Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-12, 01:30
  #877
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoroligtjej
Själva den händelsen är en i sig, det va dock så GM blev inblandad.
Du menar alltså att en annan av gm flykting vänner sextrakasserade en flicka med bilder på sitt kön? Är detta sant, en 14 årig pojke? Hur är denne funtad?
Skolan reagerade inte på varken bilderna, sextrakasserierna eller misshandeln av flickan????

Man blir ju livrädd för utvecklingen av detta land!
__________________
Senast redigerad av Singoallaa 2016-01-12 kl. 01:42.
Citera
2016-01-12, 01:35
  #878
Medlem
AlfaQhards avatar
Var det första eller andra generation på GM?
Klockrent att så fort GM är vit, publiceras bild o namn i media, men ack o ve, inte här eftersom han har fel pigment i ansiktet.
Citera
2016-01-12, 01:36
  #879
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 55dollar
Någon fler än mig som ser det här? Jag är kvinna och berättar min erfarenhet och tystas direkt av två män som säger att jag ljuger. Det är en röd tråd genom hela vårt samhälle ända från domstolar som misstror våldtäktsoffer till vardagliga livet. Det är exakt den här jargongen som är grunden och problemet till allt som kvinnor utsätts för. Respektlöshet, mindre värde och det vi berättar misstros, se exempel här.

Det var förmodligen därför BO klev in som kille och sa ifrån, för tjejens egna proster räknades inte. Mycket tragiskt att det skulle sluta som det gjorde. Mina tankar går till de anhöriga.


haha alltså allvarligt, hur du bemöts här på internet är inget exempel på kvinnoförtryck, anser jag iallafall, du får tycka vad du vill
Jag tror tex att det är precis lika vanligt att man försöker få tyst på manliga meningsmotståndare, på exakt samma vis.

Själv gick jag iallafall i en till 99% etniskt svensk skola på 80-90 talet. Både hora och bög var vanliga skällsord hos oss. Hurvida man sa så till tjejer i Sverige innan invandringen får jag fråga mina föräldrar om. Men det tror jag faktiskt. Dock säkert inte lika lättvindigt som idag.

Däremot har ju skällsorden uppenbart ökat i sexualisering och familjeangrepp i takt med invandringen, det är det inget snack om.
Uttryck som ex "jag ska knulla din mamma," eller "sug min kuk" förekom inte överhuvudtaget innan invandringen. Men det kan ju också delvis bero på hollywood och de amerikanska sexualiserade förolämpningar att även etniska Svenskar nu börjat säga sånt.
__________________
Senast redigerad av Sockerpappan 2016-01-12 kl. 01:43.
Citera
2016-01-12, 01:39
  #880
Medlem
henkesss avatar
Tror jag har förstått det hela rätt, en "kriminell" gangster invandrare som ville visa sig på styva linan för att impa på en tjej. Den andra kriminella invandraren blir arg över det, och tar nästa gång med sig en kniv för att göra upp en gång för alla. Händer stup i kvarten i förorten, det här glöms snart bort och mörkas snabbt.
Citera
2016-01-12, 01:39
  #881
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Var det första eller andra generation på GM?
Klockrent att så fort GM är vit, publiceras bild o namn i media, men ack o ve, inte här eftersom han har fel pigment i ansiktet.

Inte ens ett år gammal i Sverige skall familjen vara enligt uppgift, från olika personer här i tråden
Citera
2016-01-12, 01:44
  #882
Medlem
zupdawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 55dollar
Lägg till ännu en vit "man" som kallar en tjej för hora till protokollet. Det sitter bevisligen inte alls i pigment eller kultur.

Låter hemskt det där med att någon är ute efter hämnd på GMs familj. Hoppas verkligen att inga fler blir skadade.

Men det är inte lika hemskt att knivhugga någon till döds? Jag menar, han är ju en stackars invandrare, klart han ska få hugga!

Om någon sätter ett pris på GM's huvud hoppas jag innerligt!
Citera
2016-01-12, 01:46
  #883
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport
Jag undrar vad som händer om vi alla samlas med vita dräkter och huvor och bränner ett kors för att hedra den döde.

Jag tror nämligen det är viktigt att hedra den som dog, då det är ett personligt brott och många känner mycket för denna elev.

Gissningsvis blir du både gripen och frusen om fötterna. Allvarligt talat så vet jag inte riktigt vad som mer kan framkomma när det gäller den här händelsen. De inblandades identiteter är kända, motivet tycks vara klarlagt och någon rättegång lär det knappast bli tal om med tanke på GM:s ålder. Det enda som möjligtvis kvarstår är väl möjligtvis frågan om skola och myndigheter kunde ha gjort mer för att avstyra det hela.
Citera
2016-01-12, 01:50
  #884
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zupdawg
Men det är inte lika hemskt att knivhugga någon till döds? Jag menar, han är ju en stackars invandrare, klart han ska få hugga!

Om någon sätter ett pris på GM's huvud hoppas jag innerligt!

Jämförde jag de två händelserna?
Citera
2016-01-12, 01:50
  #885
Moderator
blomvattnares avatar
Nu räcker det med diskussioner om när ordet "hora" började användas i svenska skolor. Topic är mordet.

/Mod
Citera
2016-01-12, 01:53
  #886
Medlem
Insamling för en darknet städare? Har man mage att hugga ner någon vid 14 års ålder och sedan kallt stå kvar är detta garanterat inte sista gången. Ålder spelar ingen roll. Dac wieczne odpoczywanie Arminas!
Citera
2016-01-12, 01:56
  #887
Medlem
TarzansFarsas avatar
Kan någon göra en summering med fakta och inte av åsikter?
Citera
2016-01-12, 01:58
  #888
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Gissningsvis blir du både gripen och frusen om fötterna. Allvarligt talat så vet jag inte riktigt vad som mer kan framkomma när det gäller den här händelsen. De inblandades identiteter är kända, motivet tycks vara klarlagt och någon rättegång lär det knappast bli tal om med tanke på GM:s ålder. Det enda som möjligtvis kvarstår är väl möjligtvis frågan om skola och myndigheter kunde ha gjort mer för att avstyra det hela.

Vill faktiskt minnas att GW sa i veckans brott att Polisen kan driva fall som detta i en mordutredning, samt att det kan bli tal om rättegång pga de hänsynslösa brottet i sig. Givetvis blir det ingen vidare påföljd men man döms för mord alternativ dråp..
I ett av dom senaste programmen 2015 skall den frågan ha tagits upp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback