2016-01-08, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asfas
Ingen vet ju om det kommer bli bra eller inte heller.

Axel har ju vid ett flertal tillfällen blivit fotograferad fet och svullen och med käpp.

Vem vill betala några enorma summor för ett band som man inte ens vet om de kommer orka jobba med varandra och hålla sams eller leverera något bra på scenen.

Skulle de leverera en oförglömlig fem plus konsert på Coachella så kommer de garanterat kunna ta bra betalt för en större turné.

Ja, ständigt denna Axel...
Citera
2016-01-08, 14:19
Medlem
För tidigt att hoppas på en CD med nya låtar med det klassiska bandet antar jag
Citera
2016-01-08, 18:27
Medlem
deadzantas avatar
Jag anser Guns n' roses '86-91' vara topp tre av alla band någonsin.

Smärtsamt då det skriker lite KISS-reunion om det hela. Hype, work-out pass, hemlighetsmakeri osv.

Känns som om någon i bandet säger fel ord offentligt så kan allt spricka närsomhelst!?

Om de nu skulle konstruera något, som ett album tillsammans, med Izzy givetvis, så äger väl
Axl bandnamnet ändå?

Duff är väl delaktig/ägare i ett företag som hjälper artister med hur de ska förvalta pengarna som de får, oftast under en begränsad tid här i livet.

Om de åker på en farewell-turné så kvittar det totalt för mig..

Är Izzy med, och de gör ett album ihop, kommer överens, skippar allt gammalt och "bondar" som typ '85-86, då är jag "all in"
Citera
2016-01-09, 02:15
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadzanta

Smärtsamt då det skriker lite KISS-reunion om det hela. Hype, work-out pass, hemlighetsmakeri osv.

Känns som om någon i bandet säger fel ord offentligt så kan allt spricka närsomhelst!?

Om de nu skulle konstruera något, som ett album tillsammans, med Izzy givetvis, så äger väl
Axl bandnamnet ändå?

Duff är väl delaktig/ägare i ett företag som hjälper artister med hur de ska förvalta pengarna som de får, oftast under en begränsad tid här i livet.

Är Izzy med, och de gör ett album ihop, kommer överens, skippar allt gammalt och "bondar" som typ '85-86, då är jag "all in"
Mycket av Slash vrede berodde ju på Axls primadonna-stil. I takt med att Axl fjärmade sig från resten av bandet och publiken genom att komma för sent, så växte Slashs ilska.

Men Axl har under alla dessa år visat att han lyckats bryta med sitt gamla dåliga beteende. Han har "vuxit upp" och börjat ta ansvar för "verksamheten".

Och bortsett från just Slash har de övriga sett och lärt sig det. Izy, Duff, Matt och även Reed och väl Clarke har ju redan sedan länge hjälpt Axl och "nya Guns" med spelningar. De har tydligen även umgåtts ibland.
Det har bara varit Slash som vägrat.

Men nu så dog ju Scott Weiland.
Dvs sångaren i Slashs band Velvet Revolver.

Och direkt därefter blir det återförening av Guns.

Kanske Axl och Slash möttes i samband med dödsfallet och blev kompisar igen?
Citera
2016-01-09, 02:18
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnan.och.Moroten
Såg Adlers Appetite för några år sedan och tyckte det svängde bra då allafall. Stod brevid Crashdiet i publiken så om man kisade lite såg det ut som Guns n Roses var i publiken istället för på scen :-D
Men när man ser Steven Adler i intervjuer så ser han hemskt risig ut. Som en gammal a-lagare i princip.

Och han har ju trots allt aldrig varit en "bra" trummis. Han kunde "hålla takten" och pga sin allmänna dålighet gav han en råhet åt bandets sound.
Jag har mycket svårt att tro att han kan komma tillbaka till ens gamla takterna, och ännu sämre lär det väl gå om han ska spela till något av det nya.
Fast vem vet?

Edit:
Jag läser nu att det tydligen ryktas om att Adler ska få lov att ställa upp:
http://loudwire.com/steven-adler-rumored-potential-appearance-guns-n-roses-reunion/

Ingen Izzy ... omöjligt att förstå varför Izzy inte ska få lov att vara med.
En hel dröse No-bodys från nya Guns ska tydligen också dyka upp.
Senast redigerad av Ambelain 2016-01-09 kl. 02:23.
Citera
2016-01-09, 02:28
Bannlyst
Risk för att det blir en återförening typ Mötley Crüe som är bra trötta och kör fem avskedsturner.

När fan blev en återförening bra musikaliskt sett? Funderar och funderar kan då inte komma på en enda, Deep Purple var väl godkänt kanske men inte mer.
Citera
2016-01-09, 07:12
Medlem
sigurts avatar
Jag tycker verkligen det tar bort lite av magin om det kommer vara en del musikanter med från Axls nuvarande band.

Angående Steven Adler eller Matt Sourum så är jag kluven. För Stevens Adlers skull skulle jag unna honom att få vara med. Han har säkert mått bra dåligt över att drogerna tog över hans liv.
Matt Sourum har ju varit med på fler skivor och en längre turné så han känns ändå som mer GNR för mig faktiskt.

Jag skulle helst se
AXL
Slash
Duff
Izzy
Gilby
Matt
Dizzy
(Adler som får hoppa in på 2-3 appetite låtar)
Citera
2016-01-09, 10:49
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Mycket av Slash vrede berodde ju på Axls primadonna-stil. I takt med att Axl fjärmade sig från resten av bandet och publiken genom att komma för sent, så växte Slashs ilska.

Men Axl har under alla dessa år visat att han lyckats bryta med sitt gamla dåliga beteende. Han har "vuxit upp" och börjat ta ansvar för "verksamheten".

Och bortsett från just Slash har de övriga sett och lärt sig det. Izy, Duff, Matt och även Reed och väl Clarke har ju redan sedan länge hjälpt Axl och "nya Guns" med spelningar. De har tydligen även umgåtts ibland.
Det har bara varit Slash som vägrat.

Axl har definitivt varit en primadonna men han är inte ensam att bära oket för att Guns inte orkade med mitten av 90-talet. Läser man Duffs och Slash biografier står det klart att missbruket, som Axl inte var del, var en lika stor anledning. De här killarna tillsammans var helt enkelt en bomb som skulle explodera förr eller senare. Axl har dock fått bära oket alla dessa år - säkert då han äger rättigheterna och har fortsatt under GN'R-namnet. Men helt ärligt tror jag många här hade försökt få rättigheterna till bandnamnet om vi befann oss i samma situation som han när han såg att de andra kunde försvinna närsomhelst.

Japp, Axl, Izzy, Duff, Matt och Clarke och på olika sätt umgåtts och samarbetat de senaste åren. Reed lämnade aldrig bandet och har varit medlem sedan 1990!
Citera
2016-01-09, 11:19
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadzanta

Axl bandnamnet ändå?

Appetite For Destruction uppkom under en helt annan tid och under helt andra förutsättningar, det finns inte en chans att de kan återskapa den magin.
Citera
2016-01-10, 19:45
Medlem
Jasså, Steven ska vara med som trummis. Lite konstigt att inte Izzy är med.
Citera
2016-01-10, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Jasså, Steven ska vara med som trummis. Lite konstigt att inte Izzy är med.

Jaså?? Är det bekräftat??
Citera
2016-01-10, 23:26
Medlem
Nej, för tidigt att säga att det är bekräftat än. Men tanken var tydligen att han skulle vara med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in