2016-01-13, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnar.Hermansson
Roligt att du mår bra idag. Samtidigt måste man fråga sig hur man kommer må när stunden kommer då man blir tvungen att gå av. Har du funderat i dom banorna?
Dont be a downer bro.plus det finns sätt att hjälpa sin kropp mott bi effekterna av steriods
.
Citera
2016-01-13, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Ett halvår på gymmet är ingenting.
Du kan inte diagnostisera dig själv med 'lågt testosteronvärde', och tro att det stämmer..... pojkspoling
Det är en folksjukdom och när referensvärden sätts sätts de efter normer, säg 10000 män.
De tar inte de 10000 Svenskar som har mest dådå...

Samma med mat "Du får i dig allt" har jag hört hela livet...men...hur ser jordarna ut? Hur äter och odlar man? Man kan ju ta en granbarrstekopp om man behöver c-vitamin...men få gör det nog av de som skulle behöva det
Citera
2016-01-13, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrZmanofawsome
Dont be a downer bro.plus det finns sätt att hjälpa sin kropp mott bi effekterna av steriods
.
...?
Citera
2016-01-14, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Det är en folksjukdom och när referensvärden sätts sätts de efter normer, säg 10000 män.
De tar inte de 10000 Svenskar som har mest dådå...

Samma med mat "Du får i dig allt" har jag hört hela livet...men...hur ser jordarna ut? Hur äter och odlar man? Man kan ju ta en granbarrstekopp om man behöver c-vitamin...men få gör det nog av de som skulle behöva det

Grabben diagnostiserar sig själv med hypgonadism, jag förstår därför inte hur ditt inlägg har någon form av relevans till det du citerade.
Citera
2016-01-15, 03:21
Medlem
Om han mår bättre av att tillsätta lite testo, varför inte? Jag skulle dock rekommendera att börja med sjukvården först även om man inte kan räkna med att få hjälp där alltid. Får du ingen hjälp, ja, självmedicinera då. Men ta reda på vad du håller på med, håll koll på blodtrycket vilket är viktigt om du tänker hålla på år efter år, trots att du har ett par månaders mellanrum då och då. Det sliter på kroppen att kliva av och på. Det är nog bättre du tar lite mindre och kör året om. Men då är det nog bra med en genomgång av värden etc. då och då. Måste bara fråga, har du barn, eller har du tänkt skaffa barn? Kan bli svårt om du går på testo. Och dina två månader off gör inte ett skit för din egenproduktion utan pct.
Citera
2016-01-20, 09:45
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjp
Hur ser prostatan ut?
lever värden?
bukspoten?
Jaja tur vi lever i en fritt land där man får missbruka hur man vill
lycka till!

Så idioten tror att prostatan pajjar efter ett par år av testo. Finns en anledni g til att ma inte orkar med svenskars snack angående doping. Såna jävla idioter här. Män tål testo, fan tror du man dör av 250mg testo och ligga 100mg över normala värden fifan asså.
Citera
2016-01-22, 08:00
Medlem
mjps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Så idioten tror att prostatan pajjar efter ett par år av testo. Finns en anledni g til att ma inte orkar med svenskars snack angående doping. Såna jävla idioter här. Män tål testo, fan tror du man dör av 250mg testo och ligga 100mg över normala värden fifan asså.
Ännu en låtsas natiolistisk rasist som skulle springa utifall ryssen kommer som tror sig veta hur mkt testo som en man producerar per dag suck ids inte ens!!
sola lys i Karlstad i dag
Citera
2016-01-23, 04:52
Medlem
Mattsson69s avatar
Hm. Du och jag sitter i samma båt.

Är inne på mitt tredje år på Testo C och har aldrig levt ett så bra liv som jag gjort dom tre senaste åren.

Har fått koll på min ekonomi, blivit mer social, skaffat mig många nya vänner, men det viktigaste är att jag mår bra ända ut i själen.

Jag har testat fyra olika antidepprisiva i omgångar och jag har verkligen avskytt varje gång hur dom får en till att bli avtrubbad och bara finnas till.

Med testo kan man verkligen leva, utan att känna ångest, utan att känna sig nedstämd.

Kommer preppa till jag dör. Varför leva ett liv fyllt av ångest och missär när man kan leva ut?
Citera
2016-01-23, 12:17
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Hur ser prostatan ut?
lever värden?
bukspoten?
Jaja tur vi lever i en fritt land där man får missbruka hur man vill
lycka till!

Testo är mindre giftigt för levern än en Alvedon+att det injiceras vilket gör att det inte är beroende av levern utan absorberas direkt i blodet.
Det är inte Testo i sig som påverkar prostatan negativt det är DHT som en del av testot kan omvandlas till det löses väl enkelt med en 5 alpha reducerare som Proscar eller dutasteride.
Senast redigerad av 2big4you 2016-01-23 kl. 12:22.
Citera
2016-01-23, 15:37
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ännu en låtsas natiolistisk rasist som skulle springa utifall ryssen kommer som tror sig veta hur mkt testo som en man producerar per dag suck ids inte ens!!
sola lys i Karlstad i dag
Som om jag som engelk tysk skulle bry mig ett skit om ryssen, vafan hur hör det ens hit jag har inte skrivit en skit om hur mycket testo en man producerar per dag då det är extremt olika och flesta babbar har gyno och en fet fettansamling på röven redan innan de går på en testo kur du vet att nazisterna var först med att lyckas isolera och injecera testosteron. du måste lära dig läsa av när folk generaliserar. Annars sätt dig ner och se söt ut, det är ju inte så att ni småfolk överglänst oss engelskmän och tyskar senaste 500 åren.

Helt ärligt så var min generalisering helt off. Då en 250mg testo e snarare är 175mg och om vi säger att en man producerar ca 70mg testo i veckan så kan du själv räkna ut hur mycket skillnaden blir. Men du vill förstås få det att låta som om du är påläst utan att bevisa någonting. Den som vill ha exakta siffror tar sig tid att läsa på snarare än förväntar sig att få dem serverade på flashback.
Senast redigerad av Eroticon6 2016-01-23 kl. 16:26.
Citera
2016-01-23, 15:42
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Testo är mindre giftigt för levern än en Alvedon+att det injiceras vilket gör att det inte är beroende av levern utan absorberas direkt i blodet.
Det är inte Testo i sig som påverkar prostatan negativt det är DHT som en del av testot kan omvandlas till det löses väl enkelt med en 5 alpha reducerare som Proscar eller dutasteride.

Ange en källa som bevisar att för högt test påverkar prostatan negativt på en frisk man. Hade varit bra om folk fick läsa vad forskningen säger.
Det är inga problem att köra testo året runt i massor av år. Sen vad spelar det för roll om han får fuckad prostata vid 60+ års ålder? Bättre det än att leva med självmordstankar i 40 år. Känns som han gör bättre i att lysstna på jason blaha än att spendera sin tid bland idiotiska svenskar och blattesvenskar som måste smyga med sitt steroidanvändande.

Hade föredragit att lyssna på typ jason blaha eller jerry brainum med flera än att ta till sig vad slitna halvblatte svenskar som springer runt på world class i sin sunkiga gasp ink sweatshirt säger.

adhere to the scientific method in determining the worth of published studies, the evidence that “proves” the relationship between prostate cancer and testosterone is not very “scientific” at all. It is, in fact, based on a single study published back in 1942. That study featured a single patient, a man who happened to be castrated, yet still had prostate cancer. His prostate cancer appeared to be activated when he was provided with testosterone, since without testicles, he couldn’t produce enough testosterone on his own. When testosterone was withdrawn in the man, the cancer significantly regressed, and the theory that testosterone causes prostate cancer was born. More recently, the true picture of the relationship between testosterone and PC has emerged.It turns out that the prostate gland has a finite ability to accept circulating testosterone, and that level peaks with normal blood levels of testosterone. Any more than this doesn’t affect the gland, since the extra testosterone is simply rejected and cannot interact with prostate cells. On the other hand, if a man had lower levels of circulating testosterone for years, and then suddenly reintroduced testosterone in his body, incipient tumor cells could indeed be activated, and this can result in full-blown prostate cancer. This is precisely what occurred in that patient back in 1942.

http://www.jerrybrainum.com/622/test...jerry-brainum/
Senast redigerad av Eroticon6 2016-01-23 kl. 15:57.
Citera
2016-01-23, 16:35
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Ange en källa som bevisar att för högt test påverkar prostatan negativt på en frisk man. Hade varit bra om folk fick läsa vad forskningen säger.
Det är inga problem att köra testo året runt i massor av år. Sen vad spelar det för roll om han får fuckad prostata vid 60+ års ålder? Bättre det än att leva med självmordstankar i 40 år. Känns som han gör bättre i att lysstna på jason blaha än att spendera sin tid bland idiotiska svenskar och blattesvenskar som måste smyga med sitt steroidanvändande.

Hade föredragit att lyssna på typ jason blaha eller jerry brainum med flera än att ta till sig vad slitna halvblatte svenskar som springer runt på world class i sin sunkiga gasp ink sweatshirt säger.

adhere to the scientific method in determining the worth of published studies, the evidence that “proves” the relationship between prostate cancer and testosterone is not very “scientific” at all. It is, in fact, based on a single study published back in 1942. That study featured a single patient, a man who happened to be castrated, yet still had prostate cancer. His prostate cancer appeared to be activated when he was provided with testosterone, since without testicles, he couldn’t produce enough testosterone on his own. When testosterone was withdrawn in the man, the cancer significantly regressed, and the theory that testosterone causes prostate cancer was born. More recently, the true picture of the relationship between testosterone and PC has emerged.It turns out that the prostate gland has a finite ability to accept circulating testosterone, and that level peaks with normal blood levels of testosterone. Any more than this doesn’t affect the gland, since the extra testosterone is simply rejected and cannot interact with prostate cells. On the other hand, if a man had lower levels of circulating testosterone for years, and then suddenly reintroduced testosterone in his body, incipient tumor cells could indeed be activated, and this can result in full-blown prostate cancer. This is precisely what occurred in that patient back in 1942.

http://www.jerrybrainum.com/622/test...jerry-brainum/

Jag skrev just att Testo inte i sig påverkar prostatan i sig.
Utan att en del av testot omvandlas till DHT som i sin tur kan påverka prostatan negativt.
Sen handlar det väl som vanligt även om andra parametrar som gener osv
Testosteron är ju fantastiskt i sig när man varit med om en "total shutdown" och det kändes som livet var över värderar man testosteron jävligt högt.

Citat:
Methods: Fifty-one young (aged 19–35 yr) and 52 older (aged 59–75 yr) men completed treatment with monthly injections of a GnRH agonist plus randomly assigned weekly doses of testosterone enanthate (25, 50, 125, 300, or 600 mg) for 5 months.
......................................
.................................
Conclusions: During im testosterone administration, E2 and DHT levels exhibit saturable increases with dose. The rate of whole body aromatization is higher in older men, partly related to their higher percentage fat mass, SHBG, and testosterone levels.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2913038/

Citat:
The role of dihydrotestosterone in benign prostatic hyperplasia.
.............(1) testosterone synthesis in the testes and adrenal glands; (2) conversion of testosterone to DHT; (3) transport of DHT to target tissues; and (4) binding of DHT to the androgen receptor with consequent modulation of genes. DHT plays a beneficial role in the developing prostate but it can be detrimental in the adult prostate in that it causes pathologic prostate growth.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12657354
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in