Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-12, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Så länge jag inte har mer information så står jag faktiskt mest på den mobbades sida. Får vi bekräftat att den mobbade också har uppträtt illa så kommer jag förmodligen att omvärdera min empati.

läs inlägg 924, så ser du en annan version, låt rättvisan ha sin gång.

anar att BO vågade säga till, det tål inte MENA folk!
Citera
2016-01-12, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det troliga är nog att familjen får lämna landet lite informellt. UD fixar nog det med lite kontakter. Det finns 3 st oskyldiga i familjen som nu verkar jagas av svenska idioter om man skall tro vad man läser här.

För de flesta så väcker dådet känslor och främst medkänslor för BO och hans familj. För vissa väcker det här hatiska känslor som kan vara länge. Jag vet precis hur det kan se ut i såna här byar och vi vet också hur många som råkat ut för långsinta personer genom tiderna. Jag tror familjen får en chans att börja om i ett annat land.

Behöver knappast röra sig "såna här byar"... Hade det varit mitt barn hade jag jagat dom till tidens/världens ände
Citera
2016-01-12, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Var det första eller andra generation på GM?
Klockrent att så fort GM är vit, publiceras bild o namn i media, men ack o ve, inte här eftersom han har fel pigment i ansiktet.

Eller för att han är under 15 ditt jävla stolpskott.
Citera
2016-01-12, 07:19
Medlem
Vidrigt av Aftonbladet att vinkla detta som att GM är själv ett offer..
Citat:
Såväl 14-åringens föräldrar som flera andra källor med insyn i utredningen uppger för Aftonbladet att den mordmisstänkte pojken var mobbad i skolan under en längre tid.

Enligt pappan ska den nu döde 15-åringen ha varit delaktig.

Men ja de e ju i PK-anda att skydda GM till punkt å prickar när han är en invandrare..
Citera
2016-01-12, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Den som skrev i tråden är trovärdigare. Killen försvarade tjejerna från sextrakasserier och fick en kniv i ryggen för det. Pappan och sonen tolkade det som mobbing när någon förhindrade deras fortsatta sextrakasserier. Aftonhoran går på mördarens berättelse och pissar på den mördade 15-åringens lik. Aftonhoran gräver sin grav.

Det tragiska är att du antagligen har rätt. Blev inte ens förvånad när jag såg artikeln på Aftonbladet där de uppenbart försöker förmildra omständigheterna och tror blint på 14-åringens pappa.
Citera
2016-01-12, 07:20
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Aftonbladet karaktärsmördar den dödade 15-åringen totalt här:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22074760.ab

Såväl 14-åringens föräldrar som flera andra källor med insyn i utredningen uppger för Aftonbladet att den mordmisstänkte pojken var mobbad i skolan under en längre tid.

Skolan gjorde inget för att hjälpa honom och upprätta hans heder. I stället var min son tvungen att träffa 15-åringen varje dag i skolan. Det gjorde honom väldigt upprörd.

Det hela illustreras med en bild där en journalist sitter och antecknar med ett block, och man ser en (troligtvis skådespelare) person som ska föreställa pappan med ryggen mot kameran. Han har ett relativt ljushårigt och icke-MENA utseende.

Artikeln är uppseendeväckande. Stämmer detta, OK. Men om det inte stämmer och man utnyttjar en mördad 15-åring för att "inte spä på främlingsfientliga stämningar", då är det helt förjävligt.
Citera
2016-01-12, 07:21
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Enligt aftonbladet som intervjuat 14-åringens pappa så har 14-åringen som knivdödade 15-åringen varit mobbad en längre tid och 15-åringen uppges ha varit delaktig i mobbingen.

Om den här senaste informationen stämmer, att pappan varit i kontakt med skolan flera gånger och sagt att hans son är mobbad och mår dåligt, att de varit i kontakt med polisen, att de uppsökt sjukhuset efter misshandel, att det gjorts en orosanmälan till soc och att en film har spridits på skolan där GM blir nedslagen och förnedras så är det många som är ansvariga till denna händelse.

Allt ovan borde vara möjligt att kontrollera.

I så fall så ska rektorn på skolan, som ljuger sig blå i media och påstår att han inte känner till någon konflikt, absolut ställas till svars för att han inte agerade. Socialtjänsten, polisen och kontaktpersonen på skolan borde också alla ransaka sig själva och sina handlingar.

Jag försvarar inte GMs handlingar, varken att han mördade BO och också eventuellt trakasserade flickorna på skolan. Det handlar om att vuxna myndighetspersoner måste ta sitt ansvar.
Citera
2016-01-12, 07:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Den som skrev i tråden är trovärdigare. Killen försvarade tjejerna från sextrakasserier och fick en kniv i ryggen för det. Pappan och sonen tolkade det som mobbing när någon förhindrade deras fortsatta sextrakasserier. Aftonhoran går på mördarens berättelse och pissar på den mördade 15-åringens lik. Aftonhoran gräver sin grav.
men allt som han säger står ju i tidningen, kan likväl vara nån som bara citerar därifrån.
Citera
2016-01-12, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Aftonbladet karaktärsmördar den dödade 15-åringen totalt här:

Skolan gjorde inget för att hjälpa honom och upprätta hans heder. I stället var min son tvungen att träffa 15-åringen varje dag i skolan. Det gjorde honom väldigt upprörd.

Det hela illustreras med en bild där en journalist sitter och antecknar med ett block, och man ser en (troligtvis skådespelare) person som ska föreställa pappan med ryggen mot kameran. Han har ett relativt ljushårigt och icke-MENA utseende.

Artikeln är uppseendeväckande. Stämmer detta, OK. Men om det inte stämmer och man utnyttjar en mördad 15-åring för att "inte spä på främlingsfientliga stämningar", då är det helt förjävligt.

Hur fan kan AB skriva så även om det vore sant, dom pissar ju på BO o låter inte hans nära sörja i ro, dom borde tagga ner o inte gotta sig i GMs familjevinkling, detta var droppen!
Citera
2016-01-12, 07:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Om den här senaste informationen stämmer, att pappan varit i kontakt med skolan flera gånger och sagt att hans son är mobbad och mår dåligt, att de varit i kontakt med polisen, att de uppsökt sjukhuset efter misshandel, att det gjorts en orosanmälan till soc och att en film har spridits på skolan där GM blir nedslagen och förnedras så är det många som är ansvariga till denna händelse.

I så fall så ska rektorn på skolan, som ljuger sig blå i media och påstår att han inte känner till någon konflikt, absolut ställas till svars för att han inte agerade. Socialtjänsten, polisen och kontaktpersonen på skolan borde också alla ransaka sig själva och sina handlingar.

Jag försvarar inte GMs handlingar, varken att han mördade BO och också eventuellt trakasserade flickorna på skolan. Det handlar om att vuxna myndighetspersoner måste ta sitt ansvar.

Läste i media att pappan påstår att polisen sa att de inte kunde göra något och att polisen även vägrade att ta del av den påstådda filminspelningen.

Jag tycker att det är ett uselt agerande från polisens sida om uppgiften stämmer, och jag tror att media kan komma att plocka upp det och lägga in i den brasa som brinner under rikspolischefen, det finns vissa beröringspunkter med den kritik som nu utövas mot polisen i stort.
Citera
2016-01-12, 07:27
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Hur fan kan AB skriva så även om det vore sant, dom pissar ju på BO o låter inte hans nära sörja i ro, dom borde tagga ner o inte gotta sig i GMs familjevinkling, detta var droppen!

Jo jag håller med. Även om det var sant att 15-årige Arminas hade mobbat den 14-årige MENA-mördaren (vilket inget tyder på) så borde inte Aftonbladet ha skrivit så här bara 19 timmar efter mordet.

Vad tog allt snack om att det är barn vägen? Tycker det är mycket märkligt.
Citera
2016-01-12, 07:28
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Men man måste alltid ta gm föräldrar med en nypa salt, ofta så påstår de saker som skrivs ut i media och sen intervjuar de någon random person inom socialtjänst eller kommunen som inte har någon koll alls och eftersom de inte kan svara just då eftersom de kanske inte har någon information om ev ärende så skriver tidningarna så att det ser ut som att föräldern har rätt. Sen tror jag knappast att media återkommer till berörd person på kommun/socialtjänst för de har redan sin sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in