2016-01-11, 00:18
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Jag tycker verkligen det tar bort lite av magin om det kommer vara en del musikanter med från Axls nuvarande band.

Angående Steven Adler eller Matt Sourum så är jag kluven. För Stevens Adlers skull skulle jag unna honom att få vara med. Han har säkert mått bra dåligt över att drogerna tog över hans liv.
Matt Sourum har ju varit med på fler skivor och en längre turné så han känns ändå som mer GNR för mig faktiskt.

Jag skulle helst se
AXL
Slash
Duff
Izzy
Gilby
Matt
Dizzy
(Adler som får hoppa in på 2-3 appetite låtar)
Gilby Clarkes enda Claim to Fame är ju trots allt bara att han hade skylten med Wheres Izzy på röven i videon till Dont Cry.
Det är svårt att se honom som Guns tycker jag.

Och ännu svårare är det att se Dizzy Reed som GnR.
En keyboardspelare ... knappast rockigt alls.
Jag hade verkligen inte gråtit några större krokodiltårar om han inte fått vara med.

På Illusion-turnén hade de ju med sig körsångerskor och blåsorkester.
De borde väl vara med på återföreningen då också - de har ju precis lika stor erfarenhet av Guns som tex Dizzy Reed.
Citera
2016-01-11, 00:27
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Axl har definitivt varit en primadonna men han är inte ensam att bära oket för att Guns inte orkade med mitten av 90-talet. Läser man Duffs och Slash biografier står det klart att missbruket, som Axl inte var del, var en lika stor anledning. De här killarna tillsammans var helt enkelt en bomb som skulle explodera förr eller senare. Axl har dock fått bära oket alla dessa år - säkert då han äger rättigheterna och har fortsatt under GN'R-namnet. Men helt ärligt tror jag många här hade försökt få rättigheterna till bandnamnet om vi befann oss i samma situation som han när han såg att de andra kunde försvinna närsomhelst.

Japp, Axl, Izzy, Duff, Matt och Clarke och på olika sätt umgåtts och samarbetat de senaste åren. Reed lämnade aldrig bandet och har varit medlem sedan 1990!
Jo, jag vet att Axl retade sig redan tidigt på bandmedlemmarnas drogvanor. Redan under Appetite-tiden hotade han ju de övriga på scen med att hoppa av om de inte slutade dansa med Mr Brownstone.
Men det har säkert inget att göra med Axls extremt konstiga beteende annars, som ju bara eskalerade mer och mer. Det är helt omöjligt att förstå vad han ens tänkte på, hur han tex satt och glodde på fyrverkerierna på Vattenfestivalen istället för att gå på scen, att han plötsligt bara drog till Paris istället för att gå upp på scen ...
Det är helt omöjligt att förstå ens om man tänker på Duffs och Slashs knarkande.
Och själv har han aldrig gett någon förklaring.

Men han verkar ha blivit "botad" under senare år iaf.
Citera
2016-01-11, 03:12
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Jo, jag vet att Axl retade sig redan tidigt på bandmedlemmarnas drogvanor. Redan under Appetite-tiden hotade han ju de övriga på scen med att hoppa av om de inte slutade dansa med Mr Brownstone.
Men det har säkert inget att göra med Axls extremt konstiga beteende annars, som ju bara eskalerade mer och mer. Det är helt omöjligt att förstå vad han ens tänkte på, hur han tex satt och glodde på fyrverkerierna på Vattenfestivalen istället för att gå på scen, att han plötsligt bara drog till Paris istället för att gå upp på scen ...
Det är helt omöjligt att förstå ens om man tänker på Duffs och Slashs knarkande.
Och själv har han aldrig gett någon förklaring.

Men han verkar ha blivit "botad" under senare år iaf.

Axl har blivit diagnostiserad bipolar disorder, vilket kan förklara en hel del av hans beteende. Det var också vad jag trodde under "glansdagarna" med GnR.

Citat:
Rose has been diagnosed with bipolar disorder, though he doubts he has the condition. Analysts however argue that his behavior proves it all.

Källa:
http://www.famousbipolarpeople.com/axl-rose.html
Citera
2016-01-11, 10:18
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KortStubin
Axl har blivit diagnostiserad bipolar disorder, vilket kan förklara en hel del av hans beteende. Det var också vad jag trodde under "glansdagarna" med GnR.

Källa:
http://www.famousbipolarpeople.com/axl-rose.html

Låtsasdiagnos för att prångla piller. Vissa människor är helt enkelt egotrippade as.
Citera
2016-01-11, 15:08
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Låtsasdiagnos för att prångla piller. Vissa människor är helt enkelt egotrippade as.

Tack Dr zerxez för att du delar med dig av dina kunskaper, som jag antar att du har disputerat för.

Det är möjligt att Axl inte är bipolär men flera symptom pekar på det; att vara egotrippad är endast ett av flera symptom.
Citera
2016-01-11, 16:24
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Tack Dr zerxez för att du delar med dig av dina kunskaper, som jag antar att du har disputerat för.

Det är möjligt att Axl inte är bipolär men flera symptom pekar på det; att vara egotrippad är endast ett av flera symptom.

bipolär är som sagt en påhittad sjukdom för att läkemedelsföretagen skall kränga piller, den kallades tidigare manodepressivitet.
Citera
2016-01-11, 18:17
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
bipolär är som sagt en påhittad sjukdom för att läkemedelsföretagen skall kränga piller, den kallades tidigare manodepressivitet.

Det är dock en legitim diagnos/sjukdom.
Duff's problem med bukspottkörteln och Slash's hjärtproblem är andra sjukdomar(fysiska) som också drar in stålar till läkemedelsföretagen.

Jag tror att Axl har lärt sig att hantera sina symptom med åren och att hans tidigare beteende inte kommer att märkas nämnvärt när/om återföreningen blir ett faktum.

Hur som haver hoppas jag på att GnR kan leverera hyfsat vid en återförening. Inte som i forna dagar, men ändå se och hörvärt. (Axl's röst är knappast vad den en gång var).
Citera
2016-01-11, 20:00
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Det är dock en legitim diagnos/sjukdom.
Duff's problem med bukspottkörteln och Slash's hjärtproblem är andra sjukdomar(fysiska) som också drar in stålar till läkemedelsföretagen.

Jag tror att Axl har lärt sig att hantera sina symptom med åren och att hans tidigare beteende inte kommer att märkas nämnvärt när/om återföreningen blir ett faktum.

Hur som haver hoppas jag på att GnR kan leverera hyfsat vid en återförening. Inte som i forna dagar, men ändå se och hörvärt. (Axl's röst är knappast vad den en gång var).

Om man har ett skadat hjärta eller bukspottskörtel så är detta fysiska sjukdomar, bipolär är en psykisk diagnos och därför i stort sett godtycklig, jag har själv lång erfarenhet av hur psykiater jobbar med dessa nya trendiga diagnoser, och ställer ledande frågor för att fastställa nya diagnoser och påbörja medicinering.
Citera
2016-01-11, 20:18
Medlem
billiefuckingjeans avatar
Detta ser lovande ut:

https://www.ultimate-guitar.com/news/general_music_news/report_izzy_stradlin_has_written_new_music_with_gn r_will_rejoin_the_band_along_the_line.html

Citera
2016-01-11, 22:50
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
En keyboardspelare ... knappast rockigt alls.
Jag hade verkligen inte gråtit några större krokodiltårar om han inte fått vara med.

På Illusion-turnén hade de ju med sig körsångerskor och blåsorkester.
De borde väl vara med på återföreningen då också - de har ju precis lika stor erfarenhet av Guns som tex Dizzy Reed.

Dizzy Reed har varit medlem i GN'R från 1990 fram tills idag.

Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om.

Citat:
Ursprungligen postat av billiefuckingjean
Detta ser lovande ut:

https://www.ultimate-guitar.com/news/general_music_news/report_izzy_stradlin_has_written_new_music_with_gn r_will_rejoin_the_band_along_the_line.html

För alla som gjort på sig för att Slash är tillbaka så är det egentligen detta som är den stora nyheten. Om han dessutom varit med och skrivit musik. Det var alltid Izzy och Axl som skrev mest musik i Guns.
Citera
2016-01-11, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Dizzy Reed har varit medlem i GN'R från 1990 fram tills idag.

Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om.

För alla som gjort på sig för att Slash är tillbaka så är det egentligen detta som är den stora nyheten. Om han dessutom varit med och skrivit musik. Det var alltid Izzy och Axl som skrev mest musik i Guns.

Jupp Izzy är någon som jag verkligen vill ha med innan det känns som en äkta reunion. Om han inte vill delta i alla konserter så tycker jag en vettig lösning skulle vara att han spelar i studion/ skriver låtar och spelar vissa av de viktigaste showerna. Men jag skulle gärna se Gilby Clarke vara den som "vikarierar" för Izzy för de shower han inte spelar.

Adler hade jag ärligt talat inte ens vågat hoppas på, men det är verkligen positivt om de tar med honom också. Jag tror inte han blir svårövertalat, han är den som mest har längtat efter en återförening. Synd bara att timingen är lite taskig nu då han har fått ihop ett rätt så vettigt band och släppt ett album. Men Adler är en långt bättre trummis än t.ex. Sorum för GNR. Jag står för den åsikten.
Citera
2016-01-12, 07:34
Medlem
Geomeisters avatar
Spelar ingen större roll för mig vilka som kommer medverka på denna reunion. Med alla år som gått kommer det inte kännas som sent 80-tal eller tidigt 90-tal igen, men det kan fortfarande bli bra. Att försöka göra allt till någon identisk show för gamla fans är dömt att misslyckas. Att bygga ett stort korthus bara för fansens skull kommer inte hålla länge.

Det känns ganska skumt att ha med Axl Roses nya Guns medlemmar tillsammans med dom gamla dock. Hur många har ens koll på vilka det är? Ser aldrig något om någon förutom gamle Buckethead!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in