Citat:
Varför skulle du inte ta första initiativet då? Jag är också kvinna, men brukar vara den som skriver första meddelandet om jag får upp en matchning medan jag håller på att svepa.
Hittills har det ju inte gått så bra för dig att sitta och vänta på att männen ska vara intresserade av att prata med dig, och därmed skriva det första initiativet. Så du kan ju själv pröva med att börja skriva till dem. Att du är kvinna och förväntar dig att männen tar första steget, det är ju bara löjligt.
Hittills har det ju inte gått så bra för dig att sitta och vänta på att männen ska vara intresserade av att prata med dig, och därmed skriva det första initiativet. Så du kan ju själv pröva med att börja skriva till dem. Att du är kvinna och förväntar dig att männen tar första steget, det är ju bara löjligt.
Du måste vara en ful kvinna, om du behöver ta ett första steg. För mig löser det sig fint i vilket fall förstår du.
Citat:
Haha, jag gillar den totala oförståelsen till att du i egenskap av kvinna skulle vara helt främmande från att vara den som tar initiativ
Men jag tror samtidigt att det stämmer relativt bra överens med verkligheten. Många tjejer blir nog enormt servade med att det är killarna som tar initiativ. Vi uppskattar dock fall som Spyrran där det är tjejen som tar initiativ. Och det gäller inte bara i själva hälsningsfrasen utan rent allmänt också. Alltid roligare med tjejer som vill göra något och har idéer.
Men jag tror samtidigt att det stämmer relativt bra överens med verkligheten. Många tjejer blir nog enormt servade med att det är killarna som tar initiativ. Vi uppskattar dock fall som Spyrran där det är tjejen som tar initiativ. Och det gäller inte bara i själva hälsningsfrasen utan rent allmänt också. Alltid roligare med tjejer som vill göra något och har idéer.Det handlar om svensk kultur, att inte ta fösta steget som man. Åk utanför Sverige till USA eller ens London så märker ni direkt vad som krävs för att haffa A-tjejer. A-tjejer behöver ALDRIG, jag upprepar ALDRIG ta första steget.
Att ha ideér och göra något roligt är väl en helt annan fråga. Men den initiala kontakten och intresset står mannen för. Varför ska jag pracka på mig på någon? Det är väl mannen som vill ha mig i hans säng, inte tvärtom.