2016-01-15, 16:43
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Varför skulle du inte ta första initiativet då? Jag är också kvinna, men brukar vara den som skriver första meddelandet om jag får upp en matchning medan jag håller på att svepa.

Hittills har det ju inte gått så bra för dig att sitta och vänta på att männen ska vara intresserade av att prata med dig, och därmed skriva det första initiativet. Så du kan ju själv pröva med att börja skriva till dem. Att du är kvinna och förväntar dig att männen tar första steget, det är ju bara löjligt.

Du måste vara en ful kvinna, om du behöver ta ett första steg. För mig löser det sig fint i vilket fall förstår du.

Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Haha, jag gillar den totala oförståelsen till att du i egenskap av kvinna skulle vara helt främmande från att vara den som tar initiativ Men jag tror samtidigt att det stämmer relativt bra överens med verkligheten. Många tjejer blir nog enormt servade med att det är killarna som tar initiativ. Vi uppskattar dock fall som Spyrran där det är tjejen som tar initiativ. Och det gäller inte bara i själva hälsningsfrasen utan rent allmänt också. Alltid roligare med tjejer som vill göra något och har idéer.

Det handlar om svensk kultur, att inte ta fösta steget som man. Åk utanför Sverige till USA eller ens London så märker ni direkt vad som krävs för att haffa A-tjejer. A-tjejer behöver ALDRIG, jag upprepar ALDRIG ta första steget.

Att ha ideér och göra något roligt är väl en helt annan fråga. Men den initiala kontakten och intresset står mannen för. Varför ska jag pracka på mig på någon? Det är väl mannen som vill ha mig i hans säng, inte tvärtom.
Citera
2016-01-15, 16:49
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Du måste vara en ful kvinna, om du behöver ta ett första steg. För mig löser det sig fint i vilket fall förstår du.

Uppenbarligen inte.

Citat:
Det handlar om svensk kultur, att inte ta fösta steget som man. Åk utanför Sverige till USA eller ens London så märker ni direkt vad som krävs för att haffa A-tjejer. A-tjejer behöver ALDRIG, jag upprepar ALDRIG ta första steget.

Det här är Sverige - inte London eller USA. Anpassa dig efter rådande omständigheter och sluta gråta över att ingen kille skriver till dig.

Citat:
Att ha ideér och göra något roligt är väl en helt annan fråga. Men den initiala kontakten och intresset står mannen för. Varför ska jag pracka på mig på någon? Det är väl mannen som vill ha mig i hans säng, inte tvärtom.

Låter som en våldtäkt.
Citera
2016-01-15, 17:03
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:

Om jag nu vore så ful så skulle jag knappast få några matchningar överhuvudtaget

Jag sa heller aldrig att jag alltid tar kontakt, eller att jag är den ende som gör det. Finns gott om matchningar som börjar skriva till mig också. Men sitter jag där och svepar och får upp en matchning, så kan jag lika gärna skriva ett meddelande.

För det andra så går det ju knappast bra för din del om majoriteten av männen inte tar första steget, så du sitter där och tycker att det är märkligt att de inte är intresserade av att prata med dig. Du säger ju att du får matchningar på Tinder, men ingen skriver till varandra. Sedan undrar du om alla i Sverige har dött av kyla. Jodå, det går väldigt bra för dig på Tinder
Citera
2016-01-15, 17:10
Bannlyst
Citat:
Om jag nu vore så ful så skulle jag knappast få några matchningar överhuvudtaget

Jag sa heller aldrig att jag alltid tar kontakt, eller att jag är den ende som gör det. Finns gott om matchningar som börjar skriva till mig också. Men sitter jag där och svepar och får upp en matchning, så kan jag lika gärna skriva ett meddelande.

För det andra så går det ju knappast bra för din del om majoriteten av männen inte tar första steget, så du sitter där och tycker att det är märkligt att de inte är intresserade av att prata med dig. Du säger ju att du får matchningar på Tinder, men ingen skriver till varandra. Sedan undrar du om alla i Sverige har dött av kyla. Jodå, det går väldigt bra för dig på Tinder

Som tjej får du minst 10 matchingar oavsett hur du än seer ut. Bortsett från om du är handikappad, cp-skadad eller liknande. Men även då skulle du få matchningar med män som ser dig som ett väldigt lätt byte att utnyttja.

Som tjej ska man ta sina matchingar med en nypa salt
Citera
2016-01-15, 17:13
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analdestructor
Som tjej får du minst 10 matchingar oavsett hur du än seer ut. Bortsett från om du är handikappad, cp-skadad eller liknande. Men även då skulle du få matchningar med som ser dig ett väldigt lätt byte att utnyttja.

Som tjej ska man ta sina matchingar med en nypa salt

Kanske det. Men man kan väl knappast dra slutsatsen att jag är ful som stryk baserat på det faktum att jag själv tar egna initiativ och börjar skriva till folk? Det var nog mest det jag reagerade över.
Citera
2016-01-15, 17:24
Medlem
En fråga: Jag är född i iran men uppväxt i sverige. Har således ett invandrarnamn. Skall jag använda mitt svenska mellannamn istället? Jag tror själv på att det genererar fler matchningar. Vad tror ni? Är det konstigt att göra detta?
Citera
2016-01-15, 17:26
Medlem
Pescasss avatar
Citat:

varför tror du att hon skulle vara en ful kvinna för eftersom att hon skriver först? tycker själv att det bara är positivt att hon gör det då allt för många är lika inskränkt som dig "men jag är ju tjej" - jaha, so what?

har själv varit med om hur många gånger som helst att riktigt snygga tjejer har skrivit först.
Citera
2016-01-15, 17:35
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palfrey
En fråga: Jag är född i iran men uppväxt i sverige. Har således ett invandrarnamn. Skall jag använda mitt svenska mellannamn istället? Jag tror själv på att det genererar fler matchningar. Vad tror ni? Är det konstigt att göra detta?

Jag vet inte hur andra är, men jag bryr mig inte nämnvärt om vad någon heter. Jag gör i första hand min bedömning på folks bilder och utseende. Det är i princip bara när någon uppenbarligen använder ett falskt namn, bilder som uppenbarligen inte föreställer personen ifråga, eller när det är uppenbart att det är fel ålder angivet som jag reagerar negativt, och då sveper jag alltid vänster. Annars bryr jag mig inte om personen heter Erik eller Arash liksom.

Just Tinder är väldigt ytligt, och jag har svårt att tro att ett svenskt namn är den avgörande faktorn framför ett utländskt namn, och som leder till fler matchningar. När det i första hand borde vara utseendet som folk bedömer först. Men jag vet inte.

Jag vet bara att det inte påverkar mig. Om jag gillar någons utseende så sveper jag höger, om jag inte gillar det så sveper jag höger. Vad personen ifråga sedan heter, det struntar jag i. Om det är ett svenskt namn eller utländskt spelar ingen roll. Jag skulle dock uppskatta om personen ifråga faktiskt skulle använda sitt riktiga namn.
Citera
2016-01-15, 17:41
Medlem
snubblens avatar
Citat:

Svensk kultur hit och dit. Den enda som förlorar på det är ju du personligen. Vem bryr sig egentligen om normer, sociala regler eller vad som helst, om att bryta mot dem genererar bättre resultat? Man gör det som funkar och det som ger bäst utdelning för att få det man vill ha. Men om du hellre är ett offer för en social struktur så får du väl vara det. Men nej, att du inte får någon dejt beror inte på vädret.

Citat:
Ursprungligen postat av Palfrey

Kör på! Soran Ismail gjorde ju ett program på SVT förra året där hand bland annat träffade telefonförsäljare. Dom hette typ Mohammed och Ahmed men när de jobbade så kallade de sig typ Mats och Anders. De pratade ju flytande svenska utan brytning och med namnbytet så ökade deras försäljning från kanske 1 till 20 eller något i stil med det. Det var hur som helst väldigt tydlig skillnad. Kanske en annan grej om du ska sälja något, men jag tror definitivt att det skulle kunna ha betydelse i dejtingsyfte också.

Återkom gärna med resultat om vilken effekt det har, jag är mycket nyfiken!
Citera
2016-01-15, 17:57
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Haha, jag gillar den totala oförståelsen till att du i egenskap av kvinna skulle vara helt främmande från att vara den som tar initiativ Men jag tror samtidigt att det stämmer relativt bra överens med verkligheten. Många tjejer blir nog enormt servade med att det är killarna som tar initiativ. Vi uppskattar dock fall som Spyrran där det är tjejen som tar initiativ. Och det gäller inte bara i själva hälsningsfrasen utan rent allmänt också. Alltid roligare med tjejer som vill göra något och har idéer.

Citat:
Ursprungligen postat av Pescass
varför tror du att hon skulle vara en ful kvinna för eftersom att hon skriver först? tycker själv att det bara är positivt att hon gör det då allt för många är lika inskränkt som dig "men jag är ju tjej" - jaha, so what?

har själv varit med om hur många gånger som helst att riktigt snygga tjejer har skrivit först.

Kul att ni uppskattar det för övrigt. Väldigt många blir förvånade och överraskade, även om de skriver tillbaka. Oftast är det svårt att avgöra om det är något mer än bara förvåning bakom deras reaktioner. Andra avslöjar inga reaktioner, så de är mer svårlästa.
Citera
2016-01-15, 18:40
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Kul att ni uppskattar det för övrigt. Väldigt många blir förvånade och överraskade, även om de skriver tillbaka. Oftast är det svårt att avgöra om det är något mer än bara förvåning bakom deras reaktioner. Andra avslöjar inga reaktioner, så de är mer svårlästa.

Jag brukar ge dem några timmar innan jag skriver. Sedan skriver jag ju inte till alla eftersom vissa är tveksamma, om de då tar initiativ så kan jag vara beredd att ge dem en chans. Några reaktioner över det bjuder man ju dock inte på
Citera
2016-01-15, 20:05
Medlem
snubblens avatar
Titta vem jag hitta
http://imgur.com/oYNOC7o

Bara till att be till Tinder-gudarna nu då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in