Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Fast om det är så att Ove dels betedde sig underligt på sin arbetsplats, dels umgicks med sådana som Ausonius och Von B som tipsat i förväg om mordet samt kunde vara den som köpt CGÖ:s vapen så vore det väl tjänstefel att inte spana!
Vi normala förstår nog ganska väl att det är Ove själv som genom sitt agerande i olika situationer därefter skapat problem för sig inte att det funnits någon gigantisk fantasifull konspiration som omfattat psykförsvaret, grannar, arbetsgivare, hyresnämnder, rättsinstanser osv inriktad mot honom som person.
Till saken hör att jag bara träffade Ausonius vid något tillfälle då min granne kallade in mig för att lugna ner honom då han blivit nervös och konstig av någon anledning. Jag tyckte synd om honom och fick honom att slappna av framför teven. Vilka han sett utanför fönstret fick jag aldrig veta. Att han suttit i fängelse och blivit tankekontrollerad med Baresic och nu var efterspanad istället för detta CIA-proffs hade varken flickvännen eller jag någon aning om.
Att jugoslaven ovanför umgicks med v.Birchan och vad dessa hade med Palmemordet att göra fick jag av en otrolig slump veta först 20 år senare. Under ytterligare snart tio år har jag främst genom dina märkliga reaktioner på vad jag än försökt förklara och vara fullkomligt öppen med kunnat rulla upp hela historien i bakvänd ordning. Någon fantasi har jag ö h t inte behövt använda för att få full bekräftelse på det jag faktiskt varit med om.
Det var okej att Nässgänget höll på med spaning runt vårt hus. Ingen hade något att dölja - inte ens Ausonius. Det som aldrig kan bli okej är de falska rykten man spred ut som i första hand kom att drabba min familj och ledde till att jag tjugo år senare också förlorade mitt hem. Någon motivering har jag ännu inte fått.