Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-12, 16:20
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
...till skillnad från gärningsmannens anhöriga då, menar du?
?
Diskussionen handlade inte om det. Den handlade om att det var någon som ansåg att det bara var dem som kunde säga sanningen.
Citera
2016-01-12, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Vuxensamhället(polisdelen) har alltså skitit i att göra nåt

Förvånar det dig? Det är många anmälningar som läggs ner omgående oavsett ålder och etnicitet på dom inblandade. Så har det varit länge.
Senast redigerad av GatorG 2016-01-12 kl. 16:38.
Citera
2016-01-12, 16:23
Medlem
I egenskap av att ha varit personlig assistent till en kille i parallellklassen så kan jag intyga att Arminas inte var en vidare snäll kille. Han har både spottat och mobbat tösen som jag är assistent åt, han är ganska stor för sin ålder och han var väldigt uppkäftig, hamnade själv i dispyt med honom en gång även fast jag inte ska lägga mig i som PA, han och hans kompis brottande ner en yngre kille och gjorde "kalsongryck" samtidigt som den yngre killen grät och hade folk runt om sig som skrattade.

Vet inte vem gärningsmannen är, kan dock inte påstå att jag är förvånad över det inträffade. Skolan i fråga är f.ö en ganska lugn skola, en del utländska elever men det är ingen katastrof-skola som vissa försöker måla upp skolan som. Många bra lärare och seriösa lektioner.
Citera
2016-01-12, 16:23
Medlem
MittNamnLevers avatar
Varför Näms Inte Händelsen överhuvudtaget På Metro Eller Ab Idag?
Citera
2016-01-12, 16:26
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Nu i tidningarna är det mycket damage control, att det är hemskt, men situationen är under kontroll.

I DN går att läsa att

vilket är ganska intressant i sig. Man gör alltså inte någon jämförelse med andra västeuropeiska länder utan med USA som har extremt många skolmord.

Det sjuka är att även med så många skjutningar, är det fortfarande större chans att bli träffad av blixten än skjuten som en elev i skolan i USA. Det är däremot ett stört mkt större land också med vapen överallt!
Är man lite vettig i skallen fattar man ju att: färre vapen = färre skjutningar
Dessutom är behöver inte en population i ett stabilt land personliga vapen, har visats i studier att har du ett vapen är det mkt större chans att du blir skjuten eller råkar skjuta någon för att du hade möjligheten.
Citera
2016-01-12, 16:26
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
När Lisa Holm blev mördad av en lituaisk man, ja, då var litauer as och vidriga människor. Däremot nu när det passar FB-agendan och när GM är från mellanöstern, då blir den nu dödade ungen en hjälte och en förebild trots sitt ursprung.

Kan inte skillnaden i hur de två litauerna beskrivs ha att göra med att den ena dödade en människa och den andre försökte förhindra att en människa blev dödad?
Citera
2016-01-12, 16:27
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
I egenskap av att ha varit personlig assistent till en kille i parallellklassen så kan jag intyga att Arminas inte var en vidare snäll kille. Han har både spottat och mobbat tösen som jag är assistent åt, han är ganska stor för sin ålder och han var väldigt uppkäftig, hamnade själv i dispyt med honom en gång även fast jag inte ska lägga mig i som PA, han och hans kompis brottande ner en yngre kille och gjorde "kalsongryck" samtidigt som den yngre killen grät och hade folk runt om sig som skrattade.

Vet inte vem gärningsmannen är, kan dock inte påstå att jag är förvånad över det inträffade. Skolan i fråga är f.ö en ganska lugn skola, en del utländska elever men det är ingen katastrof-skola som vissa försöker måla upp skolan som. Många bra lärare och seriösa lektioner.
Om skolan från dagens DN, så himla bra verkar den inte:
Citat:
Det var problem med oroligheter, studieron och kränkningar på Göingeskolan i Broby, där en 15-årig pojke dödades med kniv av en 14-åring. Det svarade föräldrar och elever i en enkätundersökning, och Skolinspektionen hade planerat en tillsyn där i vår. Enligt 14-åringens pappa var pojken utsatt för mobbning, och fick inte hjälp.
Citat:
Men enligt Skolinspektionen finns det oroande signaler om skolmiljön på Göingeskolan, något som låg bakom att man skulle genomföra en prioriterad tillsyn där.
Citat:
Larmsignalerna gjorde att skolan var en av dem i Östra Göinge som valdes ut för kontroll.

Efter måndagens dåd åker Skolinspektionen ut akut för ett besök på onsdagen, och kommer eventuellt att tidigarelägga tillsynen.
Citera
2016-01-12, 16:27
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Ja vänner är ju alltid de bästa att berätta den objektiva sanningen....

Hoppas att journalisterna i så fall får fritt fram för att ställa kritiska frågor eller?

Nä, men att lyssna på en enda person, och sedan knåpa ihop en story utefter enbart dennes version tycker du är bra?! Att denne personen dessutom är GMs egna far och anklagar BO för att vara mobbare, utan att höra med andra, tycker du inte spelar så stor roll?!

Nädu pojke lilla, jag antar att du inte är så gammal, men jag kan upplysa dig att det är ganska viktigt att höra versioner från båda sidor om man ska föra en sund och objektiv journalistik i ett slikt fall.

Du borde lära dig fundamentala grundvärderingar i demokrati, infornation, logik, yttrandefrihet och etik innan det är dags att börja rösta för dig i det här landet.

Vi strävar naturligtvis efter sanningen och inget annat.
Citera
2016-01-12, 16:28
Medlem
Karembeus avatar
Citat:

Tvivlar starkt på dina uppgifter...vet du varför?Läs ditt inlägg igen...framförallt det jag har fetat åt dig...eller är du personlig assistent åt fler?

Dessutom medger skolinspektionen att det framkommit alarmerande uppgifter om den berörda skolan och att tillsyn och inspektion var planerat till våren.

Liar liar, pants on fire...
Senast redigerad av Karembeu 2016-01-12 kl. 16:30.
Citera
2016-01-12, 16:29
Medlem
mau5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Starta en nättidning du som inte vinklar sanningen. MGM är för övrigt från Syrien...
My bad.. Läste någonstans långt bak i tråden om att MGM var från Irak.
Citera
2016-01-12, 16:30
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Tvivlar starkt på dina uppgifter...vet du varför?Läs ditt inlägg igen...framförallt det jag har fetat åt dig...eller är du personlig assistent åt fler?

Där föll det äckliga trollet på eget grepp! rätt patetiskt att försöka smutskasta BO som äckel vänstern gör man kan ju hoppas att det är någon av er som ligger på bårhuset nästa gång nåt händer.
Citera
2016-01-12, 16:31
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:

Och vad gjorde du som vuxen då? Var du närvarande när de incidenter du beskriver skedde? Hur tog du och skolan tag i det här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in