2016-01-12, 00:45
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Okej! Ja du, jag vet inte riktigt vem som ens nämnt Glimåkra (?). Enligt ratsit bor ju den (förmodade) pappan i Sibbhult och enligt Facebook bor han i Broby, men jag antar att man kanske slentrianmässigt säger att man bor i Broby om man bor där omkring.

Hur som helst, om det nu är rätt GM, rätt pappa, rätt FB-profil, osv. osv. så känns det som att allt material är från 2015, vilket skulle kunna indikera att det är då familjen anlände till Sverige.
När jag gick igenom tråden, såg jag att någon bara slängt ur sig att GM hette Muhammed och bodde i Glimåkra, vilket sedan diskuterades en del, så det kan vi nog avfärda helt.
Får också intrycket att de är helt nya i Sverige, och det kan röra sig om mindre än ett år. Mustafa har ytterst få svenska "vänner" t.ex. och går visst sfi.

Off-topic: Sugen på en brottningsmatch? I snön?
Citera
2016-01-12, 00:47
Medlem
en1kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einsatzleiter
Nu har amanda persson tagit bort sin kommentar från MGM's bild.
Vad hade hon skrivit?
Citera
2016-01-12, 00:47
Medlem
Får se om 15-åringens familj har någon stake och ser till att 14-åringen straffas... Öga för öga.
Citera
2016-01-12, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Tack! Så hon råkar träffa GM som ger sig på henne och offret örfilar GM vilket ledde till att han nu blev påhoppas med kniv bakifrån?

Den här killen som skickar bilder på kuken är han också 14 år? Han förstod inte, skriver du... Är han så ny i Sverige att han inte hunnit lära sig svenska?

Tjejen blev påhoppad i samband med spottandet och nerslängd på golvet och fick även där ett väldigt hårt slag i mellangärdet.
Sen tar det kanske två-tre dagar så attackerar då offret denna personen dock bara med en riktigt hård örfil, men sen efter det så är det lugnt. och detta handlar om lucia tiden.

Killen som skicka bilderna har inget med detta att göra, men han är jämngammal.
Citera
2016-01-12, 00:49
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einsatzleiter
Nu har amanda persson tagit bort sin kommentar från MGM's bild.
Ja. Men snacket om att alla var rädda för honom motsägs av den tidigare gillande kommentaren.
Citera
2016-01-12, 00:49
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoroligtjej
Ja det är BO, han var lika snäll i verkligheten som han ser ut!

Beklagar sorgen för de närmast berörda. Ofattbart att detta har hänt, och så fruktansvärt meningslöst.

Vill du säga vilken klass mördaren gick i, och hur länge han varit i Sverige?
Citera
2016-01-12, 00:51
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Det hela handlade om att tjejen som var bästa vän med offret skulle hjälpa sin "rädda tjejkompis"
GM´s bästa vän skickade snapchatts eller vafan de heter på sitt könsorgan till denna rädda tjejkompisen och hon gick därav till denna tjejen och ville ha henne till att prata med gm´s kompis.

Gm´s kompis förstår inte vad tjejen säger och hämtar då GM där översätter GM till sin kompis sen när tjejen vänder ryggen och går därifrån så skriker han hora efter henne, då vänder hon sig och spottar och råkar träffa gm.

Är det så här flickor har det i skolan? Nu måste alla tjejer som varit med om sånt här gå till sin rektor och berätta, innan vi får fler döda. Jag lider med er. Det är fruktansvärt, finns absolut inget förmildrande i att bli behandlad på det här sättet. Bristande impulskontroll hos dessa killar och absolut ingen respekt för flickor/kvnnor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Beklagar sorgen för de närmast berörda. Ofattbart att detta har hänt, och så fruktansvärt meningslöst.

Vill du säga vilken klass mördaren gick i, och hur länge han varit i Sverige?

Han gick i 8an, kan inte yttra mig om hur länge han varit i Sverige.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
När jag gick igenom tråden, såg jag att någon bara slängt ur sig att GM hette Muhammed och bodde i Glimåkra, vilket sedan diskuterades en del, så det kan vi nog avfärda helt.
Får också intrycket att de är helt nya i Sverige, och det kan röra sig om mindre än ett år. Mustafa har ytterst få svenska "vänner" t.ex. och går visst sfi.

Off-topic: Sugen på en brottningsmatch? I snön?

För att inte tala om att "pappan" länkar till en del SFI-klipp på Facebook, vilket väl åter igen tyder på att han, och resten familjen får man förmoda, är relativt nyanlända.

Egentligen kan jag tycka att det faktum att han postat sådana klipp känns aningen tragiskt i sammanhanget. Lägger man upp sånt på Facebook kan man väl tänka sig att personen i fråga (till skillnad från många andra) är genuint intresserad av att lära sig språket, göra något med sitt liv, osv. och så händer det här...

OT: Jag har sagt åt dig tidigare att du ska sluta ofreda mig och min släkt med de där brottarfasonerna!
Citera
2016-01-12, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Idag ger Google nästan 70 000 träffar på "anton lundin pettersson". Tror du en enda av de större tidningarna kommer släppa namnet på eller berätta om den etniska bakgrunden på dagens gärningsman. Jag frågar inte om det kommer få samma genomslag, jag frågar om du tror att EN ENDA av de större tidningarna kommer släppa någon typ av liknande information eller för den delen ens ytterst ytterst försiktigt försöka spekulera om det funnits kulturella orsaker till brottet. *host-host, hederkultur*

Nazi-Anton var myndig, mgm i detta fallet är inte det, utan räknas fortfarande som barn.

Vi behöver inte spelulera om det fanns kulturella orsaker till brottet då vi redan vet att det handlar om ett bråk där bo försvarat ett vän från mgm.

Du kan sluta nojja över pkvänsterbatikfittemedia nu.
Citera
2016-01-12, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Är det så här flickor har det i skolan? Nu måste alla tjejer som varit med om sånt här gå till sin rektor och berätta, innan vi får fler döda. Jag lider med er. Det är fruktansvärt, finns absolut inget förmildrande i att bli behandlad på det här sättet. Bristand impulskontroll och absolut ingen respekt för flickor/kvnnor.

Nej och det är jävligt surt att de som försvarar dom hamnar i problem, så stora att de blir dödade.
Citera
2016-01-12, 00:53
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Tjejen blev påhoppad i samband med spottandet och nerslängd på golvet och fick även där ett väldigt hårt slag i mellangärdet.
Sen tar det kanske två-tre dagar så attackerar då offret denna personen dock bara med en riktigt hård örfil, men sen efter det så är det lugnt. och detta handlar om lucia tiden.

Killen som skicka bilderna har inget med detta att göra, men han är jämngammal.

Och hur agerade skolan? Varför lät de killen gå kvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in