Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-12, 15:55
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Film på Snapchat utreds efter mordet av polisen:

http://www.expressen.se/kvallsposten/film-pa-snapchat-utreds-efter-mordet/

Någon som vet eller vad filmen kan handla om?

Det är väl en film som visar överfallet innan jul.

I denna artikel bekräftar iallafall polisen att det finns ärenden rörande bo och gm.

Citat:
Han säger också att det finns ärenden på offret och gärningsmannen sedan tidigare som nu gås igenom
Citera
2016-01-12, 15:55
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Arminas vänner och facebookmedlemmar i hans minnesgrupp borde kontakta media och TV för att berätta sanningen.

.
Ja vänner är ju alltid de bästa att berätta den objektiva sanningen....

Hoppas att journalisterna i så fall får fritt fram för att ställa kritiska frågor eller?
Citera
2016-01-12, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matthew_Hopkins
Vilken friskt tänkande människa tackar ja till en intervju med den vidriga skittidningen aftonbladet några timmar efter att ens son har blivit mördad?

Då publicerar man en ren smutskastning för att tvinga offrets anhöriga att komma med ett genmäle...
Allt för lösnummerförsäljningen.
Citera
2016-01-12, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Det spelar förmodligen ingen roll vad som kommer komma fram, som en dåre kommer du fortfarande anse att AB vinklat historien på rätt sätt och tycker att orsaken går att förklara med ordet mobbing!

Sen att det inte alls ligger till så spelar mindre roll, Mobbing har kommit från media och det är din förklaring till att ett barn har mördats! Att hänga ut BO så som Aftonbladet idag gjort är skamligt.

Du med dina gelikar borde sannerligen skämmas att sitta försvara ett planerat mord fyfaan!

Att bara dra in saker som bilder/filmer på ett jävla nät som försvar för att dra in kniv i folk får mig att spy! jävla apa!

Att sätta en kniv i någon kan aldrig försvaras oavsett.
Men jag som människa kan förstå att det finns andra människor som tappar fattningen och gör sådana saker, speciellt om det är sant att GM blivit mobbad en massa.
Uppgiften att GM tagit med sig en kniv hemifrån gör att detta är planerat, även om det handlar om självförsvar eller hämnd.
I detta fallet känns det som att ord står emot ord än så länge.

Ni som har lite koll, kommer det ens bli rättegång i detta? Med tanke på att GM är 14, kommer det finnas en FUP att läsa om några månader?
Citera
2016-01-12, 15:58
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Jag är medveten om ab:s objektivitet och trovärdighet. Jag kan också tycka att pressetiken kanske överskrids. Men på samma sätt tycker ju många att tonen på anonyma flashback överskrider vissa etiska normer. Jag personligen är för en yttrandefrihet som tillåter alla parter komma till tals i alla medier. Alltså en privat aktör har rätt till, men inte skyldighet, att låta alla komma till tals. Det faller givetvis tillbaka på dem själva om de får en obalans, vilket ab faktiskt har fått. Men jag vill inte begränsa dem. De skall få ha opasssnade artiklar.
Det finns betydande skillnader mellan Aftonbladet och Flashback. För de första representerar varje flashbackanvändare bara sig själv. Själva forumet är ett tomt klotterplank, som sedan fylls med innehåll från olika användare med helt olika åsikter, och envar står bara för sina egna inlägg. Aftonbladet är ingen klotterplank med allt vad det begreppet innebär av tvåvägskommunikation. Det är en envägskommunikation - en megafon, typ, där de som kontrollerar megafonen ropar ut sitt budskap, i tidningens eget namn. Det användare A säger på Flashback kan omedelbart kritiseras på samma forum av användare B. Det Aftonbladet skriver kan bara kritiseras där om tidningen själv aktivt tillåter det.

Jag tycker att det säger sig självt att man bör ha större etiska krav på ett envägskommunicerande medium än på ett tvåvägskommunicerade, där allt som skrivs omedelbart kan bemötas.

Jag hoppas också att en någorlunda kanonisk sanning ska komma fram. Men detta har sannerligen inte blivit lättare av att Aftonbladet har givit pappans version rang och värdighet av huvudstadsmedieförmedlad sanning.
Citera
2016-01-12, 16:00
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camogli
Ska ha varit nåt kränkande. Har ryktats om att en skickat en bild på snoppen. Kanske jämförde de med varandra. En tjej fick bilden och blev förbannad som det stod i ett inlägg tidigare.
Answer the question jerk!
Det står film och inte bild.
Det borde ju rimligtvis vara den film som BO eller någon av hans vänner sägs ha skickat runt.

Karembeu: Hur känner du det i nuläget när polisen hittat en film? Ångest? Kalla fötter?
Citera
2016-01-12, 16:02
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Ja vänner är ju alltid de bästa att berätta den objektiva sanningen....
...till skillnad från gärningsmannens anhöriga då, menar du?

Citat:
Hoppas att journalisterna i så fall får fritt fram för att ställa kritiska frågor eller?
Det kan man ju hoppas. Men hur många kritiska frågor fick pojkens pappa?
Citera
2016-01-12, 16:04
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Det borde ju rimligtvis vara den film som BO eller någon av hans vänner sägs ha skickat runt.

Karembeu: Hur känner du det i nuläget när polisen hittat en film? Ångest? Kalla fötter?

Ångest? Har du själv läst artikeln och inte bara rubriken innan du postade den där frågan? Jag citerar åt dig:

Pernilla Tallinger vill inte gå in på några uppgifter kring motivet till dådet och vill heller inte kommentera uppgifterna om filmen.

– Jag vill varken säga att det finns eller inte finns en sådan här film, för jag är rädd att påverka barn som ska höras.

Det enda som har hittats i nuläget är flera kassar med saker som beslagtogs från den bostad där 14-åringen bor.
Citera
2016-01-12, 16:05
Medlem
Nu i tidningarna är det mycket damage control, att det är hemskt, men situationen är under kontroll.

I DN går att läsa att

Citat:
"Våldsdåd med dödlig utgång i skolor i Sverige är relativt ovanliga, framför allt i jämförelse med USA."

vilket är ganska intressant i sig. Man gör alltså inte någon jämförelse med andra västeuropeiska länder utan med USA som har extremt många skolmord.
Citera
2016-01-12, 16:05
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GatorG
Jaha så du gör skillnad på mobbning och antastande av tjejer? Du måste vara en blatte.
Jag har inte skrivit att jag gör det någonstans. Det är givetvis lika illa.
Är du kommen från ett parallellt universum eller varför har du problem med att läsa?
Det börjar alltmer se ut som om vuxensamhället inte tagit detta på allvar.
Citera
2016-01-12, 16:06
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Oj, det påstås att man hittat en film. Då är det ju inget att argumentera om, case closed?
Menar du att det rättfärdigar ett kallblodigt knivmord?
Citera
2016-01-12, 16:06
Medlem
mau5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedinator
invandrare från syrien eller va det irak?
Irak.

Funderar fan på att starta en nättidning som faktiskt säger sanningen och inte är så vinklad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in