Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-11, 19:36
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Märkligt egentligen att inte GM's namn har sipprat ut efter ett antal timmar.

Det bör ju vara ganska många elever på skolan som känner till vem det är. Dådet skedde klockan 12:45, och BO avled på sjukhus ca 14:30.
Citera
2016-01-11, 19:36
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Det här blir problematiskt... En nysvensk hugger ihjäl en annan nysvensk för att den senare skyddar en svensk ?

Att politisera det kan inte bli annat en ett jävla käbbel.

Falsk jämförelse. Det är en jävla skillnad på en Lett och en Arab.

Jag tror inte du hittar någon som skulle motsätta sig en begränsad invandring från Lettland, med tanke på att letter är vita européer. Araber är det inte.

Vad mig anbelangar så är detta bara ännu ett mångkulturelly vansinnesdåd.
Citera
2016-01-11, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123
Förvisso lät det väl så om moppegänget i Rödeby för några år sedan också?
Nej, faktiskt inte.
Citera
2016-01-11, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Det står i facebook tråden att araben ville köra upp fingrar i röv och vagina på flicka. BO (med utländsk namn) gick emellan och fick en kniv i hjärtat.
I vilken tråd? Jag ser det inte när jag tittar i de 2st trpdar som finns.
https://www.facebook.com/goingeskolan/posts/876678585782147
https://www.facebook.com/goingeskolan/posts/876627089120630
Skärmdump?
Citera
2016-01-11, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckmann
Falsk jämförelse. Det är en jävla skillnad på en Lett och en Arab.

Jag tror inte du hittar någon som skulle motsätta sig en begränsad invandring från Lettland, med tanke på att letter är vita européer. Araber är det inte.

Vad mig anbelangar så är detta bara ännu ett mångkulturelly vansinnesdåd.

Litauer dock..
Citera
2016-01-11, 19:40
Medlem
Jag tror iaf att gm varit en jävel mot tjejen och att det var för att skydda henne bo tog kniven. Tjafset som varit tidigare dem emellan var säkert för att gm betett sig illa mot tjejen innan. Gm var inget mobboffer.
Citera
2016-01-11, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herre-Gud
Jag tror iaf att gm varit en jävel mot tjejen och att det var för att skydda henne bo tog kniven. Tjafset som varit tidigare dem emellan var säkert för att gm betett sig illa mot tjejen innan. Gm var inget mobboffer.

Vad är det för tjej ni snackar om?
Citera
2016-01-11, 19:43
Medlem
Den gm skulle sätta kniven i egentligen för han bråkade med henne men som bo gick emellan för att skydda.
Citera
2016-01-11, 19:44
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj

Det finns (obekräftade) uppgifter om att GM har gått på en tjej, och BO har försvarat henne och då blivit knivhuggen av GM. Men det är helt obekräftat.

Media har beskrivit det hela som en "konflikt mellan pojkarna".
Citera
2016-01-11, 19:44
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunnersAreRunners
Kort sammanfattning som är baserad utifrån samtal med personer på facebook boende i broby samt gåendes på skolan. Det vill säga säkra källor och inte något riksfetto som sitter upp i Luleå och gissar sig fram.

BO (vars namn nämnts flertalet gånger redan) uppfattar hur en tjejkompis till honom blir slagen av GM, varpå BO bestämmer sig för att gå emellan och markera. Detta leder till att BO blir knivhuggen. Mer exakt information har jag dessvärre inte lyckats luska fram då de flesta inte är så pratsamma.

En annan person av de jag samtalat med har även hängt ut en individ med namn och bild. Men eftersom jag inte fått bekräftat av flera personer att det är han som är GM tänker jag ej hänga ut någon.

GM sägs komma från Syrien då en av de personerna jag samtalat med påpekar att han vet vem GM är samt att han pratar en arabisk dialekt som kan kopplas till Syrien.

Alltså en syrier som blir "kränkt" för att han inte i fred får slå på lägre stående som kvinnor. Kanske motsatte hon sig arableken TaHarrush känd från Köln https://www.flashback.org/sp55983423 En otrogen ickearab har dessutom fräckheten att hjälpa tjejen. Detta leder till att han drar kniv och hugger direkt i hjärtat.
Senast redigerad av EricBlair 2016-01-11 kl. 19:50.
Citera
2016-01-11, 19:45
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj

Det verkar vara ett spår som nu någon läst på Facebook. GM är taskig mot ett tjej, BO går emellan och GM drar kniv och sticker ner honom. Exakt hur det nu gått till kommer väl förbli okänt då det kommer vara sekretess och stängda dörrar.
Citera
2016-01-11, 19:46
Medlem
dunderhokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
"konflikt mellan pojkarna".

Var det inte rektorn som hade gett ett sådant uttalande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in