Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Vem sa att jag talar om eliten?
Om jag skulle be om heminredningsråd skulle jag hellre ta en random tjej än en random kille. Det skulle nog du också.
Man kan visst bedöma vem som har bäst smak. Jag går helst till kvinnor om jag ska köpa t.ex. glasögon (mina senaste blev jättefina).
Jämför med aktier. Kvinnor är som helhet bättre än män på att tjäna pengar. Dock finns eliten bland män, eftersom de tar mer risker. Samt så finns de största förlorna också bland män.
Skulle jag be någon sköta om mina pengar skulle jag nog också hellre be en kvinna. Nästan alla de största bedragarna, lurarna och svindlarna är män. Således kan man ju säga att kvinnor ÖVERLAG är bättre på att förvalta pengar även om man kanske har tur med en man som är riktigt slipad.
Frågan i tråden är ju inte "finns det kvinna som kan överträffa de bästa männen" utan är "kvinnor som grupp" bättre än män på något. Ja, det är de. Vilket jag nu visat på i två inlägg.
inte du kanske, men då TS handlade just om detta så tyckte jag det var på plats att prata om det.
då jag har ett stort intresse i design, arkitektur, konst stil & mode och jobbar med färg och formgivning så skulle jag aldrig någon annan inreda mitt hem. jag tar dock emot tips och ber ofta folk om en åsikt - brukar dock aldrig lyssna på dom.

så nej, jag skulle inte ta random tjej eller kille öht.
att dina brillor blev snygga var en slump. du tror att kvinnor är bättre på att ta fram glasögon.
eftersom du har en viss smak så är det ju bäst om du har turen att bli ihopparad med någon som har liknande eller är så pass rutinerad att de kan känna din smak. vilket inte är så svårt då du har en viss ansiktsform där vissa bågar är bättre, sen så har du vissa idéer som de lyssnar på.
att det känns mer tryggt att handla blommor av en kvinna och en ny bil av en man är bara saker som vi vant oss vid. det finns män som kan sätta ihop en bättre bukett och kvinnor som kan hitta och sälja på dig en bil bättre.
åter igen gällande smak, det är väldigt subjektivt. visst finns det vissa sätt att mäta formgivning på, men det är svårt att säga att det är 10 kontra 9, jämfört med att kasta en boll 9 eller 10m.
nej. män tjänar "mer" än nästan alla kvinnor, inta bara eliten. men det beror ju på att de söker sig till mer välbetalda jobb, jobbar mer timmar, jobbar OB och reser. de jobbar mer och tjänar mer, om det är smartare att bränna tid på jobb än att lägga det på fritid är en annan fråga. men nej, män tjänar mer än kvinnor. helt korrekt så finns det mer utblottade män än kvinnor då män är mer benägna att ta risker.
att kvinnor är bättre än män på att förvalta pengar.....tja.
att spara pengar kanske, att förvalta, det kan jag inte svara på.
nej, frågan TS ställde var:
"Är kvinnor bättre än män på något?" inte kvinnor i grupp.
men visst, kvinnor är bättre på att vara "medelmåttor" och inte elit/skit. men det var ju inte det TS frågade som sagt.