Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-12, 08:35
Medlem
Lolitasyndromes avatar
Ja om pappan pratar om heder finns det väl en chans att han skickade med kniven med honom till skolan med uppmaning att upprätthålla hedern? Djävla psykopatbeteende.

//Lolitasyndrome
Citera
2016-01-12, 08:35
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Det här tjatiga mobbningsspåret är ju bara ett påhitt. Inget tyder på att mördaren fått utstå åratal av trakasserier från det elaka mordoffret. Ruttet att skarva ihop en sådan story utan några relevanta källor.

Lägg av med det där snacket om ni inte har några som helst bevis.
Citera
2016-01-12, 08:36
Medlem
-poke-s avatar
Har inte läst tråden sedan igår kväll/inatt. Läste efter frukosten på Aftonbladet att GM blivit mobbad och Offret ska ha varit en av mobbarna. De ska bl. a. ha slagits och det ska ha filmats och lagts upp på Snapchat. Går emot vad som tidigare skrivits i tråden.
Citera
2016-01-12, 08:37
Bannlyst
Om det stämmer att den mördade mobbade 14-åringen så är det väl inte mer än rätt att han dog? Om familjen sökt hjälp och inget hänt samtidigt som mobbarsvinet inte la av så har jag lite svårt att tycka synd om honom, om det nu var så.
Citera
2016-01-12, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men pappan och den misstänkte är ju också brottsoffer, sonen blev illa behandlad och pappan får se sin familj i spillror. Det finns bara offer i den här händelsen tycker jag.

En mobbare är en mobbare, han valde själv att utsätta sig för en risk anser jag, full förståelse för den mobbades reaktion även om jag inte försvarar knivvåldet.

Skulle jag döda alla som mobbade mig i skolan så hade jag haft att göra.
Det är skolan och politike som skall sköta både mobbare och mobboffer. Man tar inte som svensk och mördar mågon, man litar på att vårt fina svenska folkhem kan klar uppgiften.
Kan inte folkhemmet Sverige skydda sin svenskar som byggt Sverige får nog politiken tänka om i grunden.
Jag vill kunna skicka mina barn till skola och veta att de inte kommer ut i liksäck.
Citera
2016-01-12, 08:40
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Kommunalrådet Patric Åberg har varit många gånger i media och visat hur duktig han och kommunen är som tar emot så mycket smutz. En liten rövslickare känns det som.

Undrar om han får en spirande tanke i sin lilla skalle att det kanske inte var så bra ta emot mörka män med dålig impulskontroll, hederstänk och våldsbenägenheter.

Facit i form av verkligheten har hunnit ikapp denna jubelidiot.

Citat " – Det är viktigt att vi är öppna med vad som hänt och att alla ges möjlighet att ge uttryck för sina känslor, menar Patric Åberg som konstaterar att den tragiska händelsen inte är lätt att ta till sig.
– Alla är vi chockade, säger han."

Kanske så, men Ingen Är Förvånad.

Tror aldrig att verkligheten kommer ikapp denna idiot. Han gör allt för att samla billiga sympatipoäng på denna händelse istället för att ta ansvar för det han själv har varit med och skapat och således också förmodligen hade kunnat förhindra.

Hans senaste facebookinlägg får mig verkligen att må illa...

https://www.facebook.com/patric.aberg?fref=ts

Från igår morse:
Ny vecka nya utmaningar. Eftersom det är måndag så är det som vanligt verksamhetsbesök och företagsbesök som står på agendan. Kvällen avslutas med Skånemoderaternas förbundsstyrelse. ‪#‎heltvanligmåndag‬

Från igår eftermiddag:
Saknar ord... Ge mig styrka
Citera
2016-01-12, 08:41
Medlem
Ravnungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Det eskalerade efter det. En moderat politiker sa att SD hittade på våldtäkterna. Du kan läsa alla artiklarna på Fria Tider.

http://www.friatider.se/rektorn-bortf-rklarade-tafsningarna-pojkar-r-pojkar-sen-v-ldtog-ali-sin-klasskamrat-p-skolg-rden
Mange takk, har inte sett den forut, mangt blir borta i infoflödet i media.

Nu är pappans intervju i norges størsta tidning også. Handlar bara om mobbning, stakkars. Blir kvalm när han drar inn manglende upprettelse av Heder från skolans sida, som et argument för hvarfor sonen upptredde som han gjorde.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/sverige/soennen-min-ble-mobbet-foer-drapet/a/23594550/
Citera
2016-01-12, 08:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Skulle jag döda alla som mobbade mig i skolan så hade jag haft att göra.
Det är skolan och politike som skall sköta både mobbare och mobboffer. Man tar inte som svensk och mördar mågon, man litar på att vårt fina svenska folkhem kan klar uppgiften.
Kan inte folkhemmet Sverige skydda sin svenskar som byggt Sverige får nog politiken tänka om i grunden.
Jag vill kunna skicka mina barn till skola och veta att de inte kommer ut i liksäck.

Mm, skolan, politiker, samhället, folkhemmet, alla ska ta ansvar för andras barn. Inte ett pip om föräldraansvar och egenansvar, men så ser ju landet ut som det gör också.
Citera
2016-01-12, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnabel
Flashback har förändrats. Många i tråden fokuserar enbart på etnicitet och skiter i om sanningen om varför 14-åringen högg. Jag försvarar inte dådet, men äcklas över hur vuxna människor använder ett tragiskt skolmord till att förstärka sitt främlingshat. För mig är ni bara ett gäng banjospelare.
Hur i helvete ska man kunna försvara att en kille som blir mobbad tar med en kniv till skolan ??? Det som sägs mellan raderna är -Är du mobbad har du rätt att döda.. Det är fan helt sanslöst hur flera av er tänker
Citera
2016-01-12, 08:44
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnabel
Flashback har förändrats. Många i tråden fokuserar enbart på etnicitet och skiter i om sanningen om varför 14-åringen högg. Jag försvarar inte dådet, men äcklas över hur vuxna människor använder ett tragiskt skolmord till att förstärka sitt främlingshat. För mig är ni bara ett gäng banjospelare.

Du måste endå fatta att den extrema överepresentation av våltäktsmän och andra typer av kriminella upprör. Hur fan tror du själv andra folk skulle reagera om svenskar åkte till mellanöstern och betedde sig på samma sätt
Etnicitet är extremt viktigt då ni vänsteras försöker beskylla oss vita män för allt ont. Vi vill inte bo i erat multikulti iasko som är påtvingat oss av sionistiska globalister, vad är det för konsrigt med det? Slår vad om att gm är minst 18 år och fått sin heder kränkt en gång och valt att hämnas och återta sin heder , mena style. Om en svensk blivit mobbat av en blatte och huggit honom till döds så vet vi hur det låtit i media.
Citera
2016-01-12, 08:46
Medlem
Ghastens avatar
Ja barnen lär sej från staterna hur man gör för att bli av med sina mobboffer. Fast där drar dom ofta med sig många oskyldigamed.

Det är ju bara tillslut tröttnade han. Vet ju som sagt inte han kanske ville hota honom lite sen hände det som hände. Trist för honom men 14 år så kommer han ju vara ute i samhället inom kort.
Citera
2016-01-12, 08:46
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Hur i helvete ska man kunna försvara att en kille som blir mobbad tar med en kniv till skolan ??? Det som sägs mellan raderna är -Är du mobbad har du rätt att döda.. Det är fan helt sanslöst hur flera av er tänker

Det blir så när landet fylls av folk med lägre iq. Flesta blattar förstår inte vad som krävs för att kunna ha ett fungerande samhälle utan diktatur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in