Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-12, 07:36
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Menar du att AB, precis som DN, ska mörka sanningen?

Det är ju uppenbarligen inte bara pappan utan ett flertal olika uppgiftslämnare som lämnat samma information.

Det står "Flera andra uppgiftslämnare med insyn i utredningen bekräftar bilden av att 14-åringen varit mobbad." men det kan lika gärna betyda att släktingar till gm bekräftar det. Mobbad kan betyda både att han var mobbad på riktigt samt att han blev mobbad/retad för att han fick stryk och det finns bevis på film om det.
Citera
2016-01-12, 07:36
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Fy fan för Avfallsbladet

"Hans pappa säger till Aftonbladet att pojken fick uppsöka sjukhus före jullovet efter en misshandel och att en mobilfilm från händelsen spreds bland eleverna."

Okej, var det i samma tillfälle som din son slog en tjej hårt i mage?

" Jag ville visa dem skadorna på min son. Men de sa att de inte kunde göra något"

(Upp till akuten för att skrika på sjuksköterskor. Blev så klart ignorerad då hans son enligt vittnesuppgift fått "en hård örfil".)

"– Skolan gjorde inget för att hjälpa honom och upprätta hans heder."

Och här har vi väl pudelns kärna. Var har GM fått influenser ifrån för att misshandla tjejer och utöva blodshämnder på detta viset? Farsan tog med han till sjukhuset så han var uppenbarligen medveten om kränkningen. 14åringen blev antagligen påeldad att utkräva hämnd hemifrån under ledigheten.
Citera
2016-01-12, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Poliserna som jobbade med We are Sthlm var också skyldiga att ta upp och upprätta anmälningar, men det gjordes inte plikttroget, så jag tycker att du drar en slutsats i det här fallet som inte går att dra.

Det är inte säkert att folk gjorde anmälan i det fallet. Menar du att om en pappa kommer in till polisstation efter att hans son misshandlats så illa att han fått besöka sjukhus och dessutom har filmbevis så har polisen struntat i att ta upp en anmälan eller ens kontaktat soc? I call it bullshit.
Citera
2016-01-12, 07:38
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Absolut, GMs familj vill förstås lägga fram förmildrande omständigheter, men i detta fall borde en utredning göras för att se vad som är sant, för allt detta borde vara möjligt att kontrollera.

Självklart bör en utredning göras och det kommer det säkerligen att göras också men du kan inte räkna med att den informationen kommer att komma upp i media i framtiden.
Citera
2016-01-12, 07:38
Medlem
Citat:
Menar du att AB, precis som DN, ska mörka sanningen?

Det är ju uppenbarligen inte bara pappan utan ett flertal olika uppgiftslämnare som lämnat samma information.

Detta är underåriga det handlar om, varför nu ändra policy o skriva massa löst snack för ena sidan bara, killen har ju knappast kallnat på bårhuset och oavsett vad han gjort är det väl GM (mördaren) som skall granskas först, pappan talar om att skolan inte hjälp till att "upprätta GMs heder"' bara där får jag kalla kårar hur han uppfostrats....
Citera
2016-01-12, 07:39
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arialo
Men lever du under en sten eller? Klart de mörkar sanningen. Det är en vänstertidning med en politisk agenda precis som all annan media i Sverige. Du fattar inte att du lever i en diktatur.

Jo, jag vet, eftersom jag lever i en "riktigt" diktatur.

Att mörka sanningen genom att undanhålla sanningen, som DN gjorde sist, är inte samma sak som att ljuga sina läsare rakt upp i ansiktet.

Men i övrigt håller jag med om att media, och tydligen även polisen, har en politisk agenda att gå efter när de förmedlar information till folket.
Citera
2016-01-12, 07:40
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerGregerxD
Fy fan för Avfallsbladet

"Hans pappa säger till Aftonbladet att pojken fick uppsöka sjukhus före jullovet efter en misshandel och att en mobilfilm från händelsen spreds bland eleverna."

Okej, var det i samma tillfälle som din son slog en tjej hårt i mage?

" Jag ville visa dem skadorna på min son. Men de sa att de inte kunde göra något"

(Upp till akuten för att skrika på sjuksköterskor. Blev så klart ignorerad då hans son enligt vittnesuppgift fått "en hård örfil".)

"– Skolan gjorde inget för att hjälpa honom och upprätta hans heder."

Och här har vi väl pudelns kärna. Var har GM fått influenser ifrån för att misshandla tjejer och utöva blodshämnder på detta viset? Farsan tog med han till sjukhuset så han var uppenbarligen medveten om kränkningen. 14åringen blev antagligen påeldad att utkräva hämnd hemifrån under ledigheten.

Och aftonhororna tar parti för mördaren och får den mördade att se ut som han förtjänade det. Förr eller senare kommer detta tillbaka till aftonhororna själva. Vidriga kräkäckel som talar illa om mördade barn.
Citera
2016-01-12, 07:41
Medlem
purpurites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Aftonbladet karaktärsmördar den dödade 15-åringen totalt här:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22074760.ab

Såväl 14-åringens föräldrar som flera andra källor med insyn i utredningen uppger för Aftonbladet att den mordmisstänkte pojken var mobbad i skolan under en längre tid.

Skolan gjorde inget för att hjälpa honom och upprätta hans heder. I stället var min son tvungen att träffa 15-åringen varje dag i skolan. Det gjorde honom väldigt upprörd.

Det hela illustreras med en bild där en journalist sitter och antecknar med ett block, och man ser en (troligtvis skådespelare) person som ska föreställa pappan med ryggen mot kameran. Han har ett relativt ljushårigt och icke-MENA utseende.

Artikeln är uppseendeväckande. Stämmer detta, OK. Men om det inte stämmer och man utnyttjar en mördad 15-åring för att "inte spä på främlingsfientliga stämningar", då är det helt förjävligt.

Håller med men låter som att det var pappan GM som ville yttra sig, det här är hans "historia". Sen kan man undra hur trovärdigt den är, först nämns mobbing men sen nämns ju HEDER. Det kanske inte krävdes mycket för 14-åringen att känna sig kränkt (vilket pappan benämner som "mobbing"), det börjar se ut som att det är hedersrelaterat.
Citera
2016-01-12, 07:42
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Detta är underåriga det handlar om, varför nu ändra policy o skriva massa löst snack för ena sidan bara, killen har ju knappast kallnat på bårhuset och oavsett vad han gjort är det väl GM (mördaren) som skall granskas först, pappan talar om att skolan inte hjälp till att "upprätta GMs heder"' bara där får jag kalla kårar hur han uppfostrats....

Det där med heder säger väl allt.

Säga nej till sexuella trakasserier för en arabisk muslim=mobbning.
Senast redigerad av highstakes 2016-01-12 kl. 07:47.
Citera
2016-01-12, 07:43
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Och aftonhororna tar parti för mördaren och får den mördade att se ut som han förtjänade det. Förr eller senare kommer detta tillbaka till aftonhororna själva. Vidriga kräkäckel som talar illa om mördade barn.

Det är ju lite märkligt att de väljer att skriva snyfthistoria om mördaren om att han blev mobbad när jag med 99% säkerhet även tror att trollhättankillen också blev mobbad i skolan. Det baserar jag på att han var en kuf och kufar brukar bli retade.
Citera
2016-01-12, 07:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arialo
Det är inte säkert att folk gjorde anmälan i det fallet. Menar du att om en pappa kommer in till polisstation efter att hans son misshandlats så illa att han fått besöka sjukhus och dessutom har filmbevis så har polisen struntat i att ta upp en anmälan eller ens kontaktat soc? I call it bullshit.

Ja, just så menar jag, och kan inte säga att det har hänt eller inte, men fullt möjligt. Din övertro på den mörkande polisen är imponerande må jag säga.

Kan vi inte hålla alla dörrar öppna tills vi vet mer?
Citera
2016-01-12, 07:46
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, just så menar jag, och kan inte säga att det har hänt eller inte, men fullt möjligt. Din övertro på den mörkande polisen är imponerande må jag säga.

Kan vi inte hålla alla dörrar öppna tills vi vet mer?

Jag har aldrig varit med om att polisen inte upprättat en anmälan. Sen om den läggs ner är en annan femma men de har höga krav på sig att upprätta anmälningar(Statistik) som chefer kan använda för att anställa fler poliser osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in