Citat:
Ursprungligen postat av
anonym94
Diemme Roccia Vet 10/10
"Vafan gör ni ens i tråden!? Boots liksom! Här diskuteras bara adidastrainers som skodon, det är en casualtråd!"
(Eller nåt liknande tycker man här)
"Casual" är omöjligt att vara utan minst en SI Patch och ett par adidastrainers i varje kläduppdättning (utom när man går på match och kan riskera att nån går in i en, då åker windbreakern från North Face fram. Kika bara på läktarna här i Sverige. Det är framför datorn man rustar till strid och klär "upp sig", lånar alla polarnas tröjor, hänger de på samma ställe och fotar och klappar upp på Instagram under 20 olika hashtags, som nån nämnde nåt om..
Jag kan väl på riktigt inte vara ensam om att anse att, även om man är ute och boxas i fotbollens namn, trots att man troligtvis har nåt barnbarn nånstans, så får man försöka att klä sig lite "casual efter ålder"?
Ett bra exempel är "Bill", från "fotball factory". Eftersom det är en av de två filmerna som fått 70% av användarna i tråden att klä sig casual, den andra är "green street cooligans"
- Learn from Bill, not Zeberdee
hehe, nä förlåt, jag kunde inte låta bli.. tråden har bara förändrats så otroligt sen jag var mer aktiv under annat namn och så vidare..
Edit: Hur är SI's flaggskepp i huvudstan? Är det värt ett besök i den "stora staden" för att besöka den butiken (i första hand). Eller är det bättre att lägga några tusenlappar extra och ta en långweekend med shopping i Paris eller London t ex? En fördel med STHLM är juh att alla butiker man kan tänkas vilja besöka ligger inom promenad/taxiavstånd från varandra. Det funkar juh inte riktigt på samma sätt i en storstad. Jag har ingen lust att sitta 3h, enkel resa, på en tunnelbana för att ta mig till en butik som KANSKE har någonting värt att köpa.
Dock så finns det juh dessa jättestora modehus/gallerior som det säkerligen går att blåsa en hundring på, utan att behöva köpa ett plagg som påminner om något av de man har hemma.
Så, vad rekomenderas här då? Sitta och klicka hem ett plagg i taget på reor (av märken jag redan känner och vet vilken storlek som bör inhandlas), för man kan juh onekligen spara många tusenlappar på det.
Att åka till Hufvudstaden och unna frugan en shoppingweekend (och mig själv med, då såklart)?
Eller att åka till en storstad och ta en långweekend, kanske kombinera shoppandet med lite "kultur", besöka några museer, kanske ett par trevligare restauranger, teater, gå på nån mindre konsert eller nån anrik jazzklubb, etc etc?
Fortfarande med samma penningsumma att lägga på kläder (ca 30k). - Andra utgifter och kostnader, andra pengar.
även här skulle jag vara tacksam för tips och mer utförliga svar än : "London såklart". Förklara gärna varför du är av den åsikt du är av, och jag tar gärna emot tips på butiker i ex london då jag pinsamt nog aldrig varit där.
mvh