2015-01-13, 14:43
Medlem
Angående Borstahusen C är det inget samarbete med CC. Men kommer komma en del bra tunga märken vad jag har hört, som de inte gått ut med än, stay tuned.

Citat:
Ursprungligen postat av anonym94
Hur är Paul&Shark i storlek? Hört att de är stora i storlekarna nämligen trots att det är italienskt... Jag har L i samtliga SI tröjor(skulle nog kunna ha m. Jag har en sweatshirt från årets nemeN(m sitter perfekt, kan inte ha s). Länkar två stycken tröjor från terrace, en i S och en i M, det är segt att returnera liksom, och det är bråttom.

Så om man har L i SI vad bör man ha i P&S?

http://www.terrace.se/sv/articles/2.22.4701/paulshark-mens-knitted-sweater-navy

http://www.terrace.se/sv/articles/2.22.4702/paulshark-mens-knitted-roundneck-grey

Jag kör L i SI och har S eller M i mina P&S tröjor. L/XL om det är Sharkfit.
Citera
2015-01-13, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueFaith87
Angående Borstahusen C är det inget samarbete med CC. Men kommer komma en del bra tunga märken vad jag har hört, som de inte gått ut med än, stay tuned.

Tunga märken och casual - vilka är alternativen? SI, P&S, Barbour? Nemen? Burberry? Aquascutum? Ten-C vore fräscht. New Balance och förmodligen Adidas Originals.
Citera
2015-01-13, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vivalaboeg
Tunga märken och casual - vilka är alternativen? SI, P&S, Barbour? Nemen? Burberry? Aquascutum? Ten-C vore fräscht. New Balance och förmodligen Adidas Originals.
https://twitter.com/MarkusHansson/status/538954518009241600/photo/1
Verkar inte vara så mycket spännande faktiskt..

- CP tycker jag nästan är helt förbrukat bortsett ifrån vissa jackor.
- Barbour har samma syndrom som CP. Prånglar ut massvis med skit men fortfarande vissa schyssta jackor.
- Henri Lloyd var ju knappt ens hett 2010.
- Weekend offender är ju så cliché det kan bli..
- Fat bandit har jag ingen aning om.
- La Martina är ju ett stekarmärke som prånglar ut skit, logotyper och dåliga material.
- Lacoste, jo. Men lite tråkigt. Inte direkt bristvara.
- Ma.Strum, flopp. Kass kvalité(?)
- Peacefull hooligan, samma som weekend offender..
- Aquascutum. Ballt på papper men generellt trista kläder i verkligheten.

Missförstå mig rätt här, riktigt kul med fler svenska casualbutiker. Men tycker att de borde försöka få in roligare märken, förstår dock att det kan vara svårt att knyta an vissa märken till en ny butik så det kanske kommer senare. Men något jag gärna hade velat se mer av på svensk mark är helt klart Paul & Shark, Nemen, Moncler, Diemme osv.. De är dock svåra att få tillstånd att sälja för men Sergio tacchin, Fila och Ellesse (speciellt med deras nylansering) hade ju varit mer spännande.
Citera
2015-01-13, 20:27
Medlem
CougheeBrothas avatar
Hej, någon som har en onlinebutik som säljer Sergio Tacchini overaller/trainingsuits?
Citera
2015-01-13, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen

Jag sa som sagt märken som de inte gått ut med ännu ..
Citera
2015-01-13, 21:49
Medlem
bootboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen

- CP tycker jag nästan är helt förbrukat bortsett ifrån vissa jackor.
- Barbour har samma syndrom som CP. Prånglar ut massvis med skit men fortfarande vissa schyssta jackor.
- Henri Lloyd var ju knappt ens hett 2010.
- Weekend offender är ju så cliché det kan bli..
- Fat bandit har jag ingen aning om.
- La Martina är ju ett stekarmärke som prånglar ut skit, logotyper och dåliga material.
- Lacoste, jo. Men lite tråkigt. Inte direkt bristvara.
- Ma.Strum, flopp. Kass kvalité(?)
- Peacefull hooligan, samma som weekend offender..
- Aquascutum. Ballt på papper men generellt trista kläder i verkligheten.

Missförstå mig rätt här, riktigt kul med fler svenska casualbutiker. Men tycker att de borde försöka få in roligare märken, förstår dock att det kan vara svårt att knyta an vissa märken till en ny butik så det kanske kommer senare. Men något jag gärna hade velat se mer av på svensk mark är helt klart Paul & Shark, Nemen, Moncler, Diemme osv.. De är dock svåra att få tillstånd att sälja för men Sergio tacchin, Fila och Ellesse (speciellt med deras nylansering) hade ju varit mer spännande.
Håller fullständigt med!
Citera
2015-01-13, 22:05
Medlem
Märken som man redan kan hitta i andra butiker o borstahusen bör hitta på nåt som fri frakt o fri retur eller nåt av dom tex, annars blir det bara landskroningar och hans cc-polare som blir deras kunder.

Hoppas på lite svårtillgängliga märken så det händer nåt. Fan allt i den där listan hittar man ju på tex zoovillage.
Citera
2015-01-13, 22:22
Medlem
Är det någon som kan länka ett par bra sidor där de säljer trainers? Sverige eller utomlands spelar ingen roll, bara de har bra utbud. Ni får gärna länka ett par sidor där de fortfarande kör Januari-rea.
Citera
2015-01-13, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueFaith87
Jag sa som sagt märken som de inte gått ut med ännu ..
Dumt att gå ut med de mest mainstream märkena man kommer lagerhålla? Blir ju större hype om de lanserar något nytt. Nåja, jag är positivt skeptiskt ialléfall.
Citat:
Ursprungligen postat av hockeylimpan
Är det någon som kan länka ett par bra sidor där de säljer trainers? Sverige eller utomlands spelar ingen roll, bara de har bra utbud. Ni får gärna länka ett par sidor där de fortfarande kör Januari-rea.
JD sports
Citera
2015-01-14, 01:33
Medlem
http://www.nittygrittystore.com/men/sweaters/mix-pattern-knit-wool-sweat-navy

Blev en sån här tillslut. Var inne på den när den fanns på terrace, men tyckte priset var för saftigt. Vilket fynd!
Citera
2015-01-14, 06:27
Medlem
GSE_s avatar
Vad är det för "nya" spännande märken nu är ute efter? Majoriteten här inne suger ju SI's kuk ändå?

OCh alla märken, även dom som blivit värre med åren har en hel del bra grejer också om man vet vad man ska leta efter. Och hur fan kan man tycka Moncler är spännande?
Citera
2015-01-14, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Märken som man redan kan hitta i andra butiker o borstahusen bör hitta på nåt som fri frakt o fri retur eller nåt av dom tex, annars blir det bara landskroningar och hans cc-polare som blir deras kunder.

Hoppas på lite svårtillgängliga märken så det händer nåt. Fan allt i den där listan hittar man ju på tex zoovillage.

Jag hörde om Nemen (av Fabio) och Paul & Shark stod det på något forum.. Tror nog att majoriteten av deras kunder kommer från Malmö och CC-polarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in