Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-12, 06:41
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Aftonbladet skriver att GM blivit mobbad och misshandlad av BO. Det skall tydligen funnits en mobilfilm som visade ett av övergreppen. Filmen skall ha skickats runt på skolan. Stämmer detta faller ju bilden av BO som en genomsnäll och oskyldig kille.

Det skrivs även att båda pojkarna läste svenska som andra språk. Ingen högodsare direkt. Med tanke på det så lär det vara andra bruschor som jagar GM:s familj. Blodsfejd och heder... Välkommen till 2016.
Senast redigerad av TheyWillKillUsAll 2016-01-12 kl. 06:44.
Citera
2016-01-12, 06:43
Medlem
Nu har Aftonbladet vaknat med en snyfthistoria om hur synd det var om gm.
Pappan gråter ut och skyller allt på bo.
Fy för den styrda indoktrineringen som media håller på med.
Så falskt att göra en mördare till offer.
Citera
2016-01-12, 06:44
Moderator
v50s avatar
Enligt aftonbladet som intervjuat 14-åringens pappa så har 14-åringen som knivdödade 15-åringen varit mobbad en längre tid och 15-åringen uppges ha varit delaktig i mobbningen.

Citat:
Såväl 14-åringens föräldrar som flera andra källor med insyn i utredningen uppger för Aftonbladet att den mordmisstänkte pojken var mobbad i skolan under en längre tid.

Enligt pappan ska den nu döde 15-åringen ha varit delaktig.

Polisen har tidigare bekräftat att det fanns en konflikt mellan offret och den misstänkta gärningsmannen och nu uppger 14-åringens pappa att allt eskalerade i slutet av höstterminen.
Då ska de båda pojkarna ha slagits och en film på incidenten spreds sedan bland elever på skolan.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22074760.ab
Senast redigerad av v50 2016-01-12 kl. 07:11.
Citera
2016-01-12, 06:44
Medlem
von.gyhlenstraahles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det troliga är nog att familjen får lämna landet lite informellt. UD fixar nog det med lite kontakter. Det finns 3 st oskyldiga i familjen som nu verkar jagas av svenska idioter om man skall tro vad man läser här.

För de flesta så väcker dådet känslor och främst medkänslor för BO och hans familj. För vissa väcker det här hatiska känslor som kan vara länge. Jag vet precis hur det kan se ut i såna här byar och vi vet också hur många som råkat ut för långsinta personer genom tiderna. Jag tror familjen får en chans att börja om i ett annat land.

Om de inte är kurder? Ställer mig tveksam till oskyldig far & bror isf
Citera
2016-01-12, 06:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Nu har Aftonbladet vaknat med en snyfthistoria om hur synd det var om gm.
Pappan gråter ut och skyller allt på bo.
Fy för den styrda indoktrineringen som media håller på med.
Så falskt att göra en mördare till offer.

Men pappan och den misstänkte är ju också brottsoffer, sonen blev illa behandlad och pappan får se sin familj i spillror. Det finns bara offer i den här händelsen tycker jag.

En mobbare är en mobbare, han valde själv att utsätta sig för en risk anser jag, full förståelse för den mobbades reaktion även om jag inte försvarar knivvåldet.
Citera
2016-01-12, 06:55
Medlem
GrusNegers avatar
Är Aftonbladets journalister fulla ?

"Pappan till den misstänkte pojken önskar händelserna måndagen den 11 november vore en mardröm – som han kan vakna ur.

– Jag grät när jag hörde att 14-åringen hade dött"
Citera
2016-01-12, 06:56
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det troliga är nog att familjen får lämna landet lite informellt. UD fixar nog det med lite kontakter. Det finns 3 st oskyldiga i familjen som nu verkar jagas av svenska idioter om man skall tro vad man läser här.

För de flesta så väcker dådet känslor och främst medkänslor för BO och hans familj. För vissa väcker det här hatiska känslor som kan vara länge. Jag vet precis hur det kan se ut i såna här byar och vi vet också hur många som råkat ut för långsinta personer genom tiderna. Jag tror familjen får en chans att börja om i ett annat land.

Långsinta persomer om fått sitt barn/vän ihjälhuggen. Oj vad konstigt at man kräver hämd när straffpåföljden för gärningsmannen kommer bli lika med noll!
Citera
2016-01-12, 06:58
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men pappan och den misstänkte är ju också brottsoffer, sonen blev illa behandlad och pappan får se sin familj i spillror. Det finns bara offer i den här händelsen tycker jag.

En mobbare är en mobbare, han valde själv att utsätta sig för en risk anser jag, full förståelse för den mobbades reaktion även om jag inte försvarar knivvåldet.

Nu ska vi inte tro allt Aftonhoran skriver.
Jag har fått intrycket att GM har vart hård mobbare själv, trakasserat tjejer på skolan.
Citera
2016-01-12, 07:01
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

GM kände nog sig kränk när någon yngreninte ville ta emot hans skit. Lovar att han är en kränkt 18 åring som driver runt bland fjortisar som inte ger han nog med respekt.
Citera
2016-01-12, 07:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Jag har fått intrycket att GM har vart hård mobbare själv, trakasserat tjejer på skolan.

Så länge jag inte har mer information så står jag faktiskt mest på den mobbades sida. Får vi bekräftat att den mobbade också har uppträtt illa så kommer jag förmodligen att omvärdera min empati.
Citera
2016-01-12, 07:10
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash

Den som skrev i tråden är trovärdigare. Killen försvarade tjejerna från sextrakasserier och fick en kniv i ryggen för det. Pappan och sonen tolkade det som mobbing när någon förhindrade deras fortsatta sextrakasserier. Aftonhoran går på mördarens berättelse och pissar på den mördade 15-åringens lik. Aftonhoran gräver sin grav.
Citera
2016-01-12, 07:12
Medlem
Klemos avatar
Har det framkommit vem GM är under natten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in