2016-01-12, 21:11
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Det skulle göra det lättare att förstå och föra en diskussion med dig angående fallet i sig och rådande bevisläge. Du tycker ju inte att det som finns just nu räcker till och därför skulle det vara intressant att veta vad du kräver för en fällande dom i detta och även i framtida mål där vi säkert kan komma att stöta på varandra.

Vi har det här bevisläget just nu i Lisa Holm fallet. Ge ett exempel på vad mer som måste till för att du ska bli övertygad!? Och skriv inte "ett bevis" utan ge ett riktigt exempel.
Vad jag kräver för en fällande dom och ett exempel på ett bevis är inte samma sak. Jag är övertygad om Ararad Wartanians, Göran Lundblads och Susann Sallinens mördares skuld, trots att ingen har erkänt och en av dem har friats i hovrätt och undsluppit en resningsansökan. Kolla där vilka bevis som finns.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2016-01-12 kl. 21:17. Anledning: En länk till
2016-01-12, 21:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nerijus sperma i Lisa hade gjort mig övertygad varje fall.

Nja, det kan ju vara IB som har överfört det i så fall, IB och NB brukade ju ha sex.
Senast redigerad av OY 2016-01-12 kl. 21:27.
2016-01-12, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vad jag kräver för en fällande dom och ett exempel på ett bevis är inte samma sak. Jag är övertygad om Ararad Wartanians, Göran Lundblads och Susann Sallinens mördares skuld, trots att ingen har erkänt och en av dem har friats i hovrätt och undsluppit en resningsansökan. Kolla där vilka bevis som finns.
Du upprepar ständigt att det inte finns bevis för att NB utfört mordet.
Ge exempel på bevis i detta fall som skulle få dig att anse att Nerijus har dödat LH?

Eller, finns det inga sådana exempel?
2016-01-12, 21:30
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
NB använder aldrig handskar.
Brodern skrev jag, använder alltid handskar.
2016-01-12, 21:30
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Du upprepar ständigt att det inte finns bevis för att NB utfört mordet.
Ge exempel på bevis i detta fall som skulle få dig att anse att Nerijus har dödat LH?

Eller, finns det inga sådana exempel?
Jag har svarat på vad jag skulle kunna acceptera som bevis, förutom ett erkännande. Nämn ett bevis som visar att NB har mördat och inte bara begått brott mot griftesfriden.
2016-01-12, 21:32
Medlem
Vad är det som gör att DNA spåren är ologiska som Nopomil skriver?
2016-01-12, 21:39
Bannlyst
Citat:
Jag har svarat på vad jag skulle kunna acceptera som bevis, förutom ett erkännande. Nämn ett bevis som visar att NB har mördat och inte bara begått brott mot griftesfriden.

Du länkar till ett annat fall, det har inte med detta fall att göra.

Min fråga var inte vad du accepterar som bevis rent allmänt förutom ett erkännande, det intresserar inte mig.

Så, jag frågar igen - vilka bevis i LH-fallet - behövs för att du ska anse att NB har mördat LH?

Ge exempel.
2016-01-12, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av llllllllllllllll
Vad är det som gör att DNA spåren är ologiska som Nopomil skriver?
Ingenting alls.
2016-01-12, 21:41
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decipi
Kan dock hålla med Xenia ovan. Lite märkligt är det....

Dom andra tjejerna lämnade området 18.15 (?), fickringen ska ha ägt rum 18.26?
Vid den tidpunkten var hon ju ännu inte attackerad....

Rättså många minuter...eller??
Ja kommentaren "det är klart" när alla åkt? VAD är klart?
2016-01-12, 21:42
Medlem
Veckans brott

LGW lämnade just nu sitt intryck av Dag1 i HR-förhandlingen. Hans åsikt har inte förändrats av det han åsåg där utan tveklöst kommer HR att bekräfta TRs dom. Livtids fängelse.

Han tar också upp hur advokaten inte lyckats föra fram en beskrivning av tänkbar alternativ gärningsprocess som gör ett trovärdig intryck. Ingen helhet utan bara lösa tåtar av tveksamheter som inte leder till något substantiellt som kan rucka ÅKs beskrivning av hur gärningen gått till på något sätt.

Lustigt nog anger han två skäl att han deltog. Han ville se gärningsmannen och att han var nyfiken på att se advokaten (in action, min tolkning).

Han tog också upp DNA. Att det skulle skett någon sammanblandning/kontaminering som skulle innefatta alla dessa DNA anser han osannolikt bl.a. därför att det har insamlats vid olika tidpunkter och av olika tekniker förpackats i enskilda påsar som registrerats och inlämnats till NFC.

Bara som jag hastigt fattade det.
2016-01-12, 21:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Veckans brott

LGW lämnade just nu sitt intryck av Dag1 i HR-förhandlingen. Hans åsikt har inte förändrats av det han åsåg där utan tveklöst kommer HR att bekräfta TRs dom. Livtids fängelse.

Han tar också upp hur advokaten inte lyckats föra fram en beskrivning av tänkbar alternativ gärningsprocess som gör ett trovärdig intryck. Ingen helhet utan bara lösa tåtar av tveksamheter som inte leder till något substantiellt som kan rucka ÅKs beskrivning av hur gärningen gått till på något sätt.

Lustigt nog anger han två skäl att han deltog. Han ville se gärningsmannen och att han var nyfiken på att se advokaten (in action, min tolkning).

Han tog också upp DNA. Att det skulle skett någon sammanblandning/kontaminering som skulle innefatta alla dessa DNA anser han osannolikt bl.a. därför att det har insamlats vid olika tidpunkter och av olika tekniker förpackats i enskilda påsar som registrerats och inlämnats till NFC.

Bara som jag hastigt fattade det.
Lite senare, i samma program, om ett annat brott där en advokat uttalar sig om en klient som dömts mot sitt nekande:
Citat:
Min uppfattning är att han har litat på att rättssystemet inte dömer någon utan att det finns bevisning för den personens skuld. Och därför har han valt att inte kanske berätta allting möjligen som han kan tänkas tillföra målet.
Samma sak kan gälla i lisamålet, NB litar för mycket på svenska rättssystemet, och därför inte förklarar sig, särskilt inte genom att erkänna ett så skamfullt brott som det han har begått.
2016-01-12, 21:51
Medlem
develis avatar
Citat:
För fan X - du och jag är ju snart BFF. erkänn att du iaf utvecklat ett viss hatkärlek till mig. Hahahahaha.
Domstolen skiter i vad du skulle kunna acceptera som bevis.

Dannebackemordet. Inte ens teknisk bevisning. Inte ett jota om griftefridsbrott. Dömd för mord rätt av i TR och HovR. Ger det inte en fingervisning om att det du svamlar om är irrelevant?
Citat:
det är visserligen möjligt, men det är inte det minsta troligt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in