• 4
  • 5
2016-01-23, 19:17
Medlem
JustHates avatar
Jag förstod när jag startade tråden att vissa skulle hålla med och vissa tycka det är idiotiskt.
Men jag kan säga att jag fortfarande mår toppen och för att svara på några frågor som jag fått:
Nej jag har inga barn och självklart vill jag ha det i framtiden men det är inget MÅSTE eftersom jag prioriterar mitt egna välmående före detta eftersom om jag skulle avsluta detta med testo skulle jag må skit igen och förmodligen återvända till självmordstankar och skit. Sedan tror jag inte det underlättar att jag skulle vara helt avstängd då jag tror att dessa tankar och risken för självmord skulle öka rejält.

MEN jag har beslutat mig för att ta betydligt längre perioder emellan "kurerna" och även att köra en mild PCT (Nolva) bara för att få igång nivån snabbare. Har inga planer på att höja dosen då jag som sagt fortfarande svarar bra på 250mg/5d och kroppen växer fortfarande ruggigt jävla bra och har även fått frågor om jag ska börja "amatör tävla" så JA mitt liv har vänt från PISS till att vara på topp!

När det gäller tjejer som jag inte hade innan så får jag OFTA blickar och uppraggningsförsök och jag utstrålar nog ett extremt välmående och självsäkerhet.

Summan av det hela, JA - TESTO RÄDDADE MITT LIV!
Jag har fått många PM och jag svarar gärna på frågor om detta, MEN detta är inget man ska leka med och man bör vara jävligt försiktig innan man börjar mixtra med detta. Jag är som sagt 35 + och för mig var detta det absolut bästa jag gjort, men det skulle lika gärna kunnat vara det sämsta jag gjort och slutat med självmord.

Så jag vill inte rekommendera någon att börja ersätta antidepressiva med testo och FRAMFÖRALLT inte unga människor. Och om ni ändå vill göra det så se verkligen till att TRÄNA & ÄT och gå helhjärtat in i träningen annars kommer ni bara ångra er.

OM ni funderar på att ta testo och inte träna bör ni hålla er till en betydligt lägre dos än 250mg/e5d.

//Just Hate
Citera
2016-01-23, 23:14
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustHate
Jag förstod när jag startade tråden att vissa skulle hålla med och vissa tycka det är idiotiskt.
Men jag kan säga att jag fortfarande mår toppen och för att svara på några frågor som jag fått:
Nej jag har inga barn och självklart vill jag ha det i framtiden men det är inget MÅSTE eftersom jag prioriterar mitt egna välmående före detta eftersom om jag skulle avsluta detta med testo skulle jag må skit igen och förmodligen återvända till självmordstankar och skit. Sedan tror jag inte det underlättar att jag skulle vara helt avstängd då jag tror att dessa tankar och risken för självmord skulle öka rejält.

MEN jag har beslutat mig för att ta betydligt längre perioder emellan "kurerna" och även att köra en mild PCT (Nolva) bara för att få igång nivån snabbare. Har inga planer på att höja dosen då jag som sagt fortfarande svarar bra på 250mg/5d och kroppen växer fortfarande ruggigt jävla bra och har även fått frågor om jag ska börja "amatör tävla" så JA mitt liv har vänt från PISS till att vara på topp!

När det gäller tjejer som jag inte hade innan så får jag OFTA blickar och uppraggningsförsök och jag utstrålar nog ett extremt välmående och självsäkerhet.

Summan av det hela, JA - TESTO RÄDDADE MITT LIV!
Jag har fått många PM och jag svarar gärna på frågor om detta, MEN detta är inget man ska leka med och man bör vara jävligt försiktig innan man börjar mixtra med detta. Jag är som sagt 35 + och för mig var detta det absolut bästa jag gjort, men det skulle lika gärna kunnat vara det sämsta jag gjort och slutat med självmord.

Så jag vill inte rekommendera någon att börja ersätta antidepressiva med testo och FRAMFÖRALLT inte unga människor. Och om ni ändå vill göra det så se verkligen till att TRÄNA & ÄT och gå helhjärtat in i träningen annars kommer ni bara ångra er.

OM ni funderar på att ta testo och inte träna bör ni hålla er till en betydligt lägre dos än 250mg/e5d.

//Just Hate

Jason blaha som har en av de större fitnesskanalerna på youtube kör själv testo året om utan att kliva av. Han kör någon form av trt och får utskrivet av läkare och går på regelbundna hälsokontroller som alla som går på trt, hrt gör. Han ligger desutom högre än den vanliga trt dosen. Ric drasin som är en bodybuilder från 70 talet, träningskamrat med arnold. Kör också trt av högre dos och har kurat hela livet. Han är uppåt 75 år. Jag skulle inte lyssna på en enda person här på fb. Kryllar av opålästa självutnämda experter som lider av svensk avundsjuka. Bostin loyd framstår som ett geni jämfört med dessa. Såg en intervju men en kille som hade självmordstankar innan han fick sin trt behandling.
Senast redigerad av Eroticon6 2016-01-23 kl. 23:16.
Citera
2016-01-30, 22:03
Medlem
JustHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Jason blaha som har en av de större fitnesskanalerna på youtube kör själv testo året om utan att kliva av. Han kör någon form av trt och får utskrivet av läkare och går på regelbundna hälsokontroller som alla som går på trt, hrt gör. Han ligger desutom högre än den vanliga trt dosen. Ric drasin som är en bodybuilder från 70 talet, träningskamrat med arnold. Kör också trt av högre dos och har kurat hela livet. Han är uppåt 75 år. Jag skulle inte lyssna på en enda person här på fb. Kryllar av opålästa självutnämda experter som lider av svensk avundsjuka. Bostin loyd framstår som ett geni jämfört med dessa. Såg en intervju men en kille som hade självmordstankar innan han fick sin trt behandling.

Så med andra ord tolkar jag ditt inlägg att du tycker jag gör helt rätt?
Citera
2016-02-09, 00:59
Medlem
Jagvetfaktistintes avatar
Tycker det låter som att du gjorde ett bra val. Det var en intressant läsning. Jag är själv en bit under 30, men är ganska sugen på att testa någon form av lättare kur, 250mg testo E eller liknande. Trött på att inte känna välbefinnande och att aldrig vara kåt. Jag gymmar år efter år och resultaten kommer segt som fan. Bränner tusenlapp efter tusenlapp på värdelösa kosttillskott... Jag ligger förmodligen i gråzonen för testobrist redan. Älskar att träna så det kanske skulle va en räddning i mitt fall också.
Citera
2016-02-11, 16:25
Medlem
mjps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvetfaktistinte
Tycker det låter som att du gjorde ett bra val. Det var en intressant läsning. Jag är själv en bit under 30, men är ganska sugen på att testa någon form av lättare kur, 250mg testo E eller liknande. Trött på att inte känna välbefinnande och att aldrig vara kåt. Jag gymmar år efter år och resultaten kommer segt som fan. Bränner tusenlapp efter tusenlapp på värdelösa kosttillskott... Jag ligger förmodligen i gråzonen för testobrist redan. Älskar att träna så det kanske skulle va en räddning i mitt fall också.
Be din läkare att ta ett testo prov så kan du utesluta brist på det!
98% av alla som säger sig har brist på testo har det inte
Citera
2016-02-11, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Det är farligt att finna sin identitet i steroider, dagen då man klipper det kommer för alla och omständigheterna det kan bero på är olika men i värsta fall är det av hälsoskäl. Det är viktigt att du förstår innebörden med att göra fullständiga läkarbaserade hälsokontroller och de ska innefatta ultraljud av hjärtat samt dopplerteknik av blodflödet i klaffarna, det är vanligt att hjärtmuskeln blir svagare av steroider och är viktigt att hålla koll på om du vill må bra i längden. Det räddade ditt liv för stunden men du måste tänka långsiktigt, ligg inte på året om, se till att kolla upp hälsan regelbundet oavsett pris och försök att hitta en balans i att leva utan steroider när du är av så att du enbart utnyttjar steroiderna som en katalysator för att besegra depressionen/erna som du har dragits med och inte medicinen du skall inta i resten av livet för att palla med.

Steroider bar upp mig och räddade mitt liv en sväng för länge sedan också, idag är jag inte i behov av det men det var ett helvete att lägga av med det p.g.a att mitt missbruk var extensivt. Idag är jag återställd hormonmässigt och mår bra, men hjärtat är försämrat och blodflödet i klaffarna är förändrat tack vare steroider. Vid eftertanke idag så var det inte värt det.

Bra att sådana som du talar om riskerna. Det är så jävla mycket förskönande av folk som är höga på steroider 24/7. Jag har en del vänner som började med steroider i slutet på åttiotalet och början av nittiotalet, det resulterade i depressioner med drogmissbruk som följd, ett par kan inte få barn idag. Någon fick allvarliga hjärtproblem ganska tidigt. Man kan spekulera i vad som var steroidernas fel och inte i deras fall. Men det är viktigt att vara medveten om detta. Jag använder själv steroider då och då och funderar på att börja med testo året om om ett par år, när jag är lite äldre helt enkelt. Har möjlighet genom en läkare att få detta nämligen. Men då sker det med regelbundna kontroller etc.
Citera
2016-02-11, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Så idioten tror att prostatan pajjar efter ett par år av testo. Finns en anledni g til att ma inte orkar med svenskars snack angående doping. Såna jävla idioter här. Män tål testo, fan tror du man dör av 250mg testo och ligga 100mg över normala värden fifan asså.

Håll käften din jävla fjant! Det räcker med ett ganska litet överskott av testo under lång tid för att eventuellt få skador av bland annat för högt blodtryck.

"Män tål testo"? Med det resonemanget så tål vi även cyanid, men det är mängden som är intressant!
Citera
2016-02-18, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musclemouse
Bra att sådana som du talar om riskerna. Det är så jävla mycket förskönande av folk som är höga på steroider 24/7. Jag har en del vänner som började med steroider i slutet på åttiotalet och början av nittiotalet, det resulterade i depressioner med drogmissbruk som följd, ett par kan inte få barn idag. Någon fick allvarliga hjärtproblem ganska tidigt. Man kan spekulera i vad som var steroidernas fel och inte i deras fall. Men det är viktigt att vara medveten om detta. Jag använder själv steroider då och då och funderar på att börja med testo året om om ett par år, när jag är lite äldre helt enkelt. Har möjlighet genom en läkare att få detta nämligen. Men då sker det med regelbundna kontroller etc.

Tack för att du förstår kamrat.
Det är inte många som förstår att deras 'steroidbruk' är ett steroidmissbruk och att det kan vara mycket skadligt för hälsan, här på flashback vill jag garantera er att 8 av 10 som påstår sig genomfört hälsokontroller regelbundet inte har genomfört en enda hälsokontroll. Jag vet hur vanligt försköningen och lögnerna är i denna 'branschen' och rekommenderar vart enda som tar steroider att genomföra fullständig utredning av hjärtat det innebär alltså 24 timmars EKG, arbetsEKG, blodvärden, ultraljud inkl. dopplerteknik men kranskärlsröntgen kan de skippa.

Om steroider skall brukas ansvarsfullt och med tanke att minimera skadeverkningarna så skall man hålla sig till testosteron, men även där vid doser över 500mg är det inte ovanligt att blodtrycket skenar iväg ibland. Det är viktigt som fan när man trycker att kolla blodtrycket på VC (gratis, obemannat på de flesta VC) en gång i veckan, för ett högt blodtryck under längre tid är en enorm påfrestning på hjärtmuskeln.
Citera
2016-02-21, 13:53
Medlem
Jagvetfaktistintes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjp
Be din läkare att ta ett testo prov så kan du utesluta brist på det!
98% av alla som säger sig har brist på testo har det inte

Tack för tipset. Det ska jag definitivt göra innan jag börjar experimentera själv. Men jag tror starkt på att jag verkligen lider av en brist. Har mer eller mindre alla symptom på det. Tillomed min flera år yngre lillebror har fått skäggväxt, inte jag.

Förresten en dum fråga kanske men..
När du säger "be din läkare" vad menar du då? Vad jag vet så har jag ingen läkare. Du menar vårdcentralen eller?
Citera
2016-03-03, 15:26
Medlem
mjps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvetfaktistinte
Tack för tipset. Det ska jag definitivt göra innan jag börjar experimentera själv. Men jag tror starkt på att jag verkligen lider av en brist. Har mer eller mindre alla symptom på det. Tillomed min flera år yngre lillebror har fått skäggväxt, inte jag.

Förresten en dum fråga kanske men..
När du säger "be din läkare" vad menar du då? Vad jag vet så har jag ingen läkare. Du menar vårdcentralen eller?
japp fråga på vårdcentralen!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in