Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-13, 18:11
Medlem
Wajis avatar
Har det framkommit hör länge GM varit i Sverige samt hur mycket Svenska han förstod? Min tanke är att försöka reda ut det här med mobbing eller inte. Nu verkar ju offrets vänner bli galna över den bild som vinklas på GM.

Jag tror banne mig att Sverige är världens enda land där om GM är utlänning så framhävs han som offer oavsett brott .. Det är absurt att kunna mörda någon och sedan framstå som offer när mordet verkar vara överlagt och inte heller en slump.
Citera
2016-01-13, 18:11
Medlem
catos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tydligen hade de gjort just det, gått till rektorn Robert Dirksen och anmält arabernas sextrakasserier och att de skickat obscena bilder till tjejerna. Men rektorn tog inte tag i saken. Här kan mycket väl denna rädsla för att bli anklagad för främlingsfientlighet ha spelat in i att rektorn inte gjorde något.

Som tur var fanns Arminas med sitt civilkurage och läxade upp araberna istället. Men för det fick han plikta med sitt liv i ett fegt arabiskt överfall bakifrån.
.....
Som tur var, idiot, snubben är död just för att han agerade på fel sätt.
Citera
2016-01-13, 18:13
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Något ditåt, tror jag också och vill lägga till att BO faktiskt var en "lyxinvandrare" i meningen att han kom från ett europeiskt land, såg europeisk ut och säkert hade det lättare med språk och kultur. Han hade säkert ett fantastiskt övertag gentemot de andra invandrarpojkarna.
Utan att på något sätt vilja ursäkta mordet, så vill jag försöka förstå stressen bakom. Utan den förståelsen tror jag inte att skola och hem kan göra så mycket av det uppbyggliga slaget.
Dessutom handlar det om barns sätt att vara numera, som vi äldre knappast känner igen längre. Så det handlar om "kultur" i flera dimensioner. Och enorma mängder känslosvall - hormoner som rusar både hos killar och tjejer ..

Och uppenbarligen hos pappan till mördaren....

Återupprätta sonens heder? Är det inte den stressen som tidningar och halalhippies
konstant pekar på. Det ska gullas och förstås och jamsas med.

Snacka om att ha en nedvärderande syn på menainvandrare när man tror att dom inte
fattar hur man egentligen ska bete sig. Klart att dom gör. Dom vill bara inte.
Citera
2016-01-13, 18:18
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cato
.....
Om det nu är som så att rektorn inte gjort någonting åt saken så blir nästa naturliga steg att själv ta tag i saken.
I en frisk individs huvud vill säga.
Citera
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad

Återupprätta sonens heder? Är det inte den stressen som tidningar och halalhippies

Snacka om att ha en nedvärderande syn på menainvandrare när man tror att dom inte

Snarare är det att de behöver inte anpassa sig.
Citera
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
.....

Kan så vara. Men vad är "rätt" sätt då? Om nu historian stämmer något
sånär så verkar det inte ha fungerat så bra med att gå till rektorn.

Kanske tjejerna skulle ha gått till hedersknyffelpappan och berättat att hans
son skickar bilder på sin kuk till flickorna? Tja.. varför inte?
Citera
2016-01-13, 18:19
Medlem
Citat:

Jag måste uppenbarligen förtydliga:
jag pratar inte om pappan utan om tonåringar från alla världens hörn. De har hormoner även om de är vita, ska du veta.
Och du kan inte ana vad hormonsvall betyder i en skolmiljö, ända upp genom gymnasiet.
Den biten hör också hemma i det stora pusslet om skolans miljö och vad lärare samt annan personal har att ta hänsyn till.
Citera
2016-01-13, 18:20
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
.....

Arminas agerade på rätt sätt....snarare är det araben som agerade på jävligt fel sätt...
Citera
2016-01-13, 18:21
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Arminas agerade på rätt sätt....snarare är det araben som agerade på jävligt fel sätt...

No shit att mörda folk är inte rätt kanske i hans felknullade land men knappast här.
Citera
2016-01-13, 18:24
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jag måste uppenbarligen förtydliga:
jag pratar inte om pappan utan om tonåringar från alla världens hörn. De har hormoner även om de är vita, ska du veta.
Och du kan inte ana vad hormonsvall betyder i en skolmiljö, ända upp genom gymnasiet.
Den biten hör också hemma i det stora pusslet om skolans miljö och vad lärare samt annan personal har att ta hänsyn till.

Kan jag inte ana? OK vi säger så. Du behöver inte förtydliga hur ungdomars hormonsvall
påverkar beslut och göranden. Det vet jag mycket väl. Dock är GM's far knappast den
kategorin av ungdom som torde drabbas av hormonsvall. Så vi får väl skylla på något
annat när det gäller hans hedersrelaterade uttalanden.

Sonen fick honom att skämmas eftersom han blev örfilad och uthängd. Man kan
fundera på hur en sådan hemmiljö påverkar och vad som sades mellan fyra väggar.
Citera
2016-01-13, 18:31
Medlem
Citat:
Kan jag inte ana? OK vi säger så. Du behöver inte förtydliga hur ungdomars hormonsvall
påverkar beslut och göranden. Det vet jag mycket väl. Dock är GM's far knappast den
kategorin av ungdom som torde drabbas av hormonsvall. Så vi får väl skylla på något
annat när det gäller hans hedersrelaterade uttalanden.

Sonen fick honom att skämmas eftersom han blev örfilad och uthängd. Man kan
fundera på hur en sådan hemmiljö påverkar och vad som sades mellan fyra väggar.
Jag pratar inte om pappan. Jag pratar om barnen.
Citera
2016-01-13, 18:34
Medlem
Jag vill backa lite, till berättelsen från enoroligtjej och vill ha kommentarer till det.
Jag kan inte se att någon fäst sig vid detta ännu.

Det hela handlade om att tjejen som var bästa vän med offret skulle hjälpa sin "rädda tjejkompis"
GM´s bästa vän skickade snapchatts eller vafan de heter på sitt könsorgan till denna rädda tjejkompisen och hon gick därav till denna tjejen och ville ha henne till att prata med gm´s kompis.

Gm´s kompis förstår inte vad tjejen säger och hämtar då GM där översätter GM till sin kompis sen när tjejen vänder ryggen och går därifrån så skriker han hora efter henne, då vänder hon sig och spottar och råkar träffa gm.

Tjejen blev påhoppad i samband med spottandet och nerslängd på golvet och fick även där ett väldigt hårt slag i mellangärdet.
Sen tar det kanske två-tre dagar så attackerar då offret denna personen dock bara med en riktigt hård örfil, men sen efter det så är det lugnt. och detta handlar om lucia tiden.

Killen som skicka bilderna har inget med detta att göra, men han är jämngammal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in