Citat:
Ursprungligen postat av
ulsterboy.
Hej Boboslacke. Vad är din teori lite kortfattat?
Jag har ingen teori bara slutsatser utifrån analyser som jag drar av en gedigen kunskap förvärvad under lång tid och kontakter med många med insikt samt tyvärr också stollar.
Se det så här. Varför lämnas inte vapnet till PU och sprids kunskapen inte via dem utan via LGWP? Uppenbarligen finns där en förtroendeklyfta där den som har värdefull information och viktiga bevis inte litar på att det tas till vara på rätt sätt.
Detta mord vet eller anar personer med djupa insikter i underrättelsevärlden nog sedan länge hur det hängde ihop. Sådana förstår hur delikat det kan vara att röra i en sådan byk och hur man måste tassa på tå.
Jag tror att vändningen vi såg i och med 25årsdagen är det heta spåret. Då var det stollerier att tala om saker som SB och underrättelsetjänsten men idag ansluter sig alla seriösa till sådana spekulationer. Det vi ser nu kan vara början till slutet. Tillräckligt med väktare är borta för att en mycket pinsam sanning skall kunna avtäckas steg för steg.
Vill du veta mer hur jag tänker rent systematiskt har jag väl flera tusen inlägg i tråden.
Flera har nog t ex noterat att jag långt tidigare i tråden ,i polemik med en annan debattör som hävdade att det var "kört" eftersom vapnet sannolikt var borta och förstört, antytt att man kanske inte skulle vara så säker på det.
Därmed inte sagt att jag visste eller vet något konkret i just den saken bara att vissa tecken jag sett gjorde att det kunde vara så att det fanns kvar. Nu kanske vi får veta om så är fallet och naturligtvis underlättar det enormt om det visar sig att det kan vara mordvapnet om man sedan kan berätta en historik kring detta. Trovärdigheten i en story kopplad till vapnet blir högst konkret i förhållande till alla andra spekulationer och teorier.