2016-01-13, 04:10
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReageraNu
vad tror ni nu? han sa en generation, från vadå? första tecknet? isåfall runt 1940 var det första tecknet. En generation är det 100 år? 2040? Det tycks ju gå jävligt snabbt nu. Is rör ju sig snabbt och vädret är helt paj, så va tippar ni på för årtionde? Personligen tippar jag på 2040-2050, för år 2050 är allt bränsle slut, och då är också koldioxidhalten i atmosfären på topp så vad tippar ni på?

Ja, intressant är ju att 200miljoner soldater vandrar från Kina (Kings of the East) till Armageddon. Ett tecken på att bränsle kommer vara en bristvara.
2016-01-13, 09:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Ett tecken på att bränsle kommer vara en bristvara.

Säger du det?
Länk
2016-01-13, 11:22
Medlem
HORJESUSs avatar
Rätt skön snubbe den där människosonen som kommer inglidandes på ett moln sådär.
Hoppas han kommer snart då för det här börjar bli segt.

Tecken skall visa sig i solen och månen och stjärnorna, och på jorden skall hedningarna gripas av ångest och rådlöshet vid havets och vågornas dån. Människor skall förgås av skräck i väntan på vad som skall komma över världen, ty himlens makter skall skakas. Då skall man få se Människosonen komma på ett moln med makt och stor härlighet. När allt detta börjar, så räta på er och lyft era huvuden, ty er befrielse närmar sig.” Lukas 21:25-28
2016-01-13, 12:13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
I alla tre evangelier talar Jesus först om tecken på att vi lever i den sista tiden, men säger han: det är ännu inte slutet.

”Säg oss när det skall hända. Och vad blir tecknet för din återkomst och för tidens slut?” Jesus svarade: ”Se upp så att ingen bedrar er. Många kommer att uppträda under mitt namn och säga: Jag är Messias, och de skall bedra många. Ni kommer att få höra stridslarm och krigsrykten. Se till att ni inte låter skrämma er. Sådant måste hända, men det är ännu inte slutet. Folk skall resa sig mot folk och rike mot rike, och det blir hungersnöd och jordbävning på den ena platsen efter den andra. Matt 24:3-7

Krig, hungersnöd osv är alltså INTE tecken på slutet, det är tecken på att vi lever i den sista tiden. Alla tre evangelier talar om den sista stora nöden som tecken på att slutet är nära kontra tecken på att vi lever i den sista tiden.

Ty det skall bli ett lidande vars like inte har funnits från världens början till denna dag och inte heller kommer att finnas. Och om inte den tiden förkortades skulle ingen människa bli räddad. Men för de utvaldas skull kommer den tiden att förkortas. Matt 24:21-22

Riktigt så illa är det väl inte än.

Tecken skall visa sig i solen och månen och stjärnorna, och på jorden skall hedningarna gripas av ångest och rådlöshet vid havets och vågornas dån. Människor skall förgås av skräck i väntan på vad som skall komma över världen, ty himlens makter skall skakas. Då skall man få se Människosonen komma på ett moln med makt och stor härlighet. När allt detta börjar, så räta på er och lyft era huvuden, ty er befrielse närmar sig.” Lukas 21:25-28

Inte heller dessa tecken på återkomsten har vi sett, så det dröjer nog lite till.

Så till frågan vad du menar med första tecknet runt 1940 för som Jesus sa är krig INTE ett tecken på hans återkomst.

M.a.o. ... du vet inte heller, vilket dock inte förhindrar dig från att manifestera den pådyvlande teistens hobby: Väldig mycket spekulerande om i stort sett ingenting.
2016-01-13, 12:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ja, intressant är ju att 200miljoner soldater vandrar från Kina (Kings of the East) till Armageddon. Ett tecken på att bränsle kommer vara en bristvara.

Japp, enligt din tolkning ... som inte ens har en förlitlig metodologi som underlag.
2016-01-13, 20:14
Medlem
cold17s avatar
Av någon anledning har de sista åren gått bokstavligen åt skogen (globalt). Senast skrev tidningen följande: "Året som gick - rakt åt helvete Aftonbladet Kultur om 2015 – 365 svarta dagar av våld, växande orättvisor och krympande demokrati" och jag måste hålla med om det, att det verkligen gick åt.... Nu tar tidningen inte upp allting men budskapet är klar. Det ser illa ut.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article21985113.ab

En sak har blivit klar för mig ; att det blir bara sämre med tiden (för världen). Det blir bara sämre för varje år, särskilt dessa sista tider. Nu är dessutom ännu fler "svenskar" oroliga och känner sig otrygga.

Det hela går mot nya globala förändringar och bli därför inte förvånade när man talar om "new world order" för det är vad som kommer att ske på grund av dessa förändringar. Fast vad är orsaken bakom dessa katastrofer/olyckor i världen, särskilt de senaste åren?
2016-01-13, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
M.a.o. ... du vet inte heller, vilket dock inte förhindrar dig från att manifestera den pådyvlande teistens hobby: Väldig mycket spekulerande om i stort sett ingenting.
Jo, jag vet för jag följer Jesus uppmaning att INTE följa de som säger att slutet är nära när vi änn inte sett tecknen på den sista stora nöden och den därpå följande skördetiden och allt det där. Krig, katastrofer och annat som vi sett mycket av i hundratals år är inte tecken på slutet. Men alla klimatförändringar är förmodligen början på slutet och inledningen till den sista stora nöden. Jag svarar inte dig, jag svarar de som läser så de inte blir lurade av dina och andras lögner.
2016-01-13, 23:52
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Jo, jag vet för jag följer Jesus uppmaning att INTE följa de som säger att slutet är nära när vi änn inte sett tecknen på den sista stora nöden och den därpå följande skördetiden och allt det där.

Ok, så lägg fram bevisen? Lägg fram bibelcitaten? Du kan inte bibeln så det ska bli väldigt intressant hur du löser den här utmaningen. Bibeln säger att vi ska vara på vår vakt o titta upp mot skyn. Kyrkans tid är två tusen år så den är nästan slut nu.
2016-01-14, 00:04
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Vi befinner oss i sista tiden enligt bibeln så hur tolkar ni bibeln? Snälla, vill ha en seriös diskussion här med bibelkunniga troende o inte antaganden från ateister. Vill inte heller ha inlägg om muslimernas tolkning eftersom det är en annan religion.

Det finns mycket som talar för att vi är den sista generationen. Bla ser vi vad som händer i Damaskus och vi ser Ryssland-Iran-Kina koalitionen precis som bibeln förutsett, global ekonomi, monster tsunamis o katastrofer, kärnvapen som kan utrota världen, Israels bildande på en dag, jobbandet på ett fredsavtal mellan Israel o Palestina, EU, arab våren, Homosexualitet, olika smittor, apostasia o nedgång för kyrkorna, falska jesus som New Age m.m., själviskhet o festande, falska doktriner som evolutionen, media kommunikation som tv, radio m.m., droger, accepterat med occultism o Wicca, gospeln sprids till alla länder, terrorism, Islams rop att utrota Israel m.m.

Kom igen, låt höra vad ni har att säga?
Jag tror istället att vi i dagens moderna samhället har tillgång till information i större utsträckning.
Vi kan få reda på vad som händer i rymden till och med.
Det som sker nu har förmodligen alltid pågått men idag kan du sitta hemma och via tv , radio med mera ta del av andra sidan jordens katastrofer.
Tsunami har funnits alltid men längre tillbaka visste man inte vad som pågick.
Krig och jävelskap har alltid funnits.
Idioteri och dödande har alltid funnits.
Sista tiden tycks ha myntats från planktiden.
Intet upphör förmodligen aldrig.
De som levde i Bibelns Sodom och Gomorra
Levde bevisligen i sista tiden....
2016-01-14, 03:38
Medlem
Citat:
Ok, så lägg fram bevisen? Lägg fram bibelcitaten? Du kan inte bibeln så det ska bli väldigt intressant hur du löser den här utmaningen. Bibeln säger att vi ska vara på vår vakt o titta upp mot skyn. Kyrkans tid är två tusen år så den är nästan slut nu.
Krig, hungersnöd osv är inte tecken på slutet, och vi har inte sett tecken på den sista stora nöden heller. Det står bl a att ingen skulle överleva om Gud inte ingriper, och de "tecken" ni hänvisar till (krig, hungersnöd och katastrofer) har vad jag vet inte dödat eller hotat att döda miljarder människor. Såna saker har hänt under alla dessa år sedan Jesus tid på jorden. Alltså är slutet INTE nära ÄN. Kyrkans tid? Var har du fått det ifrån? Du borde apologize för dina åsikter för det är inte vad den du kallar din herre har sagt. Han har uttryckligen varnat oss för att följa de som säger att slutet är nära när vi inte har sett alla tecken gå i uppfyllelse än.
2016-01-14, 06:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Citat:
Jo, jag vet för jag följer Jesus uppmaning att INTE följa de som säger att slutet är nära när vi änn inte sett tecknen på den sista stora nöden och den därpå följande skördetiden och allt det där. Krig, katastrofer och annat som vi sett mycket av i hundratals år är inte tecken på slutet.

Med hjälp av cherrypicking och efterrationalisering är det möjligt att extrahera i stort sett vad man vill från bibeln (och för den del andra lika luddiga religiösa urkunder).

Citat:
Men alla klimatförändringar är förmodligen början på slutet och inledningen till den sista stora nöden.

Nja, väntar man bara länga nog måste en del profetior uppfyllas.

Citat:
Jag svarar inte dig, jag svarar de som läser så de inte blir lurade av dina och andras lögner.

Mina lögner om vad?
2016-01-14, 06:57
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du borde apologize för dina åsikter för det är inte vad den du kallar din herre har sagt.

Citat:
Han har uttryckligen varnat oss för att följa de som säger att slutet är nära när vi inte har sett alla tecken gå i uppfyllelse än.

Du uppnår bara denna éntydighet genom cherrypicking och efterrationalisering.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in