Citat:
Ursprungligen postat av
Kris00tian
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jaha, och vilket mordbevis pekar mot NB? Jag vet att han skändade kroppen, det är inte de bevisen jag frågar efter, utan bevisen för att han mördade Lisa.
Xenia har en point här. Faktiskt. Fundera lite. Hur trötta ni än är på onatoppen 👍
Fundera lite på vilket mord som helst. Vad krävs för att bevisa mord? Egentligen kan en GM då alltid komma undan med att säga att han bara hittade kroppen. Personligen har jag aldrig hittat en kropp men det är kanske vanligt där ni ( du och Xenia ) kommer ifrån.
Kanske så här:
Jag hittade henne död bara.
Fanns mitt blod där? Och min sperma - Ja, jag blödde näsblod när jag hade sex med henne.
Har vittnen sett min bil? - Omöjligt, jag var inte där då. Måste vara någon annans bil, dom har sett fel.
Jag har alibi för jag har nämligen sett vittnets bil för jag var hemma när mordet skedde.
DNA på mordvapnet? - Jag höll i vapnet för flera år sen. Måste vara därifrån, jag har inte dödat henne.
Vem har dödat henne då, om det inte är du? - Ingen aning, det är upp till er att bevisa.
Du har bett dina anhöriga att ge dig alibi! - Aldrig - dom ljuger! Förresten behöver dom inte vittna.
Ditt DNA finns på hennes kläder! - Ja vadådå, jag säger ju att jag tog i henne när jag hade hittat henne död.
Men ditt DNA finns på kniven blandat med hennes blod? - Ja, jag högg henne lite precis när jag hade hittat henne. Innan jag hade sex med henne.
Vi tror dig, du får två år för brott mot griftefriden. Du och alla andra som hittar döda flickor. Det är ju ändå rätt vanligt.