Vilken skitdålig jävla listtråd det blev av det här då!
Axl gjorde precis den platta han ville göra, och det är det all konst handlar om. Han har från början sagt att han ville få bandet åt en mer industrilåtande rikting. Chinese Democracy är precis som han ville ha den, mindre kommersiell, mer storlagen och en renare produktion. Anledningen till att den är så mycket mindre uppskattad än slash diverse projekt genom åren är att folk förväntar sig rock n roll ur någonting som kommer ur det gamla GnR eftersom det var ett renodlat rock n roll band samt att när Axl väntar så länge med att släppa något och dessutom släpper det under namnet GnR blir förväntningarna ouppnåeliga.
Han hade rättigheterna till namnet, och man blir inte helt frisk i huvudet om man får reda på att folk döper sina barn efter en när man är tjugo bast. Det är inte helt orimligt att få hybris efter ett tag. Vet inte alla innerst inne att media har tagit Slash sida i just det relationsdramat? Det är ju en gåta vad som egentligen hände mellan dom och varför det sitter så djupt rotat i båda. Alla klassiska GnR medlemmar har ju återförenats med Axl i något sammanhang, förutom slash. Vad hände egentligen? Ingen vet, jag har sett och läst varenda intervju av båda parterna sedan det hände, min slutsats är att slash har en otroligt mycket mer ödmjuk approach i alla uttalanden än axl. Dessutom har slash ställt upp i 100 gånger fler intervjuer, han har egentligen inte talat ut mer än Axl men han har lyckats ett vettigt rykte. Däremot har genren Sleaze Rock ALDRIG handlat om att bibehålla ett "vettigt" eller i alla fall prestigefyllt rykte. Slash har verkligen blivit en "Nice Boy". Axl har i alla fall haft samma attityd genom åren, han har alltid varit ett drägg, men i alla fall ett talangfyllt drägg. Slash har utan tvekan även haft talang, han har ju givetvis ett fantastiskt öra för melodi. Men Axl har försökt utveckla och det är sällan någon ger honom cred för det!
Vettiga musiker? Jag kan ju lova att det är det enda han har i sitt kompband, alla är fan i eliten av musik.
Jaja, kände bara för att skriva av mig lite.
Favoritalbum, Appetite For Destruction
Favoritlåtar, Think About You, Out Ta Get Me, Nightrain, Street Of Dreams, There Was A Time, Madagascar, Sorry, Back Off Bitch (troubadour 86!

), Don't Damn Me, 14 Years, Coma, Shotgun Blues, Crash Diet, Heartbreaker Hotel, Welcome To The Jungle, Move to The City...