2016-01-15, 13:22
Medlem
jokalishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
2 av dom senaste ca 5 matchningarna har varit brudar med anknytning till feministisk initiativ... Är det något fel på mig eller är de överrepresenterade på Tinder?

Ja Vänsterpartister och FI-kvinnor är överrepresenterade. Och det beror på att ingen normalt funtad man vill ha/orkar med dem. Därav vänder de sig till tinder och liknande appar.
Citera
2016-01-15, 13:24
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jokalish
Ja Vänsterpartister och FI-kvinnor är överrepresenterade. Och det beror på att ingen normalt funtad man vill ha/orkar med dem. Därav vänder de sig till tinder och liknande appar.

Haha, är det någon i tråden som har fått till det med en sån tjej och i efterhand avslöjat att man röstar på SD?
Citera
2016-01-15, 13:32
Medlem
Hur funkar det med att redan i första meningen inleda med att skriva att man vill träffas, har brainstormat några fyndiga lines som jag tänkte testa.

Tanken är att samla på mig så många matchningar jag kan på några veckor, sen copy pasta exakt samma mening till alla, åtminstonde några borde nappa?
Citera
2016-01-15, 13:35
Medlem
meramans avatar
Vad exakt är det för uppgifter som appen hämtar från Facebook? Och hur används dom? Kan dom dom är inne på tinder se allt som finns på min Facebook?
Citera
2016-01-15, 13:39
Medlem
leaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meraman
Vad exakt är det för uppgifter som appen hämtar från Facebook? Och hur används dom? Kan dom dom är inne på tinder se allt som finns på min Facebook?

Såvitt jag vet kan de som är inne på din profil @ Tinder se era gemensamma vänner. Om ni inte har några gemensamma vänner så ser de inget innehåll alls.

Exakt vad det är för uppgifter som appen hämtar/kan nå utöver detta vet jag inte.
Citera
2016-01-15, 13:55
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Haha, är det någon i tråden som har fått till det med en sån tjej och i efterhand avslöjat att man röstar på SD?

Jag röstar inte på SD men när man vet att det är en tjej som man ändå inte kommer fungera ideologiskt med i längden så brukar jag passa på att driva med dem men ändå på ett skönt, skämtsamt sätt. Minns en tjej som var enormt sugen på mig (hon var både vänsterfeminist och vegan) och det spelade knappt någon roll vad jag sa till henne, hon bara svalde allt och log. Även när jag började hitta på helt absurda historier ^^ Sedan fick hon iofs inget sex, som var det hon var ute efter, ändå

Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Hur funkar det med att redan i första meningen inleda med att skriva att man vill träffas, har brainstormat några fyndiga lines som jag tänkte testa.

Tanken är att samla på mig så många matchningar jag kan på några veckor, sen copy pasta exakt samma mening till alla, åtminstonde några borde nappa?

Skulle väl kanske kunna funka, men varför? Det går ju att bygga upp ett lite bättre game än att satsa på att få dejt i första meddelandet

Citat:
Ursprungligen postat av meraman

Nej, det kan dom inte. De kan se gemensamma vänner, gemensamma intressen och de profilbilder som du väljer ut. Samt ditt förnamn. Inget syns heller på Facebook att du använder Tinder.
Citera
2016-01-15, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Skulle väl kanske kunna funka, men varför? Det går ju att bygga upp ett lite bättre game än att satsa på att få dejt i första meddelandet

Anledningen skulle vara att det dels är tidseffektivt förutsatt att jag får många matchningar fast det kanske man inte får om man inte är minst 8/10 eller högre utseendemässigt? Är runt 6-7/10 foreveralone eller? :>

Sist jag använde appen var det extremt få som hade en profiltext och bilderna var väldigt intetsägande vilket gör det svårt att skriva något personligt.
Citera
2016-01-15, 14:34
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Anledningen skulle vara att det dels är tidseffektivt förutsatt att jag får många matchningar fast det kanske man inte får om man inte är minst 8/10 eller högre utseendemässigt? Är runt 6-7/10 foreveralone eller? :>

Sist jag använde appen var det extremt få som hade en profiltext och bilderna var väldigt intetsägande vilket gör det svårt att skriva något personligt.

6-7 ska inte vara några problem, det är definitivt ett spelbart utseende men de kommer väl kanske inte välla in heller.

Jag förstår din problematik och är helt med på intentionen att tidseffektivisera. Tid är kanske den största boven i all dejting och jag vågar inte ens tänka på all tid som jag investerat, oavsett utdelning.

Du kan ju göra en ganska bra lay-up i massutskicket, och på så sätt komma snabbt in på något som du är intresserade av. Under en period använde jag mig av ett massutskick för att sortera ut undergivna kvinnor till exempel, det fungerande kanon. Men det var ju fortfarande inte att jag fick till en dejt efter ett meddelanden, utan det krävde ju ändå en viss konversation.
Det är ju ganska lätt att hitta ett bra massutskick om du bara vill få dem att skratta eller bara hitta en skön stämning, men jag skulle bli mäkta imponerad om du knäcker formeln för att få dejt på första meddelandet. Jag kikade lite nu och det snabbaste jag hittar som jag personligen lyckats med är dejt på 4 meddelanden. Det kan vara mitt rekord eller så kan det ha varit 3 meddelanden med en från Badoo en gång.
Citera
2016-01-15, 15:35
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Jaha, du är tjej. Nä men många killar tittar inte ens på bilderna, de högerswipear allt eftersom de ändå inte får så många matchningar så har de inte riktigt förmånen att kunna välja i det stadiet. Varför tar du inte själv initiativ och skriver?

Varför skulle jag ta initiativet menar du?

Jag är en kvinna.
Citera
2016-01-15, 15:36
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:

Beror väl på hur du skriver, antar jag. Samt vad du är ute efter. Att till endast skriva endast "Ligga?", det kommer knappast att göra dig framgångsrik. Men formulerar du dig på ett bra sätt så kan det funka rätt så bra faktiskt. Du kan ju pröva dina fyndiga lines, och se hur det går.
Citera
2016-01-15, 15:38
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish

Jag är en kvinna.

Varför skulle du inte ta första initiativet då? Jag är också kvinna, men brukar vara den som skriver första meddelandet om jag får upp en matchning medan jag håller på att svepa.

Hittills har det ju inte gått så bra för dig att sitta och vänta på att männen ska vara intresserade av att prata med dig, och därmed skriva det första initiativet. Så du kan ju själv pröva med att börja skriva till dem. Att du är kvinna och förväntar dig att männen tar första steget, det är ju bara löjligt.
Citera
2016-01-15, 15:52
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish

Jag är en kvinna.

Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Varför skulle du inte ta första initiativet då? Jag är också kvinna, men brukar vara den som skriver första meddelandet om jag får upp en matchning medan jag håller på att svepa.

Hittills har det ju inte gått så bra för dig att sitta och vänta på att männen ska vara intresserade av att prata med dig, och därmed skriva det första initiativet. Så du kan ju själv pröva med att börja skriva till dem. Att du är kvinna och förväntar dig att männen tar första steget, det är ju bara löjligt.

Haha, jag gillar den totala oförståelsen till att du i egenskap av kvinna skulle vara helt främmande från att vara den som tar initiativ Men jag tror samtidigt att det stämmer relativt bra överens med verkligheten. Många tjejer blir nog enormt servade med att det är killarna som tar initiativ. Vi uppskattar dock fall som Spyrran där det är tjejen som tar initiativ. Och det gäller inte bara i själva hälsningsfrasen utan rent allmänt också. Alltid roligare med tjejer som vill göra något och har idéer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in