Citat:
Ursprungligen postat av
FlashbackImprover
Vad menar du med "istället"? Hon förklarar ju varför hon anser att DN agerade rätt. Polisen sa att inget hade hänt, och DN antog då enligt artikelns tes att DN uppfattade spåret som dött. Att hon också tar upp kritik mot källan är i sig inget som underminerar det första argumentet.
Det var ju personer (Hanne Kjöller om jag inte minns fel) på DN som sagt rakt ut att man inte ville publicera för att man trodde det var SD-påhitt.
Även om polisen sagt att inget hänt, borde inte DN ha gjort det journalister brukar göra - GRÄVA?!
Citat:
Sedan så har du missuppfattat. Det var polisen som mörkade med anledning av rädsla för SD-propaganda. Inte DN, i alla fall inte vad vi vet. I alla fall enligt alla officiella uttalanden.
– Jag har ingen aning om vilka uppgifter som polisens presstalesman har gett, oftast brukar tidningarna själva aktivt söka efter händelser. Men jag har ju pratat med Hanne Kjöller och jag vet att min vän pratat med henne, hon är ju en del av DN, säger Lars
http://nyheteridag.se/dn-lagger-skulden-for-morklaggning-pa-polisen-polisman-det-ar-ju-bullshit/
DN har utan tvekan blivit informerade. Det kan eventuellt varit så att DN sedan kontaktat nån ansvarig talesman från polisen och fått ett "inget har hänt" och då tagit det som slutgiltigt.
Citat:
Att hon drar upp Ryssland förklarar hon också.
Mannen bakom anklagelsen mot DN jobbar nämligen främst åt Russia Today.
Fortfarande, varför ska vi bry oss sålänge informationen vi fått om mörkläggning är korrekt?
Citat:
Mannen som menar att DN mörkade hönvisar till sin källa som säger att han minns typ att journalisten hade sagt något i stil med att de uppfattade det som tom SD-propaganda. Den slutsatsen kan vara en rimlig slutsats när polisen precis gått ut och sagt att inget har hänt.
Om man nu kontaktat DN och sagt att det skedde övergrepp i väldigt stor skala så borde DN rimligtvis luskat vidare oavsett vad någon jävla talesman sagt innan. Att hitta några trovärdiga vittnen kan knappast vara så svårt, det är förfan bara resa på arslet och bege sig dit
DN borde rimligtvis veta vid det här laget att polisen officiellt alltid har locket på om det gäller invandrare och dubbelkollat. Slarvigt av alla inblandade, men DN är utan tvekan medskyldiga.