2016-01-14, 00:14
Medlem
japanskbruds avatar
Enligt svensk lag får man sätta på brudar som är 15.. Om någon undrar, säg du är hennes morfar.
Citera
2016-01-14, 00:32
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Så länge man är byxmyndig fungerar alltid följande formel för lägsta 'tillåtna' ålder att ragga på:

(X/2)+7 där X= din ålder.

Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupseriously2
Man tror att ursprungen för den formeln är att räkna ut OPTIMAL ålder för en brud i ordets bemärkelse.

Det kan ju vara så... B-)
Citera
2016-01-14, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Det kan ju vara så... B-)

Den formeln blev motbevisad i en annan tråd. Den där formeln är förlegad och tar inte hänsyn till vissa faktorer som på sistone har upptäckts.
Citera
2016-01-14, 10:16
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckhartTolle
Den formeln blev motbevisad i en annan tråd. Den där formeln är förlegad och tar inte hänsyn till vissa faktorer som på sistone har upptäckts.

Vilka faktorer åsyftas?
Citera
2016-01-14, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EckhartTolle
"Motbevisad"
Citera
2016-01-14, 18:12
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
"Motbevisad"

Jävligt svårt att motbevisa!
Citera
2016-01-14, 18:14
Bannlyst
Citat:
Jävligt svårt att motbevisa!

Krävs lite avancerad matrmatik så tänker inte utveckla
Citera
2016-01-14, 18:19
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bockyboat
Visst, men är de någorlunda friska i huvudet så söker de sig till killar mellan 20 och 25 och inte 40-åringar.

Jag känner till två tjejer som i den åldern sökte sig till mycket äldre män, men dessa har båda borderline, skar upp armarna i tid och otid, spenderade männens pengar som de vore deras egna och var knappast trogna. Det är liksom sådant man får ta med i beräkningen - allt annat vore förbaskat naivt.

Läs denna artikel och notera vad som räknas som en mogen 18-åring - dvs inte slumpmässigt utvald medelartonåring. Du talar dessutom om en 17-åring, och ett år i den åldern är ganska mycket.

Anekdotiskt.

Vidare förstår jag inte vad som är problemet? Ponera att människor inte åldrades, är det fortfarande ett problem eller blir du äcklad av skillnaden i kroppsligt åldrande?

Den artikeln har lite godtyckliga definitioner på saker och ting.
Citera
2016-01-15, 04:31
Medlem
bockyboats avatar
Citat:
Anekdotiskt.

Vidare förstår jag inte vad som är problemet? Ponera att människor inte åldrades, är det fortfarande ett problem eller blir du äcklad av skillnaden i kroppsligt åldrande?

Den artikeln har lite godtyckliga definitioner på saker och ting.

Det enda jag reagerar negativt på är om tjejen är så pass ung att hon ännu inte är färdigutvecklad rent mentalt, resten bekommer mig ej.
Citera
2016-01-15, 23:57
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bockyboat
Det märks att du inte har någon som helst erfarenhet när du hävdar detta.

En 17-årig tjej är en tonåring; i absolut bästa fall har hon inte förskräcklig impulskontroll och spenderar inte bort varenda krona. Därtill kommer hennes hormoner/känslor att löpa amok under ett par år framöver och orsaka en del dramatik i samband med att hon "söker sig själv". Men visst, om du tror annat så... Jag vet vad jag talar om, för jag har själv en gång varit i den åldern och även sett hur andra tjejer i min omgivning var.

Den 40-åring som blir tillsammans med en 17-årig brud kommer snart att inse att han lika gärna kunde ha fått en tonårsdotter om halsen.
Du menar alla tonnåringar är sådana? Hehe. Nej.

Hehe.
Citera
2016-01-16, 01:51
Medlem
bockyboats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Du menar alla tonnåringar är sådana? Hehe. Nej.

Hehe.

Mer vanligt än ovanligt i alla fall.
Citera
2016-01-16, 07:59
Medlem
Din ålder / 2 +7
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem