Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-14, 14:46
Medlem
Nu är alltså killen 14 år. I den åldern hamnar man i total affekt mycket enkelt. Du har dessutom inte utvecklat ett eget jag/identitet och är därför väldigt lättpåverkad. Har man dessutom flytt ifrån krig så kan, beroende på vad man varit med om, saker uppfattas som livshotande trots att det är en vardagssak för andra. Detta är då akut PTSD. Jag vet, jag har PTSD och kan flippa ur rejält när jag upplever saker som hotande.

Under 15 år -> socialtjänst kommer att ta över ärendet. Pappan som är vårdnadshavare kan däremot åka på ett saftigt skadestånd.
Citera
2016-01-14, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amnezia1
Jaha så vad fan gör han i Sverige då om han nu hatar "flyktingbarnet" och "politisk korrekthet" etc allt annat trams han tar upp? Varför tar han inte sitt pick och pack och drar till baka till sitt underbara Lituaen där han inte kommer stöta på några flyktingar?

Känns som lite dubbelmoral att först emigrera till ett land för att få bättre levnadsstandard, vilket Litauerna uppenbarligen gjort, och sedan ha något emot att andra gör samma sak bara för att de är araber eller muslimer (många av dessa flyr dessutom från krig, inte bara för att få en bättre levnadsstandard).

kanske gillar de Svenskar eftersom de flyttat till Sverige?

jävla konstigt tvärtom-tänk och hycklarresonemang

fast läser man mellan raderna så är väl du en sån där kaoz-affiliate, eller kanske dmg control journalist?

sätter 10 kronor på att du aldrig skulle skriva något negativt om kaoz-folk oavsett vad som hänt.
du skulle försöka vrida på allt och vinkla.
Citera
2016-01-14, 14:55
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Så jävla tragiskt, känner med dom litauiska föräldrarna. Precis den här typen av människor som vi vill få hit till detta landet, så drabbar detta dom..

Ja, och litauerna är tydligen särskilt drabbade nu när invandringen är utom all kontroll:

Citat:
Žydrunas is seeking justice while sticking together with other Lithuanians living in Sweden. He said because of the refugees the situation in this country is getting out of control.

„Refugees tried to rape a Lithuanian woman two months ago. Police didn‘t do anything, just put electronic bracelets on them so they know their whereabouts. They did not do anything else.“,- said Žydrūnas.

According to him, last year refugees attacked another Lithuanian woman and tried to steal her puppy.

„Refugees are harassing people, we can‘t walk the streets freely. It is awful what is happening here.“,- said Arminas‘ father.

https://www.reddit.com/r/lithuania/comments/40wzsd/could_anyone_help_with_translating_a_little_of/cyxt48w
Citera
2016-01-14, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues

faderns ordval går heller inte att ta miste på, hur dimmiga vänsterbrillor man än har på nästippen. ahmads "heder" skulle "upprättas". det är samma språkbruk som används av de muslimska araber som lade upp örfilsklippet och hyllade mordet, där även ahmads bror ska ha kommenterat. kristna hundar som rör en muslim, rättvisa har skipats, osv

Har du möjligtvis länk till den andra användarens utlägging av klippet?
Citera
2016-01-14, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nej, det är riktigt att det som vi ser i filmen inte är mobbing utan en misshandel där man sedan förnedrar offret genom att sprida filmen till alla elever på skolan.

Misshandel utan orsak ÄR mobbing. Men det
kanske fanns en orsak i detta fall?
Citera
2016-01-14, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissingContest
Vad skulle du säga om han i Trollhättan varit mobbad och det var grunden till hans psykbryt?
Är det en förmildrande omständighet i dina ögon?

Ja. Mobbare får skylla sig själva. Märk väl
att jag skriver MOBBARE. Att döda för att
man tycker att Sverige har för många
invandrare är däremot fel.

Jag vill förtydliga att jag inte anser att man
ska döda av NÅN anledning, men om jag
mobbade andra så skulle jag inte vara
förvånad om det nån dag i framtiden var nån
som hämnades.
Senast redigerad av Mustellaminuta 2016-01-14 kl. 15:43.
Citera
2016-01-14, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Vilket straff kan GM tänkas få?
Om det rör sig om ett år på ungdomshem eller liknande antar jag att staten dessutom kommer bekosta honom ny/skyddad identitet efteråt, såvida inte familjen reser hem?
Att GM ska kunna bo kvar på orten i framtiden är ju otänkbart, och med rådande klimat kommer garanterat GM få betala med livet annars när andra tar lagen i egna händer.
Hur långt går staten för att skydda en vidrig människa som detta i framtiden?
d blir ungdomshem i d här fallet pga ålder 1 år kan stämma för nåra år sen var de 2 killers i stureby å tror dem fick 1 år
Citera
2016-01-14, 16:02
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Fruktansvärt dåd. Nästan i paritet med IKEA-morden. Såg filmsnutten där GM får sig en lavett (för sitt bedrägliga beteende sägs det) och direkt efter så försöker GM ju att fäkta tillbaka som av ren vana för sin "kränkta heder". Att GM skulle varit mobbad låter som en högst påhittad jävla snyftare.

Vafan? Du menar att du bara hade stått rakt upp och ner om någon örfilat dig? Vissa är instinktiva och ger igen direkt på sånt där. Finns lite olika faktorer till varför, beroende på hur man är som person. Kränkhet är en vanlig och rent instintivt ger man tillbaka. Det har ingenting med heder att göra.

Hurvida GM var mobbad eller inte har jag ingen aning om, men på den lilla filmsnutten ser han allt lite rädd ut iallafall. På samma sätt som jag sett folk som varit mobbade i liknande scenarion. Han springer på slutet, vilket också tyder på att det kan vara någon upprepad trakassering involverat i bakgrunden. Att han springer skulle även kunna bekräfta hans gensvar på örfilen tidigare - att han är rädd, dvs.
Citera
2016-01-14, 16:08
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Vafan? Du menar att du bara hade stått rakt upp och ner om någon örfilat dig? Vissa är instinktiva och ger igen direkt på sånt där. Finns lite olika faktorer till varför, beroende på hur man är som person. Kränkhet är en vanlig och rent instintivt ger man tillbaka. Det har ingenting med heder att göra.

Hurvida GM var mobbad eller inte har jag ingen aning om, men på den lilla filmsnutten ser han allt lite rädd ut iallafall. På samma sätt som jag sett folk som varit mobbade i liknande scenarion. Han springer på slutet, vilket också tyder på att det kan vara någon upprepad trakassering involverat i bakgrunden. Att han springer skulle även kunna bekräfta hans gensvar på örfilen tidigare - att han är rädd, dvs.

Men häng med och läs vad gärningsmannens pappa har sagt ditt ufo. Det handlar inte om dina åsikter utan om vad som uttalats av den här killens far. Eller ljuger han menar du eller?
Det är också mer komplext än så det är mycket för oss som inte begriper allt som andra kulturer anser vara av vikt. Manlighet, heder, hämnd,, religion, uppmaningar osv.
Citera
2016-01-14, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Som svar på ovanstående fick jag ett PM från en nyreggad användare som inte kan skriva i forumet än:

Någon mer som kan bekräfta att de sett liknande inlägg på Facebook?

Stämmer inte riktigt, släktingar har skickat beklagelser.
"må gud vara med han"
"Fina a; må gud vara med er"
etc etc.

Så det är skitsnack.

Jag TROR att detta är pappans facebook:
https://www.facebook.com/mohamd.alhajali.39?fref=ufi&pnref=story
Senast redigerad av Eg2 2016-01-14 kl. 16:11.
Citera
2016-01-14, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Men häng med och läs vad gärningsmannens pappa har sagt ditt ufo. Det handlar inte om dina åsikter utan om vad som uttalats av den här killens far. Eller ljuger han menar du eller?
Det är också mer komplext än så det är mycket för oss som inte begriper allt som andra kulturer anser vara av vikt. Manlighet, heder, hämnd,, religion, uppmaningar osv.

spelar ingen roll vad pappan sagt i detta, han säger att han reagerar och vevar tiillbaka när han örfilar han, klart han gör det, vad hade du gjort om någon örfila dig? Eller nej du är en liten tjej som hade sprungit hem och gråtit antar jag..
Citera
2016-01-14, 16:16
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Eg2|56017586]Stämmer inte riktigt, släktingar har skickat beklagelser.
"må gud vara med han"
"Fina a; må gud vara med er"
etc etc.

Så det är skitsnack.

Jag TROR att detta är pappans facebook:

Det är det inte eftersom pappan heter Mustafa.
Senast redigerad av Moosky 2016-01-14 kl. 16:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in