2016-01-11, 11:05
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdaSoc
Nu har Anders Ygeman (S) också kommenterat det hela om att det måste utredas.
http://www.svd.se/ygeman-ska-ga-till...m-we-are-sthlm

Helvete vilken damage control som pågår hos journalistkåren och etablissemanget just nu!

Frågan som nästan ingen ställer är denna:

Om man nu mörkat och ljugit om denna händelse, hur mycket annat har man då inte mörkat och ljugit om!?

Svensken måste för fan vakna nu och inse att journalistkåren inte vill det svenska folket väl!
Citera
2016-01-11, 11:07
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Om högste polischefen går ut och säger "jag kräks varje gång jag ser Jimmie Åkesson i tv" så blir det kanske på detta viset?
Den ingången skulle jag ha om jag vore journalist och skull intervjua Danielsson i detta ärende.

Det spelar faktiskt mindre roll om han kräks eller inte. Det faktum att polisen har en uttalad politisk agenda som de agerar efter i syfte att påverka hur svenskar röstar är mycket större än någon här verkar inse.

Polisen som ska upprätthålla lag och ordning gör istället sitt bästa för att påverka valresultatet, det är så extremt att det bara platsar i rena diktaturer som Kina och Nordkorea.
Citera
2016-01-11, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av monstretidinmat
Alltid samma svar. "Det ska utredas". För att sen glömmas bort kunde de tillägga. Det är ett sätt för dom att komma undan ansvar.

Det skall utredas, slarv, mänsklig faktor, väldigt tråkigt, se över rutinerna, säkerställa, utredas, granskas, får inte hända igen...Sen rinner det ut i sanden och medelklassvenne köper allt.

Inget kompakt motstånd mot korruptionen och maktmissbruket. Finns inte på kartan i Sverige. Den officiella versionen är fortfarande att Sverige har ingen korruption.
Citera
2016-01-11, 11:13
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monstretidinmat
Alltid samma svar. "Det ska utredas". För att sen glömmas bort kunde de tillägga. Det är ett sätt för dom att komma undan ansvar.

"Det ska utredas"

betyder

"Det ska sopas under mattan. Vi väntar tills det hela blåst över sen kör vi på som vanligt. Och den åsnedumme svensken kommer att gå på den lätta för det har han alltid gjort hittills ha ha ha ha."

Det är vad "Det ska utredas" betyder.
Citera
2016-01-11, 11:13
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Ja, men jag är uppenbart ingen expert på Singapore. Trodde den malajiska andelen av befolkningen var mycket större. Jag har iaf lärt mig mer vett och hyfs än vissa på forumet och lärt mig hålla en sansad ton i debatten.
Du är inte expert på något av dina inlägg att döma. Jag har talat om det för dig.

Topic: En polismakt som erkänner att de mörkar och döljer invandrarbrottsligheten är riktigt jävla illa.
All etablerad media har givet haft kännedom och unisont valt att inte skriva om detta, det är tamejfan Nordkorea.
Citera
2016-01-11, 11:16
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det spelar faktiskt mindre roll om han kräks eller inte. Det faktum att polisen har en uttalad politisk agenda som de agerar efter i syfte att påverka hur svenskar röstar är mycket större än någon här verkar inse.

Polisen som ska upprätthålla lag och ordning gör istället sitt bästa för att påverka valresultatet, det är så extremt att det bara platsar i rena diktaturer som Kina och Nordkorea.
Naturligtvis är det betydelsefullt om högste chefen går ut och ventilerar sina politiska åsikter. Det sätter tonen i organisationen för vad som vågar sägas, göras och framföras. I det här fallet ventilerade Eliasson sina åsikter innan han blev rikspolischaf, så ansvaret för att ha tillsatt en myndighetschef som går ut politiskt faller i första hand på den som ansåg Eliasson lämplig för uppdraget. Det är väl Ygeman, det? Eller är det Morgan Johansson?
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan

Sant just denna lilla sak borde få journalister som är just det i sin tro att slå bakut och göra revolt närmast. När detta inte sker så är det ett tydligt bevis på ett sjukt samhälle.
Citera
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Större tyska tidningar som Bildzeitung har inte stora uppslag om "människojakt" i Köln under natten-vet plötsligt DN och pk-trollen mer om vad som sker i Tyskland?

Damagecontrol
Citera
2016-01-11, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
Jag har tipsat RT både på ryska och engelska

Ryssland har löst detta väldigt bra med utländsk ägd media och NGO:s, de registreras som Utländska agenter, allt för att förhindra subversiv verksamhet, som vi har i Sverige.
Citera
2016-01-11, 11:19
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tur att jag kopierade in texten, för du har ju helt rätt, han har deletat nu, förmodligen efter att någon chef tagit honom i örat.

Som alltid när det gäller journalister: säkra skärmdumpar och andra bevis, och behandla dem i största allmänhet som yrkeskriminella som är beredda att ljuga, hota och skylla ifrån sig utan något som helst samvete.

Det säger sig självt att maximalt arroganta DN är beredd att ta till maffiametoder och sopa igen spår. Inga plebejer och hatare ska läxa upp dem, Sveriges mediekungligheter.
Citera
2016-01-11, 11:19
Medlem
Gizurs avatar
Nu finns storyn även hos Financial Times

http://www.ft.com/intl/cms/s/0/77523...#axzz3wvavguU2

Citat:
Swedish police face allegations of covering up mass sexual assault
Citera
2016-01-11, 11:21
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Jag tror vi är helt eniga om hur usel MSM är. Min poäng är att de utsatta har all möjlighet i världen att meddela vad dom varit med om. Om man inte gjort detta så är övergreppen knappast så allvarliga som många nu vill göra det till.
Detta behöver ju givetvis inte vara fallet. Det finns säkert ett stort mörkertal p.g.a. rädsla och obehag för att anmäla, för att inte tala om det faktum att MSM, journalister, nämndemän o.s.v. håller dessa apor om ryggen. Det är helt enkelt meningslös att anmäla och i värsta fall får man ta en massa skit själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in