2016-01-12, 22:50
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Det var ju +2 som sannolikhet att det var den kulan redan innan provskjutningen med rätt ammunition så visst är det intressant .
Om GW hade ringt NFC timman innan programmet och just då inte fått svar så lär det nog komma i morgon och inte om en vecka .

Vore som du sade skönt att få slut på denna soppa ...

Fast det framkom redan innan programmet ju. Vi får dock se om GW får som det är sagt, dvs läsa protokollet eller om man inte kan hålla sig...
Citera
2016-01-12, 23:11
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Hade du varit misstänkt/förhörd för MOP ?
Nej det var Ausonius och v.Birchan som råkade träffa mina närmsta grannar på ömse håll som Säpo spanade på och sedan trakasserade för att på något vis få fram syndabockar. När jag anmälde sabotage mot min egendom blev jag istället utsatt för förhör i två dagar utan att polisen ville säga vad det var fråga om. Det antyddes att jag skulle ha haft kriminella kontakter och jag fick fullt upp att försvara min rätt till jobb hem familj sedan min rörelse och ditillsvarande livsverk tillintetgjorts. Först femton år senare får jag reda på att man försökt blanda in mig som någon slags mellanhand eller nyttig idiot som fixare på olika sätt. CGÖ påstods ha sålt ett misstänkt vapen till en Ove M som också tills nyligen antogs vara jag osv.....
Citera
2016-01-12, 23:53
Medlem
526s avatar
Vilka teorier är mest troliga bland er som kan det här?

Såg en video där det var en kille som skrivit en bok. Han hade kokat ihop allt till en slags jättekonspiration.

Är det inte osannolikt att många är inblandade utan att någon skulle ha läckt?
GW säger att det är en liten grupp av poliser/militärer eller annat folk i säkerhetsbranschen.
Vad säger ni om det?
Personligen tycker jag den där skytteklubben är det mest logiska. Har de blivit förhörda?
Citera
2016-01-12, 23:57
Medlem
Kopparkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Efter att ha läst JO-anmälan så tror jag att Thomas Flyckt låg hemma och knaprade Rohypnol mordkvällen, som han själv angett. Hans iranskfödda sambo gav honom alibi.

Nja, på nio minuter springer man ett par-tre kilometer om det kniper, och han bodde väl centralt vill jag minnas? Nån som kan adressen?
Citera
2016-01-13, 00:04
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Nej det var Ausonius och v.Birchan som råkade träffa mina närmsta grannar på ömse håll som Säpo spanade på och sedan trakasserade för att på något vis få fram syndabockar. När jag anmälde sabotage mot min egendom blev jag istället utsatt för förhör i två dagar utan att polisen ville säga vad det var fråga om. Det antyddes att jag skulle ha haft kriminella kontakter och jag fick fullt upp att försvara min rätt till jobb hem familj sedan min rörelse och ditillsvarande livsverk tillintetgjorts. Först femton år senare får jag reda på att man försökt blanda in mig som någon slags mellanhand eller nyttig idiot som fixare på olika sätt. CGÖ påstods ha sålt ett misstänkt vapen till en Ove M som också tills nyligen antogs vara jag osv.....

Inga skadestånd eller upprättelse ?
Måste ju bli en utredning på alla som lidit skada av Palmemordet också.
Citera
2016-01-13, 00:12
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparkalle
Nja, på nio minuter springer man ett par-tre kilometer om det kniper, och han bodde väl centralt vill jag minnas? Nån som kan adressen?

Han bodde i Bergshamra.
3km kilometern , i vinterföre, då är det i stort sett en finnkampslöpare vi snackar om.
Citera
2016-01-13, 00:17
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cxaaxc
Med facit i hand. Borde man inte ha dammsugit exempelvis trappan uppför Tunnelgatan på fingeravtryck/hårstrån/kroppsvätskor/dna osv. Sen hade man avfört person efter person tills bara CP eller någon annan intressant misstänkt fanns kvar.

Inte ens papperskorgarna kollades och bilnummer på bilar utmed vare sig David Bagare, Luntis eller gatorna runt omkring blev kollade, Inga fotografi över dessa områden verkar inte heller tagits.
Citera
2016-01-13, 00:18
Medlem
p.norths avatar
Kanske det var den som sprang o sen hoppade in i en taxi, kvinnlig vittne som såg att det var en man som såg "mysko"
Citera
2016-01-13, 04:32
Medlem
Citat:
Eftersom en statskupp faktiskt gick att genomföra utan att folk kunnat få reda på hur det var möjligt och Säpo under alla omständigheter är ansvarigt för författningsskyddet så måste den passus som säger att om regeringschefen kan misstänkas för landsförräderi, psykisk instabilitet eller allvarligt brott mot statsrådseden så kan utvalda förtroendemän i ett krisläge ge Säpo mandat att oskadliggöra statsministern med alla tillgängliga medel. Nu skulle ett krisläge simuleras efter en rad olika förslag.
Palme i maskopi med Holmer och CIA kunde säkert för den tydligt upplagda civilförsvarsövningens skull anta utmaningen gissar jag. Även med risk för att någon ensam galning bland polis och alla i förväg informerade skulle kunna göra verklighet av någotdera scenariot så skulle då åtminstone luckan inom Säpo gå att avslöja för eftervärlden såvida inte någon överstatlig makt som Nato fört sin psykologiska krigföring på ännu högre nivå....
Hur man både före och efter mordet försökt göra mordet berättigat på alla de vis och blandat med uppmuntrade hatkampanjer ur lämpliga kretsar är sådant som endast psykförsvaret haft förmåga att styra över.
Någon sådan passus i grundlagen finns ju helt enkelt inte. Statsrådseden har inte heller funnits på många år.
Citera
2016-01-13, 06:34
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Veckans Brott gav ju inget direkt matnyttigt. Hoppas att dom skyndar sig på SKL så att GW kan få läsa upp protokollet nästa vecka

Tror ju dock inte man har sån tur så man hittar det. Men det vore ju väldigt bra om vi fick slut på den här soppan.

Jag erkänner utan förbehåll att jag ingenting vet om vapen och ballistik.

Så därför har jag några frågor. Som i vissas ögon säkert är löjliga. Men det tar jag.

Är det ens möjligt att med säkerhet påstå att GWs överlämnade vapen var just det som användes vid mordet. Eller handlar det enbart om sannolikhet. Eller i värsta fall gissande på mer eller mindre goda grunder.

Är det någon som tänkt tanken att detta vapen matchar kulorna som hittades. Men att det inte är rätt kulor som vissa påstår. Även Vincent Lange föreslog eller ansåg att de var utplanterade, utan att kunna tala om var originalen tog vägen. Man placerar ut 2 kulor skjutna från det vapen som nu lämnats in. I så fall är det århundradets blåsning.

Holmer ansåg sig säker på att det var en SW-revolver som var mordvapnet. Där han motiverade detta med att som spaningsledare måste man våga ta ställning. Även fast det fanns alternativa grovkalibriga vapen på marknaden. Lämnar en avskjuten kula någon form av ledtrådar till ett specifikt fabrikat av vapen eller pipa. Eller kan man byta pipa mellan olika fabrikat.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-01-13 kl. 06:56.
Citera
2016-01-13, 09:20
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skarpsint
Någon sådan passus i grundlagen finns ju helt enkelt inte. Statsrådseden har inte heller funnits på många år.
Men dessa fanns och det är just frågan om vem som skulle ta det personliga ansvaret över vad nationella säkerhetstjänsten ställer till med om inte kungen som Lidbom och Bo Holmberg kunde påpeka som nu istället med nya regimen under Nato får lösas med evigt ouppklarade ministermord.
Citera
2016-01-13, 09:42
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Men dessa fanns och det är just frågan om vem som skulle ta det personliga ansvaret över vad nationella säkerhetstjänsten ställer till med om inte kungen som Lidbom och Bo Holmberg kunde påpeka som nu istället med nya regimen under Nato får lösas med evigt ouppklarade ministermord.

Regeringen Palme avskaffade tjänstemannaansvaret 1974.

Därefter fanns det inte längre ett personligt ansvar. Enbart ett politiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in