Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-24, 10:27
  #1
Medlem
Intensivs avatar
Länkar till FUP: (FB) Mord i Haninge på Susann Sallinen. Emad Aboras häktad för anstiftan 120924

/Mod


----------------------------------------------------------------------------------------

2010-06-24 09:04, Mord/dråp, Haninge
Eskilsvägen, Handen.

Polisen fick ett samtal om en kvinna som blöder kraftigt från huvudet.

Kl 09:11 var ambulans och polis på plats och kunde konstatera att kvinnan har kraftiga skallskador. Ambulanspersonalen tar hand om kvinnan som uppges vara vid liv. Polispatruller håller förhör med vittnen.

Kl 09:15 inleddes förundersökning på försök till mord.

Kl 09:22 är ambulans helikopter på väg till platsen.

Kl 10:00 är kvinnan förd till sjukhus och poliserna fortsätter med att prata med vittnen och skapar sig en bild om vad som hänt. Ingen gärningsman var kvar på platsen och ingen är gripen i nuläget.

http://www.polisen.se/Stockholms_lan...drap-Haninge/´

Får se hur det här slutar då ? Nån som vet nåt mer?
__________________
Senast redigerad av v50 2014-08-13 kl. 18:40.
Citera
2010-06-24, 12:20
  #2
Medlem
Quarrels avatar
Lite mer: http://www.dn.se/nyheter/sverige/kvi...inge-1.1127846
Citera
2010-06-24, 14:59
  #3
Medlem
Quarrels avatar
Jag har jämfört bilden på expressen.se http://www.expressen.se/Nyheter/1.20...rsok-i-haninge med flygbilder på eniro.se och kommit fram till att polisbilen står framför Eskilsvägen 59-65, möjligen Eskilsvägen 49-55. Kan någon i lokalbefolkningen komma med närmare besked?
Citera
2010-06-24, 15:06
  #4
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har jämfört bilden på expressen.se http://www.expressen.se/Nyheter/1.20...rsok-i-haninge med flygbilder på eniro.se och kommit fram till att polisbilen står framför Eskilsvägen 59-65, möjligen Eskilsvägen 49-55. Kan någon i lokalbefolkningen komma med närmare besked?
37-åriga kvinnor hittar vi på Eskilsvägen 51, 53, 61 och 63. Om någon kan peka ut porten, och om Expressen anger rätt ålder, och om BO är skriven på adressen, så hittar vi BO.
Citera
2010-06-24, 15:29
  #5
Medlem
Känner lite folk därute och har hört mig för. Polisbilen/bilarna står tydligen utanför 65, men det är mest för att det är en liten vändplan där.
Polismännen/kvinnorna hade däremot stått och "vaktat" utanför 63,(mittersta porten).

Huset ska ligga mittemot en skola.
Citera
2010-06-24, 15:37
  #6
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Känner lite folk därute och har hört mig för. Polisbilen/bilarna står tydligen utanför 65, men det är mest för att det är en liten vändplan där.
Polismännen/kvinnorna hade däremot stått och "vaktat" utanför 63,(mittersta porten).

Huset ska ligga mittemot en skola.
Ja, huset ligger mittemot Söderbymalmsskolan. Nr 63, där bor SS 1972-09-20. BO, kan någon bekräfta? Inte ett nytt Arboga, hoppas jag.
Citera
2010-06-24, 15:53
  #7
Medlem
Quarrels avatar
Läste på en grannes Facebook:
Citat:
I morse utsattes en granne för mordförsök...hennes 4 barn blev vittnen till det hela....Vaknade när abulanshelikopter kom o hämtade henne...ag blir såååååååå förbannad på alla dessa sjuka människor som stryker omkring i vårt samhälle.....bunta ihop dem....o skicka dem till .....
Citera
2010-06-24, 16:27
  #8
Medlem
Quarrels avatar
Kvinna mördad i Haninge
http://svt.se/2.33538/1.2054827/kvin...27&lpos=lasMer
Citat:
Men hennes liv gick inte att rädda och hon avled på torsdagseftermiddagen.
[...]
-Det finns en namngiven misstänkt person som vi nu söker. Men vi vill inte gå ut med vilken koppling den misstänkte har med kvinnan.
Citera
2010-06-24, 16:31
  #9
Medlem
Quarrels avatar
Enligt Sveriges Radio, Stockholmsnytt kl 16.30, blev kvinnan skjuten och slagen i huvudet.
Citera
2010-06-24, 16:46
  #10
Medlem
Avliden
Citera
2010-06-24, 16:55
  #11
Medlem
LiLWizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, huset ligger mittemot Söderbymalmsskolan. Nr 63, där bor SS 1972-09-20. BO, kan någon bekräfta? Inte ett nytt Arboga, hoppas jag.

Om det är SS så ser hon väldigt ung ut för att vara 37 år gammal. Åtminstone om det är samma person som återfinns på Facebook.

Av ren nyfikenhet undrar jag om det kan handla om handeldsvapen som använts i och med att hon ändå överlevde ett tag och hann skjutsas in till akuten. Då borde misstankarna luta åt någon med kriminellt förflutet eller någon som är aktivt kriminell alternativt sportskytte. Handlar det om jaktgevär så borde hon väl avlidit ganska omgående om skottet träffade i huvudet.

Endast en teori dock.
Citera
2010-06-24, 16:58
  #12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiLWiz
Om det är SS så ser hon väldigt ung ut för att vara 37 år gammal. Åtminstone om det är samma person som återfinns på Facebook.
Det är ingen tvekan om att det är SS på Facebook. Hon anger Handen som bostadsort, och namnet är unikt i Sverige. Men det är inte säkert att SS är BO.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback