Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-12, 07:46
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Om den här senaste informationen stämmer, att pappan varit i kontakt med skolan flera gånger och sagt att hans son är mobbad och mår dåligt, att de varit i kontakt med polisen, att de uppsökt sjukhuset efter misshandel, att det gjorts en orosanmälan till soc och att en film har spridits på skolan där GM blir nedslagen och förnedras så är det många som är ansvariga till denna händelse.

Allt ovan borde vara möjligt att kontrollera.

I så fall så ska rektorn på skolan, som ljuger sig blå i media och påstår att han inte känner till någon konflikt, absolut ställas till svars för att han inte agerade. Socialtjänsten, polisen och kontaktpersonen på skolan borde också alla ransaka sig själva och sina handlingar.

Jag försvarar inte GMs handlingar, varken att han mördade BO och också eventuellt trakasserade flickorna på skolan. Det handlar om att vuxna myndighetspersoner måste ta sitt ansvar.

Enligt denna skildring så är 5 personer inblandade.

I rollerna:
GM
GMs kompis. Penisfotograf.
BO
BOs flickvän, spottloskare
BOs flickväns kompis. Penisfotomottagare.

Språkförbistring + felriktad spottloska = mord.

Citat:
Det hela handlade om att tjejen som var bästa vän med offret skulle hjälpa sin "rädda tjejkompis"
GM´s bästa vän skickade snapchatts eller vafan de heter på sitt könsorgan till denna rädda tjejkompisen och hon gick därav till denna tjejen och ville ha henne till att prata med gm´s kompis.

Gm´s kompis förstår inte vad tjejen säger och hämtar då GM där översätter GM till sin kompis sen när tjejen vänder ryggen och går därifrån så skriker han hora efter henne, då vänder hon sig och spottar och råkar träffa gm.

(FB) 15-årig pojke knivskuren till döds i Broby av 14-åring på skola 2016-01-11
Citera
2016-01-12, 07:46
Medlem
Media rapportera detta som privat upgörelsen fortfarande.
Moralen av detta är att låta bli om ni se eller känner en tjej som bli misshandlat eller våldtagit. Detta kommer endas rapporteras som något annat och du kommer inte får något hjälp alls.
Citera
2016-01-12, 07:47
Medlem
MentalIstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Vad baserar du det på?

Talar vi utifrån etnicitet bör man väl multiplicera antalet attacker av muslimer och negrer med 15 eller något för att komma upp i samma antal som etniska svenskar.
"Eller något"? Vad baserar du det själv på?
Citera
2016-01-12, 07:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag har aldrig varit med om att polisen inte upprättat en anmälan. Sen om den läggs ner är en annan femma men de har höga krav på sig att upprätta anmälningar(Statistik) som chefer kan använda för att anställa fler poliser osv

Men det har jag varit med om, senaste exempel handlar om We are Sthlm, du verkar ha missat den största nyheten den här veckan?
Citera
2016-01-12, 07:58
Medlem
Eftersom ett fåtal här på Fb tycker att det är försvarbart att döda för en eventuell mobbning så antar jag att ni har samma syn när det gäller våldtäkter mot kvinnor och deras val av kläder också?

Det kommer inte spela någon roll vad orsaken är/var. media vinklar, ljuger och tyvärr finns det människor som köper allt med hull och hår, hur kan det komma sig?

Media, polisen kommer fortsätta att försöka lura eller försköna synen av flyktingar, fast det är lönlöst det här är bara början, Det kommer kanske funka 4-5 månader av otaliga våldsbrott fast snart är varje Svensk på ett eller annat sätt drabbad och då går det inte att ljuga mer!

Det ända jag skulle vilja är att när det smäller vilket det kommer göra! Va så säkra! att ni som är blinda nu, springer då!
Citera
2016-01-12, 08:04
Medlem
Mullrets avatar
Kommunalrådet Patric Åberg har varit många gånger i media och visat hur duktig han och kommunen är som tar emot så mycket smutz. En liten rövslickare känns det som.

Undrar om han får en spirande tanke i sin lilla skalle att det kanske inte var så bra ta emot mörka män med dålig impulskontroll, hederstänk och våldsbenägenheter.

Facit i form av verkligheten har hunnit ikapp denna jubelidiot.

Citat " – Det är viktigt att vi är öppna med vad som hänt och att alla ges möjlighet att ge uttryck för sina känslor, menar Patric Åberg som konstaterar att den tragiska händelsen inte är lätt att ta till sig.
– Alla är vi chockade, säger han."

Kanske så, men Ingen Är Förvånad.
Senast redigerad av Mullret 2016-01-12 kl. 08:08.
Citera
2016-01-12, 08:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Eftersom ett fåtal här på Fb tycker att det är försvarbart att döda för en eventuell mobbning så antar jag att ni har samma syn när det gäller våldtäkter mot kvinnor och deras val av kläder också?

Det kommer inte spela någon roll vad orsaken är/var. media vinklar, ljuger och tyvärr finns det människor som köper allt med hull och hår, hur kan det komma sig?

Media, polisen kommer fortsätta att försöka lura eller försköna synen av flyktingar, fast det är lönlöst det här är bara början, Det kommer kanske funka 4-5 månader av otaliga våldsbrott fast snart är varje Svensk på ett eller annat sätt drabbad och då går det inte att ljuga mer!

Det ända jag skulle vilja är att när det smäller vilket det kommer göra! Va så säkra! att ni som är blinda nu, springer då!
Det är inte "försvarbart" men fullt förståeligt att en 14-åring som mobbas med skola och samhälles goda minne till slut tar till desperata åtgärder.

ATT skolan är så lam är inget ovanligt.
Citera
2016-01-12, 08:06
Medlem
Alltså jag varte grovt mobbad när jag gick i skolan. Och jag ser inte alls ut som ett offer, är inte så ful, klädde mig inte konstigt, betedde mig typ som alla andra. Men ändå valde ett femtal killar i min klass att nästan alltid ha roligt på min bekostnad. Som jag skrev tidigare är jag född här men kommer från en annan bakgrund.

Oavsett om han var mobbad eller inte, så rättfärdigar det inte mord. De rättfärdigar inte att gå runt med vapen. Men däremot menar jag på att skolor oftast inte hjälper till lot mobbningen... Min skola försökte i slutet på nian styra upp något. Eller ah, tjejerna i klassen gick o sa till läraren som kalla upp alla till ett möte. Fick stå o skämmas ännu mer när alla prata om mig o att jag varte mobbad hela mellan o högstadiet. Jag sa aldrig något. Försökte varje dag lösa det på egen hand, ibland blev de bråk o man slog tillbaka. Var rätt så bra på det. Men det var ju inte heller någon lösning.

Förlåt för off topic. Nu tillbaka till aktuella ärendet. Jag ville ba säga att ta det endå med en nypa salt när "enroligtjej" skriver. Hon skriver att hon inte kan skriva massa info? Men hon kan skriva ut lite andra saker? Var källkritiska till allt. Tänk till. Detta inlägg blev lite rörigt, men han kan likagärna ha mobbat killen, som att den hela historien med slå tjejer (GM) stämmer. Vi vet inte 100%.

Om han nu mobba killen, äre inte enkelt att ta sånt varje dag. Jag klarade av det. Men långt ifrån alla. Folk begår ju fan självmord tack vare mobbning
Citera
2016-01-12, 08:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerGregerxD
Fy fan för Avfallsbladet

"Hans pappa säger till Aftonbladet att pojken fick uppsöka sjukhus före jullovet efter en misshandel och att en mobilfilm från händelsen spreds bland eleverna."

Okej, var det i samma tillfälle som din son slog en tjej hårt i mage?

" Jag ville visa dem skadorna på min son. Men de sa att de inte kunde göra något"

(Upp till akuten för att skrika på sjuksköterskor. Blev så klart ignorerad då hans son enligt vittnesuppgift fått "en hård örfil".)

"– Skolan gjorde inget för att hjälpa honom och upprätta hans heder."

Och här har vi väl pudelns kärna. Var har GM fått influenser ifrån för att misshandla tjejer och utöva blodshämnder på detta viset? Farsan tog med han till sjukhuset så han var uppenbarligen medveten om kränkningen. 14åringen blev antagligen påeldad att utkräva hämnd hemifrån under ledigheten.

När vi straffar brottslingar för att ge offren upprättelse - vad handlar det om?

Vad är det för upprättelse vi talar om i svenska rättssystemet?

Nu var det två utländska pojkar och självklart måste man då på flashback stirra sig blinda på ett ord .. ett ord som i sammanhanget är ett annat sätt att uttrycka just "upprättelse" på.
Citera
2016-01-12, 08:10
Medlem
Finns det ingen sammanfattning? En någorlunda korrekt bild av vad som hände. Avfallsbladet litar jag inte på.
Citera
2016-01-12, 08:11
Medlem
cammos avatar
Så pappan går ut i media snabbt för att kunna ljuga ihop en historia om att hans son är "offer" och har förlorat sin heder. Fy fan vad man mår illa.
Citera
2016-01-12, 08:13
Medlem
Newcastle76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Kommunalrådet Patric Åberg har varit många gånger i media och visat hur duktig han och kommunen är som tar emot så mycket smutz. En liten rövslickare känns det som.

Undrar om han får en spirande tanke i sin lilla skalle att det kanske inte var så bra ta emot mörka män med dålig impulskontroll, hederstänk och våldsbenägenheter.

Facit i form av verkligheten har hunnit ikapp denna jubelidiot.

Precis min tanke.
Dessutom, ska bli kul att se om Löfven tar flyget till Broby idag likt Trollhättan. Brottet är detsamma, bara ett mindre offer.
Patric Åberg borde ge sig ut i verklighetens skola, prata med svenska ungdomar som vet att en konflikt med en "Nyanländ" kan resulterar i döden då död är en normalitet för dessa arabbarn.
Nu väntar vi med spänning på att MSM ska gå ut med ursprung på GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in