Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-14, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det är det inte eftersom pappan heter Mustafa.

Okey, då är det denna:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100009085350413&sk=photos

Den profilen var jag inne på dagen efter händelsen och där var inga sånna kommentarer.
Citera
2016-01-14, 16:19
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eg2
spelar ingen roll vad pappan sagt i detta, han säger att han reagerar och vevar tiillbaka när han örfilar han, klart han gör det, vad hade du gjort om någon örfila dig? Eller nej du är en liten tjej som hade sprungit hem och gråtit antar jag..
en normal människa hade antagligen lugnat ner sig under jullovet och gått vidare, inte planerat att mörda personen som delat ut örfilen.
Citera
2016-01-14, 16:20
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Okey, då är det denna:

Den profilen var jag inne på dagen efter händelsen och där var inga sånna kommentarer.

Men sluta häng ut kreti och pleti utan att du är säker. Nej, du har inte läst rätt facebook, så du kan omöjligen veta vad som skrevs. Men det var tidigare i tråden och där skrev man att ingen behöver sörja en död hund bland annat. Andra skrev att det är fel att döda för en dispyt och sen en massa jävla religiös citat.
Citera
2016-01-14, 16:25
Medlem
Lägg ut rätt då om du vet vilken istället för spy massa skit, detta är uppenbarligen killens farsa.
Citera
2016-01-14, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antalpromille
en normal människa hade antagligen lugnat ner sig under jullovet och gått vidare, inte planerat att mörda personen som delat ut örfilen.

Absolut, men frågan är, är det så konstigt att han veva tillbaka efter örfilen? Nej det är det inte.
Citera
2016-01-14, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Misshandel utan orsak ÄR mobbing. Men det
kanske fanns en orsak i detta fall?

Ja. Mobbare får skylla sig själva. Märk väl
att jag skriver MOBBARE. Att döda för att
man tycker att Sverige har för många
invandrare är däremot fel.

Jag vill förtydliga att jag inte anser att man
ska döda av NÅN anledning, men om jag
mobbade andra så skulle jag inte vara
förvånad om det nån dag i framtiden var nån
som hämnades.
Idag 15:27

Misshandel är inte automatiskt = mobbning. :-(

Och ingen jävla rättighet för mord..
Citera
2016-01-14, 16:32
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Absolut, men frågan är, är det så konstigt att han veva tillbaka efter örfilen? Nej det är det inte.
absolut inte, men då gör man det direkt, annars lugnar man ner sig som jag skrev. man går inte och bär på den känslan under flera veckors tid om man är normal.
Citera
2016-01-14, 16:37
Medlem
Citat:

Det är konstigt att veva med kniv. :-(
Citera
2016-01-14, 16:38
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Men häng med och läs vad gärningsmannens pappa har sagt ditt ufo. Det handlar inte om dina åsikter utan om vad som uttalats av den här killens far. Eller ljuger han menar du eller?
Det är också mer komplext än så det är mycket för oss som inte begriper allt som andra kulturer anser vara av vikt. Manlighet, heder, hämnd,, religion, uppmaningar osv.

Som sagt så har jag inte satt in mig helt, hinner tyvärr inte. Analyserade utefter videon. Det är inte konstigt att han ger igen efter en örfil, det - i sig - har inget med heder att göra? Men för att dra slutsatser måste jag läsa på mer, men det lät som personen jag skrev till också utgick från videon så jag gjorde några inputs från mina egna erfarenheter.

Dock; Attacken skedde ju dessutom efter jullovet, så nån heder är ju inte inblandad i själva örfils-efterbörden den dagen. Den kommer isåfall senare.

Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Det är konstigt att veva med kniv. :-(

Visst, men det är en senare fråga.
Senast redigerad av pyro860 2016-01-14 kl. 16:40.
Citera
2016-01-14, 16:45
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Men häng med och läs vad gärningsmannens pappa har sagt ditt ufo. Det handlar inte om dina åsikter utan om vad som uttalats av den här killens far. Eller ljuger han menar du eller?
Det är också mer komplext än så det är mycket för oss som inte begriper allt som andra kulturer anser vara av vikt. Manlighet, heder, hämnd,, religion, uppmaningar osv.

Ja, detta är en intressant fråga, att GMs far ljuger är många övertygade om men att BOs far ljuger är det ingen som tror. Ändå så är allt som GMs far hittills har sagt sant, trots att skola, soc och polis först nekade. Polisanmälan var gjord, anmälan fanns hos soc och skolan var informerad.

En incident säger alla att det varit vid lucia, alltså runt den 13 December. Men polisen tiger inte, de åkte på utryckning till skolan den 23 november för att det var bråk och att en polisanmälan upprättades den 27 November där dessa två personer var inblandade, men det är det ingen som nämner. Vad var det för incident den gången då?

Finns det fler incidenter tro som mörkas av skola och av BOs far?
Citera
2016-01-14, 17:24
Medlem
Manuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superglue
Vet inte om det förklarats tidigare i tråden, men här är delar av den litauiska artikeln översatt, efter önskemål av en användare på reddit:

https://www.reddit.com/r/lithuania/comments/40wzsd/could_anyone_help_with_translating_a_little_of/cyxt48w

Citat:
„Swedish authorities are telling me that they are investigating the incident and no other measures are needed, they will take care of it. We weren‘t even allowed to speak with swedish media, though, refugee father‘s lies were shown all over the news.“, - said the man whose teenage son was killed by a 14 year old Ahmed, a son of Syrian refugees.

Så offrets anhöriga är beordrade att hålla tyst, medan gärningsmannens anhöriga får lov att sprida sina lögner över hela landet dagen efter. Jag är inte förvånad.
Citera
2016-01-14, 17:25
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, detta är en intressant fråga, att GMs far ljuger är många övertygade om men att BOs far ljuger är det ingen som tror. Ändå så är allt som GMs far hittills har sagt sant, trots att skola, soc och polis först nekade. Polisanmälan var gjord, anmälan fanns hos soc och skolan var informerad.

Angående det fetade, det måste bli en dubbel sådan här på det:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in