2016-01-09, 17:56
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beshlik
Av någon konstig anledning brukar aquascutum skjortorna sitta bra på mig i "vanlig storlek". Allt annat är dock litet.
Aqua är ju en storlek större än exempelvis SI, oavsett plagg.
Citera
2016-01-09, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typemyname
Oj då lärde man sig nåt nytt. Varför bör man inte hänga ullplagg på galge? Och när du säger SI knits menar du alla typer av material?

Syftar framförallt på ullplaggen. Bomull är jag mer osäker på. Galgen kan forma sina egna "axelslut". Stickat mår bäst av att ligga vikt i en låda. Förlåt för luddigt svar men om du googlar så hittat du nog ett mer utvecklat

http://www.expressen.se/mode/5-vanliga-misstag-du-gor-med-dina-klader/
Citera
2016-01-09, 19:32
Medlem
ApaOnCracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typemyname
Oj då lärde man sig nåt nytt. Varför bör man inte hänga ullplagg på galge? Och när du säger SI knits menar du alla typer av material?
Alla stickade tröjor ska ej hängas på galge. Tröjan, (särskilt kragen) stretchats ut och det galgen kan även bilda egna "axelslut" som ovan säger.
Citera
2016-01-09, 23:24
Medlem
beshliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Aqua är ju en storlek större än exempelvis SI, oavsett plagg.

Jag tycker att Aqua är litet, man bör gå upp en storlek. Förutom på skjortorna men det kanske är bara jag då.
Citera
2016-01-09, 23:27
Medlem
beshliks avatar
Btw , någon som har tips på några fina boots/kängor nu till vintern ?
Citera
2016-01-10, 01:08
Medlem
Citat:

Diemme Roccia Vet 10/10
Citera
2016-01-10, 02:35
Medlem
Fite4Todays avatar
Citat:

Inte direkt "casual" men du kan köra Timberlands, även martens kan du köra med på vintern..
Citera
2016-01-10, 06:43
Medlem
spegelnivattnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym94
Diemme Roccia Vet 10/10

"Vafan gör ni ens i tråden!? Boots liksom! Här diskuteras bara adidastrainers som skodon, det är en casualtråd!"
(Eller nåt liknande tycker man här)
"Casual" är omöjligt att vara utan minst en SI Patch och ett par adidastrainers i varje kläduppdättning (utom när man går på match och kan riskera att nån går in i en, då åker windbreakern från North Face fram. Kika bara på läktarna här i Sverige. Det är framför datorn man rustar till strid och klär "upp sig", lånar alla polarnas tröjor, hänger de på samma ställe och fotar och klappar upp på Instagram under 20 olika hashtags, som nån nämnde nåt om..

Jag kan väl på riktigt inte vara ensam om att anse att, även om man är ute och boxas i fotbollens namn, trots att man troligtvis har nåt barnbarn nånstans, så får man försöka att klä sig lite "casual efter ålder"?
Ett bra exempel är "Bill", från "fotball factory". Eftersom det är en av de två filmerna som fått 70% av användarna i tråden att klä sig casual, den andra är "green street cooligans"

- Learn from Bill, not Zeberdee

hehe, nä förlåt, jag kunde inte låta bli.. tråden har bara förändrats så otroligt sen jag var mer aktiv under annat namn och så vidare..

Edit: Hur är SI's flaggskepp i huvudstan? Är det värt ett besök i den "stora staden" för att besöka den butiken (i första hand). Eller är det bättre att lägga några tusenlappar extra och ta en långweekend med shopping i Paris eller London t ex? En fördel med STHLM är juh att alla butiker man kan tänkas vilja besöka ligger inom promenad/taxiavstånd från varandra. Det funkar juh inte riktigt på samma sätt i en storstad. Jag har ingen lust att sitta 3h, enkel resa, på en tunnelbana för att ta mig till en butik som KANSKE har någonting värt att köpa.

Dock så finns det juh dessa jättestora modehus/gallerior som det säkerligen går att blåsa en hundring på, utan att behöva köpa ett plagg som påminner om något av de man har hemma.

Så, vad rekomenderas här då? Sitta och klicka hem ett plagg i taget på reor (av märken jag redan känner och vet vilken storlek som bör inhandlas), för man kan juh onekligen spara många tusenlappar på det.

Att åka till Hufvudstaden och unna frugan en shoppingweekend (och mig själv med, då såklart)?

Eller att åka till en storstad och ta en långweekend, kanske kombinera shoppandet med lite "kultur", besöka några museer, kanske ett par trevligare restauranger, teater, gå på nån mindre konsert eller nån anrik jazzklubb, etc etc?
Fortfarande med samma penningsumma att lägga på kläder (ca 30k). - Andra utgifter och kostnader, andra pengar.

även här skulle jag vara tacksam för tips och mer utförliga svar än : "London såklart". Förklara gärna varför du är av den åsikt du är av, och jag tar gärna emot tips på butiker i ex london då jag pinsamt nog aldrig varit där.

mvh
Senast redigerad av spegelnivattnet 2016-01-10 kl. 07:16. Anledning: tillägg
Citera
2016-01-10, 18:31
Medlem
beshliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym94
Diemme Roccia Vet 10/10

Ser snygga ut! Timberland har jag svårt för. Dr ska tydligen inte vara så sköna men är dock snygga.

Någon som vet något om Rocport?.

Btw: Vägrar gå runt i ett par adidas när det är snö ute i minus grader.
Citera
2016-01-10, 20:23
Medlem
Citat:
Ser snygga ut! Timberland har jag svårt för. Dr ska tydligen inte vara så sköna men är dock snygga.

Någon som vet något om Rocport?.

Btw: Vägrar gå runt i ett par adidas när det är snö ute i minus grader.

Köp ett par zx700 + tjockare strumpor så funkar det utmärkt!
Citera
2016-01-11, 05:51
Medlem
spegelnivattnets avatar
Är det någon som äger någon stickad tröja och/eller jacka (helst vårjacka) från Moncler?

Jag har som tidigare nämnts inte vart ut och provat så mkt kläder i de större städerna på ett tag, därför har antalet Lindeberg och L&S tröjor ökat lite för mkt i min garderob. Men, även det sagt, jag är juh påväg att göra nåt åt det nu.

Så Jag undrar: hur är kvaliteten på moncler kontra priset?

är något annat märke att föredra ist? Anledning att jag frågar är att jag sett ett par snygga "fieldjackets", som påminner om min SI jacka och har ett sådant "stuk" jag vill ha på en vardagsjacka, inte prålig och skitnödig, som om man var någon friherre af silfversmuuts, men heller inte någon Everest. Något mellan min vårrock från Aqua och mina fjällrävenjackor. Som den SI jacla jag nu använder, men det gör juh inget om man har något att byta med, jackor kan man juh inte äga för många. Iaf inte om de är någorlunda tidlösa och inte blir "omoderna".

Någon som äger några kläder från moncler och kan rekomendera dem? Betänk att jag inte är intresserad sv nån puffjacka, utan en tunnare vårjacka. Men kvalitet jämfört med pris,kanske kan svaras för av nån med en michelinjacka i sin ägo?

mvh
Citera
2016-01-11, 13:41
Medlem
Ryktas om Adidas Manchester och Stockholm i goretex senare i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in