den artikeln har lite godtyckliga definitioner på saker och ting.

Vi har lärt oss från twilightfilmerna att det är endast pedofili ifall du ser gammal ut.
Citera
2016-01-16, 09:56
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bockyboat
Det enda jag reagerar negativt på är om tjejen är så pass ung att hon ännu inte är färdigutvecklad rent mentalt, resten bekommer mig ej.

Jo fast vi ser också negativa reaktioner om den ena är 28 och den andra 58 avsett kön. Den enda förklaringen jag kan se är att man äcklas rent utseendemässigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Vi har lärt oss från twilightfilmerna att det är endast pedofili ifall du ser gammal ut.

Ja tydligen, rätt sjukt ändå.

Ont: Varför ska vi äcklas av detta:

https://www.youtube.com/watch?v=dauiSi2nKTI
Citera
2016-04-07, 18:54
Medlem
Det är nog individuellt, kvinnor i olika åldrar gillar ju olika men rent spontant tänker jag 30 år och uppåt borde funka, ska själv fylla 30 i år och börjat känna nu att åldern inte längre spelar någon roll, innan var jag väldigt petig med att inte vara med äldre män, kändes som man inte hade något gemensamt och så.
Citera
2016-04-07, 18:58
Medlem
IAmZooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho

Hahahaha fan vilken sanning! Får fan flashback till Buffy och Vampyrerna, där huvudkaraktären är typ 15 bast men tillsammans med en snubbe som är typ 200+ år
Citera
2017-05-18, 01:34
Medlem
FJLGs avatar
Nu framgår det inte hur mycket över 40 du är. Men antar att du inte är äldre än 45 iaf.
Tycker inte det är ok för någon i den åldern att ragga på någon yngre än 30.
Citera
2017-09-16, 07:21
Avstängd
Jag är 45, har blivit kär i en 20 år yngre tjej jag jobbar med. Hon gillar mig, men om det är om kompis eller mer vet jag inte. Jag kan helt enkelt inte sluta tänka på henne, och gått så i snart ett år nu.
Har inte vågat visa nåt, mest för att vi jobbar ihop. Rädd det ska paja allt, och bli besvärande att jobba ihop. Nu kommer vi inte jobba ihop mer, och då blir läget annorlunda. Vet faktiskt varken ut eller in.
Citera
2018-12-31, 01:42
Medlem
Spaceman81s avatar
Är lite i samma situation. Har kärat ner mig i en yngre tjej. Man ser ju inte åldern på Facebook...
Hon är 25, jag fyller 38 i mars. Det är precis under den klassiska "halva åldern plus sju-regeln". Jag trodde hon var äldre, så nu blir jag ännu mer nojig över att våga kontakta henne.
Citera
2018-12-31, 01:50
Medlem
20 tycker jag, då är man trots allt ändå mydig sedan två år och man får handla på bolaget. Så varför inte?
Citera
2018-12-31, 01:53
Medlem
Grollarens avatar
Du är attraherad av tonåriga tjejer.
Det är väl inget du kan göra något åt misstänker jag.
Om du nu försöker prata runt problemet genom att kontakta dem med "respekt" och annan skit har du nog glömt att tonåriga tjejer har inte samma förmåga som du att hantera närmanden. De är inte vuxna och erfarna som du, och du blir en som "lockar". Ja det kan säkert lyckas. För osäkra tonåringar behöver uppmärksamhet. Så svårt är det inte. Men jävligt olämpligt då ni inte spelar i samma erfarenhetsliga.
De har ingen möjlighet att göra en vettig bedömning av läget.
Frågan är också vad du tänkt dig sedan?
Ska du åka hem till hennes föräldrar och äta middag med föräldrar som är lika gamla som du är? Eller hade du bara tänkt att utnyttja henne för sex? Hon har väl förmodligen sitt flickrum kvar också. Ska du som 40+ sitta där i sängen bland gosedjuren och lyssna på justin bieber? Eller hur tänkte du?
Istället för att tänka på dig själv och dina egna behov kanske du ska tänka på hennes behov och på hennes framtid.
Senast redigerad av Grollaren 2018-12-31 kl. 02:00.
Citera
2018-12-31, 01:55
Medlem
30, ytterligare ett par år yngre om du ser bra och ungdomlig ut.
Citera
2018-12-31, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Du är attraherad av tonåriga tjejer.
Det är väl inget du kan göra något åt misstänker jag.
Om du nu försöker prata runt problemet genom att kontakta dem med "respekt" och annan skit har du nog glömt att tonåriga tjejer har inte samma förmåga som du att hantera närmanden. De är inte vuxna och erfarna som du, och du blir en som "lockar". Ja det kan säkert lyckas. För osäkra tonåringar behöver uppmärksamhet. Så svårt är det inte. Men jävligt olämpligt då ni inte spelar i samma erfarenhetsliga.
De har ingen möjlighet att göra en vettig bedömning av läget.
Frågan är också vad du tänkt dig sedan?
Ska du åka hem till hennes föräldrar och äta middag med föräldrar som är lika gamla som du är? Eller hade du bara tänkt att utnyttja henne för sex? Hon har väl förmodligen sitt flickrum kvar också. Ska du som 40+ sitta där i sängen bland gosedjuren och lyssna på justin bieber? Eller hur tänkte du?
Istället för att tänka på dig själv och dina egna behov kanske du ska tänka på hennes behov och på hennes framtid.

Precis, allt som TS skriver låter som ett slags försvarstal för att få tillåtas ragga på alltför unga kvinnor. Klart man ser skillnad på en 16-åring och en 36-åring. Möjligtvis inte på håll, men när man är så nära att man kan konversera så ser man såklart skillnad. Vad är egentligen grejen med dessa manliga 40-plussare och deras behov av att vara med kvinnor som åldersmässigt skulle kunna vara deras döttrar? Det finns många attraktiva kvinnor i 30-årsåldern som isåfall vore mer lämpliga.
Citera
2018-12-31, 14:56
Medlem
Är du stilig och.manlig är det inte svårt att bli förälskad i dig...
Ålder spelar ingen roll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in