2016-01-13, 05:17
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Män är bättre på att starta krig. Exempelvis första och andra världskriget startades av män.
Nu är inte krig bra utan dåligt
Alltså omvända förhållandet är kvinnor bättre som inte startar krig.

Lägg till Vitenamkriget, Gulfkriget, Stalins rensningar, Pol Pot med Röda khmererna, ISIS (eller IS eller Daish), Talibaner, 30-åriga kriget, Napoleons härjningar, osv.
Enbart män som drar igång skiten.

Som man kan jag nog påstå att kvinnor är betydligt bättre på en hel del.

Män drar igång, men kvinnorna hänger med och stödjer makten.

Kvinnor är jävla cucks dock. De är alltid lojala mot makten, den riktiga makten. Hade kvinnor härskat hade alla levt under en fascistisk stat på ett eller annat sätt. Hur många kvinnor stred i ww2? Vem befriade Europa från Hitler? Kvinnor?

Väldigt få kvinnor kan tänka själv, de lyssnar mer på gruppen och vad som är socialt accepterat.

Kvinnor är passiva mot makten, jag har aldrig träffat en äkta rebellisk kvinna. Allt är bara yta, låtsas.

Ni gör vad makten säger till er.
Citera
2016-01-13, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Kvinnor är jävla cucks dock. De är alltid lojala mot makten, den riktiga makten. Med kvinnor hade alla levt under en fascistisk stat på ett eller annat sätt. Hur många kvinnor stred i ww2? Vem befriade Europa från Hitler? Kvinnor?

Kvinnor är passiva mot makten, jag har aldrig träffat en äkta rebellisk kvinna. Allt är bara yta, låtsas.

Ni gör vad makten säger till er.

Och vem "uppfann" Hitler och fascismen? Kvinnor?

Citera
2016-01-13, 06:04
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Nja, möjligen var det kvinnor som födda fram dessa. Eller så kom de från rymden eller underjorden
Citera
2016-01-13, 06:12
Medlem
Varför är det den högsta percentilen inom vetenskap och dyl. som är så jäkla viktig? Varför inte se bort från extremerna och titta generellt? Kvinnor är generellt bättre än män på mycket. Simultankapacitet, matlagning (dra nu inte upp att majoriteten stjärnkockar är män, utan se det mer generellt), balans, vårdande yrken, barnomsorg, skriva, läsa, konversera etc etc.
Citera
2016-01-13, 06:15
Medlem
sxephils avatar
Citat:

Män. Kvinnor följde dock både Hitler och fascismen. Kvinnor är följare helt enkelt. På gott och ont.

Feminismen tycks vara skapad och led av kvinnor, dock verkar den endast vara en ny form av marxism, blandat med konspirationsteorier. Så ni kanske lyckas med den
Senast redigerad av sxephil 2016-01-13 kl. 06:17.
Citera
2016-01-13, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Män. Kvinnor följde dock både Hitler och fascismen. Kvinnor är följare helt enkelt. På gott och ont.

Feminismen tycks vara skapad och led av kvinnor, dock verkar den endast vara en ny form av marxism, blandat med konspirationsteorier. Så ni kanske lyckas med den

Fast det där blir ju strunt. Män är ju precis lika mycket följare i sånt fall. Sen är inte feminism varken höger eller vänster, den finns i olika grad hos båda riktningarna.
Och vi har redan lyckats med den…titta bara så många irriterade små pojkar här sitter….
Citera
2016-01-13, 08:14
Medlem
Edsvikens avatar
Citat:
Fast det där blir ju strunt. Män är ju precis lika mycket följare i sånt fall. Sen är inte feminism varken höger eller vänster, den finns i olika grad hos båda riktningarna.
Och vi har redan lyckats med den…titta bara så många irriterade små pojkar här sitter….
Oj, jag visste inte att feminismens mål var till för att generera "irriterade små pojkar" - intressant. Man lär sig varje dag.

Min utgångspunkt har alltid varit humanism, jämnställdhet och demokrati. Det skall ge alla samma rättigheter och möjligheter. Varför just ge någon med ett visst kön (det feminina) särbehandling och peka ut just denna grupp talar emot min princip.

Om man i det feministiska perspektivet pekar ut kollektivet männen som problemet, gör man samma misstag som när man pekar ut en viss etnisk- eller härkomst- gruppering som problemet i andra sammanhang.
Senast redigerad av Edsviken 2016-01-13 kl. 08:18.
Citera
2016-01-13, 08:24
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Vem sa att jag talar om eliten?

Om jag skulle be om heminredningsråd skulle jag hellre ta en random tjej än en random kille. Det skulle nog du också.
Man kan visst bedöma vem som har bäst smak. Jag går helst till kvinnor om jag ska köpa t.ex. glasögon (mina senaste blev jättefina).

Jämför med aktier. Kvinnor är som helhet bättre än män på att tjäna pengar. Dock finns eliten bland män, eftersom de tar mer risker. Samt så finns de största förlorna också bland män.

Skulle jag be någon sköta om mina pengar skulle jag nog också hellre be en kvinna. Nästan alla de största bedragarna, lurarna och svindlarna är män. Således kan man ju säga att kvinnor ÖVERLAG är bättre på att förvalta pengar även om man kanske har tur med en man som är riktigt slipad.

Frågan i tråden är ju inte "finns det kvinna som kan överträffa de bästa männen" utan är "kvinnor som grupp" bättre än män på något. Ja, det är de. Vilket jag nu visat på i två inlägg.
inte du kanske, men då TS handlade just om detta så tyckte jag det var på plats att prata om det.

då jag har ett stort intresse i design, arkitektur, konst stil & mode och jobbar med färg och formgivning så skulle jag aldrig någon annan inreda mitt hem. jag tar dock emot tips och ber ofta folk om en åsikt - brukar dock aldrig lyssna på dom.
så nej, jag skulle inte ta random tjej eller kille öht.

att dina brillor blev snygga var en slump. du tror att kvinnor är bättre på att ta fram glasögon.
eftersom du har en viss smak så är det ju bäst om du har turen att bli ihopparad med någon som har liknande eller är så pass rutinerad att de kan känna din smak. vilket inte är så svårt då du har en viss ansiktsform där vissa bågar är bättre, sen så har du vissa idéer som de lyssnar på.
att det känns mer tryggt att handla blommor av en kvinna och en ny bil av en man är bara saker som vi vant oss vid. det finns män som kan sätta ihop en bättre bukett och kvinnor som kan hitta och sälja på dig en bil bättre.

åter igen gällande smak, det är väldigt subjektivt. visst finns det vissa sätt att mäta formgivning på, men det är svårt att säga att det är 10 kontra 9, jämfört med att kasta en boll 9 eller 10m.

nej. män tjänar "mer" än nästan alla kvinnor, inta bara eliten. men det beror ju på att de söker sig till mer välbetalda jobb, jobbar mer timmar, jobbar OB och reser. de jobbar mer och tjänar mer, om det är smartare att bränna tid på jobb än att lägga det på fritid är en annan fråga. men nej, män tjänar mer än kvinnor. helt korrekt så finns det mer utblottade män än kvinnor då män är mer benägna att ta risker.

att kvinnor är bättre än män på att förvalta pengar.....tja.
att spara pengar kanske, att förvalta, det kan jag inte svara på.

nej, frågan TS ställde var:
"Är kvinnor bättre än män på något?" inte kvinnor i grupp.

men visst, kvinnor är bättre på att vara "medelmåttor" och inte elit/skit. men det var ju inte det TS frågade som sagt.
Citera
2016-01-13, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edsviken
Oj, jag visste inte att feminismens mål var till för att generera "irriterade små pojkar" - intressant. Man lär sig varje dag.

Min utgångspunkt har alltid varit humanism, jämnställdhet och demokrati. Det skall ge alla samma rättigheter och möjligheter. Varför just ge någon med ett visst kön (det feministiska) särbehandling och peka ut just denna grupp talar emot min princip.

Om man i det feministiska perspektivet pekar ut kollektivet männen som problemet, gör man samma misstag som när man pekar ut en viss etnisk- eller härkomst- gruppering som problemet i andra sammanhang.

Det är absolut vårt främsta mål! Irriterade småpojkar är så gulligt förstår du så värt en hel ideologi.

finns det ett feministiskt kön? Aha, man lär sig varje dag. 3 bröst eller?

Och det feministiska kollektivet pekar inte ut mannen som biologiskt kön och/ eller kollektiv, utan mansrollen.
Att vi måste hålla er upp och ner och skaka er från grunden, så ni mår illa, för att denna mansroll ska trilla ur, får ni helt enkelt leva med.
Spy upp spybollen själva så slipper vi är mitt tips, för snart kommer vi börja köra Heimlich maneuver och då blir det inte kul.
Senast redigerad av Merapi 2016-01-13 kl. 08:28.
Citera
2016-01-13, 08:47
Medlem
Edsvikens avatar
Citat:
Det är absolut vårt främsta mål! Irriterade småpojkar är så gulligt förstår du så värt en hel ideologi.

finns det ett feministiskt kön? Aha, man lär sig varje dag. 3 bröst eller?

Och det feministiska kollektivet pekar inte ut mannen som biologiskt kön och/ eller kollektiv, utan mansrollen.
Att vi måste hålla er upp och ner och skaka er från grunden, så ni mår illa, för att denna mansroll ska trilla ur, får ni helt enkelt leva med.
Spy upp spybollen själva så slipper vi är mitt tips, för snart kommer vi börja köra Heimlich maneuver och då blir det inte kul.
Tack för påpekandet om feministiskt kön. Jag hade redan ändrat det (08:18).

Förstår tyvärr fortfarande inte varför en viss grupp skall irritera någon annan. Varför kan vi inte leva tillsammans i sann humanistisk anda. Att ta till hot och fysiska tilltag mot män som du föreslår ovan är lika fel som när hot och våld begås mot kvinnor. Jag hoppas att du är på samma linje här.

"Att vi måste hålla er upp och ner" verkar syfta på män rent generellt. Du kan väl inte hålla "mansrollen" upp och ned och skaka eller göra Heimlich-manöver på den? Vänligen generalisera inte över män som grupp. Vi är inte alla kvinnohatare även om vi är mer för humanism än feminism.
Senast redigerad av Edsviken 2016-01-13 kl. 08:53.
Citera
2016-01-13, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edsviken
Tack för påpekandet om feministiskt kön. Jag hade redan ändrat det (08:18).

Förstår tyvärr fortfarande inte varför en viss grupp skall irritera någon annan. Varför kan vi inte leva tillsammans i sann humanistisk anda. Att ta till hot och fysiska tilltag mot män som du föreslår ovan är lika fel som när hot och våld begås mot kvinnor. Jag hoppas att du är på samma linje här.

"Att vi måste hålla er upp och ner" verkar syfta på män rent generellt. Du kan väl inte hålla "mansrollen" upp och ned och skaka eller göra Heimlich-manöver på den? Vänligen generalisera inte över män som grupp. Vi är inte alla kvinnohatare även om vi är mer för humanism än feminism.

Vassego.

Hot? fysiska tilltag?
Sen tycker jag nog att denna fråga kan du nog mycket hellre ställa till de män som pysslar med detta och inte till feminister eller kvinnor, vi pysslar itne med att mörda män eller misshandla er eller våldta er. Varför måste män prompt "irritera" kvinnor med våldtäkt och tafs-irritera småtjejer som vill gå på konsert?

Är man sann humanist så måste man bara i denna värld fan vara feminist. finns ju inget annat alternativ.
Hålla er upp och ner = bråka med er, ställe er mot väggen så förändring sker.
Citera
2016-01-13, 09:16
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Sen tycker jag nog att denna fråga kan du nog mycket hellre ställa till de män som pysslar med detta och inte till feminister eller kvinnor, vi pysslar itne med att mörda män eller misshandla er eller våldta er.
Kvinnor är uppenbarligen oskyldiga snöflingor.
Citat:
Varför måste män prompt "irritera" kvinnor med våldtäkt och tafs-irritera småtjejer som vill gå på konsert?
Har du frågat blattarna ännu? Inte? Tro fan att du inte får några svar.
Citat:
Är man sann humanist så måste man bara i denna värld fan vara feminist. finns ju inget annat alternativ.
Fullständigt trams. Feminism är inte lika jämställdhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in