Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-12, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mm, skolan, politiker, samhället, folkhemmet, alla ska ta ansvar för andras barn. Inte ett pip om föräldraansvar och egenansvar, men så ser ju landet ut som det gör också.

Jo du har rätt mina föräldrar var också med och stöttade mig i skolan. Jag var uppfostrad och fick lära mig tidigt att inte leka med knivar.
Jag anser fortfarande att skola och politik skall ha ansvar för mina barn när jag lämnat dem på skolan.
Citera
2016-01-12, 08:48
Medlem
Karembeus avatar
Även SVT fyller på med "mobbingspåret":

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/skane/elev-knivskuren-i-broby

Förvisso med hänvisning till Aftonbladets artikel...men ändå.

Inte bara blev Arminas mördad av en 14-årig MENAit nu gör MSM sitt absolut yttersta för att karaktärsmörda Arminas. De vet så klart att den 14-årige pojken är MENA eftersom de gjort en intervju med fadern. Därefter gör de sitt yttersta för att framställa den mördade som elak mobbare och skyldig (tvärtemot allt som tidigare har sagts om honom av vänner och lärare på skolan) och den 14-åriga mördaren som ett oskyldigt offer som handlade i desperation. Att hans pappa pratar om att upprätta heder gör att det vänder sig i magen...
Citera
2016-01-12, 08:48
Medlem
Nu försvarar jag inte dådet , men låt oss bryta ner det lite.

Vad är fakta:

GM gick i 7an och Offret gick i 9an. Dem gick i samma "Svenska som andra språk" klass.

Om vi tänker tillbaka till när vi gick i 6-9an , inte var det 7e klassarna som mobbade 9orna , mer tvärt om eller hur?

Det kan mycket väl stämma att killen slog till en tjej och 15åringen slog till och ned GM, men vad ligger bakom bråket mellan tjejen och GM?

Hon mobbade kanske GM med, och som 14 vet man väl kanske inte mycket bättre än att man kanske lappar till mobbaren oavsett kön... In kommer 9an och slår ner den som går i 7an.

Offret har tidigare misshandlat GM vilket har blivit dokumenterat, film spreds på skolan, mobbningen fortsatte men ingen hjälpte GM.

Tillslut knäppte det till i skallen på han. Inte försvarbart, men jag förstår att det kan ha slagit slint tillslut.

Tragiskt oavsett, detta är ju barn för helvete.
Citera
2016-01-12, 08:50
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Jo du har rätt mina föräldrar var också med och stöttade mig i skolan. Jag var uppfostrad och fick lära mig tidigt att inte leka med knivar.
Jag anser fortfarande att skola och politik skall ha ansvar för mina barn när jag lämnat dem på skolan.

Pappan ansåg ju att sonen måste återta sin heder, vilket måste betyda att den så kallade mobbaren måste straffas och tryckas ner på sama sätt eller än värre dödas.
Citera
2016-01-12, 08:50
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Det här leder rimligen till att svenska föräldrar snabbar på att sätta sina barn i helsvenska skolor. Inom 10 år har vi totalsegregerade skolor - de med 100% svenska elever (minus de av ost-asiatiskt ursprung) och skolor med 100% elever från mena.

Politiker jobbar redan hårt med att försöka stänga ner den valmöjligheten och tvinga svenskar att offra sina barn för "integrationens" skull. Politiker har genom massimporten förstört svenska skolan och nu ska de försöka tvinga svenska barn att offra sig själva och sin framtid för att rädda skiten tillräckligt mycket så att politikerna som är de ansvariga ska kunna rädda sitt eget skinn.

OnT: När man läser pappan i Aftonbladet dels påstå att sonen varit mobbad och dels nämna att sonen skulle "upprätta sin heder" så inser man, om man inte är helt verklighetsfrånvänd, att den så kallade mobbningen kan ha varit något hur obetydligt som helst. En arab kan ju bli kränkt av i princip vad som helst verkar det.
Citera
2016-01-12, 08:52
Medlem
onemorechances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark
GM har en sån där musse mössa på sig i den bilden. En god muslim alltså. Kuffarn kom ivägen för Muhjadeen'en och hans byte.

Det är ingenstans bekräftat att det är han på bilden som är GM.
Citera
2016-01-12, 08:52
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Det här leder rimligen till att svenska föräldrar snabbar på att sätta sina barn i helsvenska skolor. Inom 10 år har vi totalsegregerade skolor - de med 100% svenska elever (minus de av ost-asiatiskt ursprung) och skolor med 100% elever från mena.

Det blir någonting att se bakåt på av vår fantastiska nuvarande skolminister. Titta vad jag åstadkom - västvärldens största kaos-skola.

Vi har väl inga alternativ. Lösningen på helvetet i skolan skall bli bussning vad jag förstår.
För att vi skall få totalsegregerade skolor (vilket är det enda scenario, jag kan se, som leder till något bättre) så behöver vi tillåta skolor att ta ut elevavgifter. Det finns inte inget parti i Sverige som vill tillåta detta.

Varken M eller L har ens enskilda representanter som vågar föreslå något sådant. Så långt har indoktrineringen gått.

Vill föräldrar skicka barnen på bättre skolor så återstår bara att skicka dem till internat i England eller USA.
Citera
2016-01-12, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Även SVT fyller på med "mobbingspåret":

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/skane/elev-knivskuren-i-broby

Förvisso med hänvisning till Aftonbladets artikel...men ändå.

Inte bara blev Arminas mördad av en 14-årig MENAit nu gör MSM sitt absolut yttersta för att karaktärsmörda Arminas. De vet så klart att den 14-årige pojken är MENA eftersom de gjort en intervju med fadern. Därefter gör de sitt yttersta för att framställa den mördade som elak mobbare och skyldig (tvärtemot allt som tidigare har sagts om honom av vänner och lärare på skolan) och den 14-åriga mördaren som ett oskyldigt offer som handlade i desperation. Att hans pappa pratar om att upprätta heder gör att det vänder sig i magen...

"pojken är MENA" "MSM"
vad beyder dessa förkortningar så man begriper?
Citera
2016-01-12, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Vi har väl inga alternativ. Lösningen på helvetet i skolan skall bli bussning vad jag förstår.
För att vi skall få totalsegregerade skolor (vilket är det enda scenario, jag kan se, som leder till något bättre) så behöver vi tillåta skolor att ta ut elevavgifter. Det finns inte inget parti i Sverige som vill tillåta detta.

Varken M eller L har ens enskilda representanter som vågar föreslå något sådant. Så långt har indoktrineringen gått.

Vill föräldrar skicka barnen på bättre skolor så återstår bara att skicka dem till internat i England eller USA.

Det finns såvitt jag förstått privata skolor med religiös inriktning vilket är fullkomligt okej. Muslimska skolor i Sverige. En utväg skulle kunna vara att skapa en ny religion i Sverige och sedan utnyttja religionsfriheten till att skapa skolor baserade på den religionen. En muslim kan inte söka sig till den skolan för då bryter muslimen mot sin egen religion.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beng14beng
"pojken är MENA" "MSM"

MENA = Mellanöstern och Nord Afrika
Citera
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beng14beng
"pojken är MENA" "MSM"

Förlåt.

MENA = MiddleEastNorthernAfrica
MSM = MainStreamMedia
Citera
2016-01-12, 08:57
Medlem
Eroticon6s avatar
Någon som vet vilket ursprung BO har?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto