Flashback bygger pepparkakshus!
2016-01-11, 17:35
Bannlyst
Hur långt kommer man med zopiklon propavan och theralen?
Förmodligen inte så långt..
Citera
2016-01-11, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ostendenkansmaka

Det går inte. Klassikern är triangeln: opiat, benso, och alkohol är det som är säkrast och mycket skönt dessutom. T.ex. sub, xanor och några groggar. 15mg imovane på det ger nog ett ännu skönare slut dock. Men mer än 15mg är ingen god idé tror jag då det kan få omvänd effekt.
Men än hälften av alla dödliga drogöverdoser så hade folk komponenten sub i sig 2014. Men inte bara förstås. Metadon, morfin och heroin går lika bra som 'grundplåt' för att sänka dig så nära medvetslöshet och andningsdepression som möjligt - men är ju dyrare och svårare att uppbringa.

Alkholen och benson gör det sista sen.

Man ska hålla sig till triangeln om man ska vara på den säkra sidan. Missbrukare brukar själva dö av den oavsiktligt just för att ge kraftigare rus. Men en dag slarvar man... och har inte koll, eller är på dåligt humör eller deprimerad t.ex.
Citera
2016-01-11, 18:35
Medlem
Ta 1.5gram DNP (Fettförbrännande preparat) Ni kommer dock få väldigt hög temperatur (Ni dör av värmen)
Citera
2016-01-11, 20:22
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spikez1998
Ta 1.5gram DNP (Fettförbrännande preparat) Ni kommer dock få väldigt hög temperatur (Ni dör av värmen)

Mmm, eller hjärtinfarkt....lagom kul. Finns INGEN fördel framför standard, opioder,benz,alkohol....done deal. Finns inget lättare och säkrare. Så länge man väljer rätt mängt av div. prep.

- 5.
Citera
2016-01-11, 20:28
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
Nu har jag verkligen försökt, men Nää nu orkar jag fan inte längre!

Går på 24mg sub om dagen, fått tag i 42st oxy 40mg. De med benzo - kommer de göra att jag somnar? Utan att vänta dagar för subben att gå ur mig.

Hej Sandra...

Uppmanar EJ till något. Men 40mg x42st, det är MKT bara i sig. Det med benz och alkohol, ens bara lite utav varje...med så mkt Oxy, så...lights out.

Men....ja....life suxx. Vill ej bidra till någons.....men nu ÄR tråden detta...så inte mer med det. Dags för alla moral-kärringar att kila vidare. Hoppas du finner frid...i detta eller nästa.

- 5.
Citera
2016-01-11, 20:30
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostendenkansmaka

Så gott som omöjligt. Tror LD50 på zoplikon ligger på 7000st 7,5mg tabs. Ofta man får ner det i magen....lär ta upp hela magen, minst. Du har bara lite Z-analoger....plus skit.

Läs på...blir fel och dumt annars.
Citera
2016-01-11, 20:45
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveGramsAday
Hej Sandra...

Uppmanar EJ till något. Men 40mg x42st, det är MKT bara i sig. Det med benz och alkohol, ens bara lite utav varje...med så mkt Oxy, så...lights out.

Men....ja....life suxx. Vill ej bidra till någons.....men nu ÄR tråden detta...så inte mer med det. Dags för alla moral-kärringar att kila vidare. Hoppas du finner frid...i detta eller nästa.

- 5.

Att de är mkt vet jag. Men nu går jag i sub programmet o de blockerar ju. Kanske allt de är tillräckligt för att tränga genom subben ändå?..
Citera
2016-01-11, 21:23
Bannlyst
Citat:
Att de är mkt vet jag. Men nu går jag i sub programmet o de blockerar ju. Kanske allt de är tillräckligt för att tränga genom subben ändå?..

I så fall måste du vänta tills du får ordentliga utsättningsproblem med subben. Helst stora pupiller, då är det som värst med muskelkramper i benen. Då kan du ta oxyn. Sub blockerar stenhårt oxy om du inte väntar till ATn...

Alltså om du ska göra det. Gör det inte så som du 'föreslår'. Men tanke på krocken mellan stor mängd sub - med lååång halveringstid och så många oxy. Det är ett risky game att bli en grönsak. Jag kan tänka mig att kroppen reagerar med chock, kramper och spyor och du får dödsångest.

Jag tror ditt upplägg är väldigt dålig idé. Om du ska göra det så använd sub som du redan har... en bunt (minst 20 apoteks-xanor), och minst 2 starka goda groggar gärna med apelsinjuice i så det går fortare in i blodbanan. Det funkar garanterat i ditt fall.

Ett misslyckat sj-mord försök och du kommer verkligen till 'hell'... Grönsak, eller halvgrönsak, och den värsta dödsångesten all time. Det skulle jag aldrig våga - om jag vore du.

Tänk på klyschan - som jag själv brukade ignorera, men inte kunde helt ändå, för den är sann:

' att Självmord är en permanent lösning på ett tillfälligt problem'.

Jag har det själv bra och har överlevt en allvarlig OD där flera organ lade ned och jag fick milda hjärnskador.

Fan, snacka med kuratorn eller psykologen på din beroendeenhet. Det är ju så jävla onödigt att slösa bort ditt enda liv - som du fick gratis. Du är värd att resa dig och bli fri. Jag har lyckats rätt bra med det trots allt. 2015 var ett helvetiskt år men jag skjuter inte oxy eller heroin längre. Men är dock inte helt drogfri. Men ändå glad för det livet jag nu ändå har. Varför skulle du inte kunna hamna åtminstone där också? Och många har kommit ända fram till äkta drogfrihet! Det vet du ju. Livet kommer aldrig vara perfekt. Man får nöja sig med det som är. Det är värt att leva det, bara om du kämpar dig upp några trappsteg bara! Bara några!

Du ska inte tro att det inte finns folk som inte bryr sig om dig här eller annorstädes. Det gör vi. Inte fan skulle jag skriva detta annars.
Citera
2016-01-12, 03:06
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:

Nej, tar du fler Sub/dag, Tungan/näsan, oavsett. Så blocker ju det de flesta opioder överlag, som du uppenbarligen redan vet. Ska man få effekt från annat än typ tram, alltså tyngre opioder efter sub. Så bör man vänta minst 48tim. Men i detta scenario, så är, som "X" skriver, bättre/bäst att invänta tills AT symptom uppstår.

Lär ju ej vara något bekymmer, om man nu överväger, alt. bestämt sig för ta sitt liv. Och på sub så pratar vi 4-5 dygn. Så är suben ute såpass mkt att en så stor mängd oxy kommer slå på så gott som fullt ut. Men igen, som "X" skriver. Och som jag själv känner....vem vill vakna upp som en grönsak?

Det är väl min största rädsla, och anledning till varför man väntat till ett 100% försök, med just substanser.
Men med så mkt oxy....borde göra sitt i sig. Men bara dumt och inte slänga in en hyffsad mängd benz och alkohol.

Men är man inte ovan vid I.V....så är ju en hyffsad fylla, 20,50,100 benz, och en stadig sil på oxy ett så gott som säkert sätt. Aldrig kört I.V själv....men hade valt det själv om möjligt. Då behövs ju inga 1,6g Oxy liksom.
Citera
2016-01-12, 04:18
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenix1

Jag har det själv bra och har överlevt en allvarlig OD där flera organ lade ned och jag fick milda hjärnskador.

"Tillfälligt problem"?? Möjligen om man är akut-deprimerad.....tillfälligt deppad...eller vi snackar om en situation om 6-12mån. Eller man är yngre, då jag själv vet man mått dåligt som va temporärt. Innan man ens visste va en tung depression va.

Men annat om man levt i många år, i en mkt jobbig sits. Som ej har någon utgång. Har man temporära problem. Så söker man troligtvis hjälp på annat vis.

Men förstår vad du menar...och alltid tråkigt såklart.
Men persjonligen, pratar vi om 4 år, i en situation jag bara ser döden som en lösning. Och skriver i tråden pga egna besvär, sökning efter ett slut på allt. Och även för hjälpa andra i en helvetisk situation.

Tråkigt f.ö med din OD, och div. skador du fått. Så inser ju du förstår vad du pratar om.
Glad du hittat en bättre plats.....men inte alla som kan det....tyvärr.

- 5.
Citera
2016-01-12, 17:24
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenix1
I så fall måste du vänta tills du får ordentliga utsättningsproblem med subben. Helst stora pupiller, då är det som värst med muskelkramper i benen. Då kan du ta oxyn. Sub blockerar stenhårt oxy om du inte väntar till ATn...

Alltså om du ska göra det. Gör det inte så som du 'föreslår'. Men tanke på krocken mellan stor mängd sub - med lååång halveringstid och så många oxy. Det är ett risky game att bli en grönsak. Jag kan tänka mig att kroppen reagerar med chock, kramper och spyor och du får dödsångest.

Jag tror ditt upplägg är väldigt dålig idé. Om du ska göra det så använd sub som du redan har... en bunt (minst 20 apoteks-xanor), och minst 2 starka goda groggar gärna med apelsinjuice i så det går fortare in i blodbanan. Det funkar garanterat i ditt fall.

Ett misslyckat sj-mord försök och du kommer verkligen till 'hell'... Grönsak, eller halvgrönsak, och den värsta dödsångesten all time. Det skulle jag aldrig våga - om jag vore du.

Tänk på klyschan - som jag själv brukade ignorera, men inte kunde helt ändå, för den är sann:

Fan, snacka med kuratorn eller psykologen på din beroendeenhet. Det är ju så jävla onödigt att slösa bort ditt enda liv - som du fick gratis. Du är värd att resa dig och bli fri. Jag har lyckats rätt bra med det trots allt. 2015 var ett helvetiskt år men jag skjuter inte oxy eller heroin längre. Men är dock inte helt drogfri. Men ändå glad för det livet jag nu ändå har. Varför skulle du inte kunna hamna åtminstone där också? Och många har kommit ända fram till äkta drogfrihet! Det vet du ju. Livet kommer aldrig vara perfekt. Man får nöja sig med det som är. Det är värt att leva det, bara om du kämpar dig upp några trappsteg bara! Bara några!

Du ska inte tro att det inte finns folk som inte bryr sig om dig här eller annorstädes. Det gör vi. Inte fan skulle jag skriva detta annars.

Jag är verkligen tacksam gör att du lägger tid på att svara o ge mig råd om att inte göra de osv. Men Vrf skulle de bli bättre nu när jag mått dåligt sen jag va 10år o tagit droger sen jag va 12år?.. De har varit mkt kontakt med psykologer, behandlingshem, föräldrahem o även månader på rättspsyk, o inget av de har hjälpt då, så Vrf skulle de nu? :/ livet har aldrig behandlat mig med ens en gnutta respekt o jag orkar inte ens försöka hantera de mer..

Jag beklagar skadorna du fick av din od! Råkade även ut för allvarliga nervskador efter en od o en annan gång skador på närminnet.. Får försöka bli ren från sidomissbruk så jag får ta hem mina helgdoserna hem, o spara dom ist för o ta dom. Men med min tolerans på sub så lär jagvknarkar kräva en jävla massa?..
Citera
2016-01-12, 23:05
Medlem
thestalkerdudes avatar
Vad är bästa kombon som bara slår ut en totalt och gör så man sover väldigt djupt om ens plan är att sitta utomhus och låta kylan ta kål på en? Så inte ens överlevnads instinkter börjas sätta igång då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in